Prothese teelbal

Forum voor zaadbalkanker- (teelbalkanker) en peniskankerpatiënten en hun naasten.
Tim

Prothese teelbal

Berichtdoor Tim » Di 04 Apr 2006 14:14

hey.

ik heb een half jaar geleden te horen gekregen dat ik een gezwel op me rechter teelbaal had in het ziekenhuis, binne twee uur lag ik op de operatie tafel en ben gelijk geopereerd.
al met al heel snel, en maar goed ook want kon er verders niet bij nadenken. had wel het geveol of me wereld instorten.

na de operatie en weer thuis herstellen moest ik om de dag bloedprikken, dit om te kijken of er nog uitzaaiingen waren.....helaas was dat wel zo, gelijk naar rooterdam was gevolge en gelijk aan chemo.

heb er nu 4 kuren gehad en me er met veel pijn en moeite doorheen geslagen, ben nu sinds december klaar en aan het herstellen.
ben zelfs weer eventjes een paar uur aan werk.
een goed vooruitzicht dus al moetten we onder controle blijven en dat het kleine beetje dat er nog zit ook inkrimpt.

een ander probleem doet zich nu voor, me vriend heb het nu met me uitgemaakt en ben erg onzeker over dat ik nog maar een bal heb, ik ben tog een man en hoor er twee te hebben??
vooral als je homo ben tellen die dingen mee in een relatie met een jongen. ben nu echt bang nooit meer een vriend te krijgen..en die me met een bal wil heben.
voel me klote en het gaat steeds slechter, weet niet wat ik ermee aanmoet nu.

hebben hier meer jongens problemen mee, en hoe gaat het met protheses?? kan dat zomaar, wamneer?? allemaal vragen waar ik geen raad mee weet.
ik ben nog jong maar voel me ongelukkig en wil niet me hele leven, dat ik nog hoor te hebben hiermee rond blijven lopen.

Erik2

Re: Prothese teelbal

Berichtdoor Erik2 » Di 18 Apr 2006 02:15

Je kunt zeker een prothese laten plaatsen, bespreek dit met je uroloog. Ik krijg er deze week zelf een, nadat mijn ene bal een krap jaar geleden verwijderd is. Ik voel me er niet minder "man" door, ben ook zonder enige schaamte naar sauna en naaktstrand geweest... Verder denk ik dat een partner in een langdurige relatie het wel zal accepteren, tenslotte zijn er dan andere dingen veel belangrijker. En anders maar niet, zou ik zeggen.

Twanno5483
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 08 Mei 2008 13:15
Locatie: Swalmen
Contact:

Berichtdoor Twanno5483 » Vr 09 Mei 2008 12:38

Toen ik 16 jaar was, hebben ze bij mij de enige teelbal weggehaald om problemen op latere leeftijd te voorkomen. toen hebben ze 2 protheses geplaatst. Ben er blij mee. Totaal niet pijnlijk of anders.

CharH
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 25 Mei 2008 15:11
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor CharH » Zo 25 Mei 2008 16:48

Hallo,
Ik ben Charlotte, studente HBO-Verpleegkunde en ik maak een opdracht over teelbalkanker. Ik zou graag jullie ervaring na de operatie willen horen. Hoe is het om 1 of geen teelballen te hebben en wat vind je partner daarvan?
Onze casus gaat ook over een homoseksuele man, dus ik ben erg benieuwd naar jou ervaringen Tim.

Ik hoop dat jullie mij hierbij willen helpen, maar snap erg goed dat het een heel moeilijk onderwerp is.

Jullie kunnen mij mailen naar yabske@live.nl

Alvast bedankt, sterkte verder!

Charlotte Huisman

JanM
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 22 Jan 2009 13:58

Re: Prothese teelbal

Berichtdoor JanM » Do 22 Jan 2009 14:13

Hallo

Ik overweeg ook een prothese. Vorigjaar zijn mijn ballen verwijderd nadat er kanker was gecontstateerd. In eerste instantie was ik er zeker van dat ik een prothese wilde. Nu het bijna zover is krijg ik twijfels. Ik kan er weinig ervaringsverhalen over vinden maar ben wel erg benieuwd hoe het allemaal verloopt.
Hoe de herstelperiode na de operatie is, Of het een zware ingreep is. Of het op termijn mijn eigenwaarde kan versterken ed.
Ik hoop dat iemand zijn ervaring met mij kan delen.
Alvast bedankt.JanM


Berichten: 1
Geregistreerd op: do jan 22, 2009 1:58 pm
PrivéberichtE-mail

Jimmy
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 14 Jul 2009 19:25

Re: Prothese teelbal

Berichtdoor Jimmy » Di 14 Jul 2009 19:39

Tim schreef:hey.

ik heb een half jaar geleden te horen gekregen dat ik een gezwel op me rechter teelbaal had in het ziekenhuis, binne twee uur lag ik op de operatie tafel en ben gelijk geopereerd.
al met al heel snel, en maar goed ook want kon er verders niet bij nadenken. had wel het geveol of me wereld instorten.

na de operatie en weer thuis herstellen moest ik om de dag bloedprikken, dit om te kijken of er nog uitzaaiingen waren.....helaas was dat wel zo, gelijk naar rooterdam was gevolge en gelijk aan chemo.

heb er nu 4 kuren gehad en me er met veel pijn en moeite doorheen geslagen, ben nu sinds december klaar en aan het herstellen.
ben zelfs weer eventjes een paar uur aan werk.
een goed vooruitzicht dus al moetten we onder controle blijven en dat het kleine beetje dat er nog zit ook inkrimpt.

een ander probleem doet zich nu voor, me vriend heb het nu met me uitgemaakt en ben erg onzeker over dat ik nog maar een bal heb, ik ben tog een man en hoor er twee te hebben??
vooral als je homo ben tellen die dingen mee in een relatie met een jongen. ben nu echt bang nooit meer een vriend te krijgen..en die me met een bal wil heben.
voel me klote en het gaat steeds slechter, weet niet wat ik ermee aanmoet nu.

hebben hier meer jongens problemen mee, en hoe gaat het met protheses?? kan dat zomaar, wamneer?? allemaal vragen waar ik geen raad mee weet.
ik ben nog jong maar voel me ongelukkig en wil niet me hele leven, dat ik nog hoor te hebben hiermee rond blijven lopen.



Tim, je bevestigd precies waarover ik me zorgen maak.


Terug naar “Zaadbal- en peniskanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten