ik denk dat ik teelbalkanker heb.

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
jongen 15

ik denk dat ik teelbalkanker heb.

Berichtdoor jongen 15 » Vr 26 Mei 2006 15:52

Ik kwam er al een tijdje terug achter dat me linker bal een stuk groter was dan me rechter bal. Ik weet niet wat ik ermee moet doen en ik heb niet echt zin om naar een dokter er voor naartoe te gaan. Kan iemand me helpen?

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Za 27 Mei 2006 15:22

Hai daar
Om maar gelijk antwoord op je vraag te geven: nee. We kunnen je echt niet helpen. De enige die er wat zinnigs over kan zeggen, is toch écht je huisarts.
Waarom heb je "niet echt zin" om naar de dokter te gaan? Ben je bang dat hij je raar vindt? Dat hij je uitlacht? Zal absoluut niet zo zijn hoor; het ís namelijk helemaal geen rare vraag en het zullen echt niet de eerste ballen zijn die hij ziet. Hij is er juist voor, voor dit soort dingen.

Dus zit nu nu niet langer in onzekerheid, ga gewoon even langs! Straks sta je weer buiten met het bericht dat er niets aan de hand is en dan hoef je ook niet steeds met angst en 'kanker' in je achterhoofd rond te lopen.

Trouwens; de kans dat je kanker hebt zal is heel klein hoor, als je tenminste 15 bent (ga ik gezien je alias even vanuit), maar het is wél beter om het zeker te weten.

Succes!

gertie

Berichtdoor gertie » Zo 28 Mei 2006 08:28

Ga als de donder naar een arts.
Met 15 kun je ook teeltbal kanker krijgen, heb dat in m'n nabije omgeving meegemaakt.

Groetjes

Compu
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 14 Jul 2006 22:35

Berichtdoor Compu » Vr 14 Jul 2006 22:39

Hoe is het toch mogelijk dat niemand dat hier weet? Dat is tochnormaal dat je ene teelbal groter is dan de andere, bij iedereen.

bron:

http://www.sweetlove.be/br_teelbalkanker.htm

Alle mannen vanaf 15 jaar zouden hun teelballen regelmatig moeten controleren. Dat kan het beste gebeuren tijdens of na een warm bad of douche, als de huid van het scrotum ontspannen is. Neem de teelballen in de palm van de hand en let op grootte, vorm en gewicht. Het is normaal dat één van beide testikels iets groter is dan de andere. Onderzoek ze vervolgens afzonderlijk door ze één voor één voorzichtig tussen duim en vingers te rollen. Hierbij kan u de bijbal (epididymis) voelen, een worstvormig orgaan deels boven, deels achter de testikel. Die moet u niet aanzien voor een knobbel!

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Za 15 Jul 2006 09:49

Omdat, Compu, we eigenlijk hier mensen willen laten weten bij twijfel altijd een arts te bezoeken. Het is levensgevaarlijk om zelf via internet diagnoses te stellen, en ook antworoden dat je op een forum als deze krijgt, als 'waarheid' aan te nemen (Ah pietje puk zegt dat het geen kanker zal zijn, dus ik hoef niet meer naar een arts)

Overigens wel heel goed dat jij hebt gegoogle'd en dus weet dat ballen nu eenmaal qua formaat kunnen verschillen. Maar dan nog: bij twijfel altijd een arts bezoeken!!

Groet
Renée

PS: jouw vraag over witte bloedlichaampjes kan ik ook niet beantwoorden maar ik neem aan dat je arts (hoewel die ook fouten kan maken) tot dusver geen aanleiding ziet om dit te interpreteren als leukemie.
Echter: een second opinion is je volledig recht dus ook voor jou: bij ernstige twijfel, raadpleeg een arts

Compu
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Vr 14 Jul 2006 22:35

Berichtdoor Compu » Za 15 Jul 2006 11:25

Ik begrijp idd dat het gevaarlijk is zelf diagnoses te stellen. Maar de vragensteller in kwestie maakt zich zorgen om iets dat <normaal> is. Aangezien hij verder geen andere reden aanhaalt voor zijn ongerustheid, kan het zeker niet verkeerd zijn hem direct gerust te stellen dacht ik, zeker betreffende zijn enige argument tot ongerustheid.

Bij deze zal ik de volgende keer dan wat <subtieler> antwoorden.

Goedemiddag

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Za 15 Jul 2006 14:52

:) ook nog even mijn reactie, als toevoeging op renee : ik denk dat het komt dat hier toch ook veel vrouwen komen.. en tja.. op sommigen dingen moet toch gewoon een man reageren om overtuigend te zijn.

en ook ik kan jou vraag niet beantwoorden over de witte bloedlichaampjes omdat ik gewend ben aan een andere telling.Ik bedoel mijn witte bloedlichaampjes zijn normaal tussen de 4 en 11. En ik weet niet zeker of dat hetzelfde is als 4000 en 11000.

maar oke. Hopelijk komt op die vraag nog een goed antwoord!

sterkte en zowiezo bedankt voor het reageren hier!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten