Zoveel mogelijk genieten

Voor longkankerpatiënten.
Ray
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 06 Okt 2003 00:46
Locatie: Amsterdam
Contact:

Zoveel mogelijk genieten

Berichtdoor Ray » Ma 06 Okt 2003 01:35

51 jaar en nooit langer dan een dag of twee ziek geweest. En dan denken dat je kou hebt gevat maar Longkanker blijkt te hebben. Dat was een flinke ruk aan het stuur.
Inmiddels chemo en bestralingen al meer dan een jaar achter de rug.
Voel me goed maar met wat beperkingen zullen we maar zeggen :-)
Mijn vrienden en 2 katten brengen net voldoende afwisseling. Ben helaas wel in de WAO beland en moet waarschijnljk toch gaan geloven dat dat blijvend zal zijn. Daarmee wordt de wereld toch een stuk kleiner.
De arts zegt "Wees blij dat je je goed voelt en leef met de dag" als je vraagt hoe het nu verder zal gaan.
Vrienden geven de goede raad "Geniet maar zoveel mogelijk!"
Daarom lijkt het me leuk in contact te komen met een vrouw die in een gelijke fase zit ook denkt "net dat beetje extra" te kunnen halen uit iemand die luistert, praat, begrijpt en ZOVEEL MOGELIJK GENIET.

anne-bep
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2005 10:26
Locatie: Rijen

Berichtdoor anne-bep » Do 24 Nov 2005 13:29

Hoi Ray,
Lees net je berichtje want ik ben pas sinds een paar dagen aangesloten op deze site. :)
Nou ik ben Annelies, 54 jaar en heb ook longkanker. Vorig jaar september is het ondekt en ook nooit ziek van te voren. Zelfs 2 weken voor de diagnose nog 10 km. hard gelopen!
Ben nu ruim 1 jaar thuis en weet nog steeds niet of ik weer aan het werk kan en/of mag. Eeerlijk gezegd heb ik daar ook geen zin in om me daar druk over te maken. Ben vanaf dag 1 zeer positief ingesteld en ik geniet van iedere dag. Verveel me nog steeds niet. Natuurlijk hebben wij, kankerpatienten, onze beperkingen maar met die beperkingen kan ik heel goed, en ik hoop lang, leven. :P
[color=blue]

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Berichtdoor sjelly » Do 24 Nov 2005 13:35

anne-bep schreef:Hoi Ray,
Lees net je berichtje want ik ben pas sinds een paar dagen aangesloten op deze site. :)
Nou ik ben Annelies, 54 jaar en heb ook longkanker. Vorig jaar september is het ondekt en ook nooit ziek van te voren. Zelfs 2 weken voor de diagnose nog 10 km. hard gelopen!
Ben nu ruim 1 jaar thuis en weet nog steeds niet of ik weer aan het werk kan en/of mag. Eeerlijk gezegd heb ik daar ook geen zin in om me daar druk over te maken. Ben vanaf dag 1 zeer positief ingesteld en ik geniet van iedere dag. Verveel me nog steeds niet. Natuurlijk hebben wij, kankerpatienten, onze beperkingen maar met die beperkingen kan ik heel goed, en ik hoop lang, leven. :P
[color=blue]


goh valt niet mee alleen hé
heb er net ff een bronchitus bij en dokter wil me naar het ziekenhuis laten brengen als het niet beter gaat :?
Jak iedere keer denk je ole gaat ff lekker en nu dit weer

m,n kanker is in zoverre stabiel de tumor is iets kleiner geworden en ff geen chemo meer daar krijg ik iedere keer rare dingen van herkenbaar?
en ja ik gil ook altijd positief blijven is ook goed en veel praten maar heb toch ook m,n dip dagen zoals nu dat je je eigen de kleertjes hoest :?
en met longkanker kijken ze dan echt wel uit hoor

groetjes Elly
Laatst gewijzigd door sjelly op Do 24 Nov 2005 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
begin de dag met een lach

anne-bep
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Wo 23 Nov 2005 10:26
Locatie: Rijen

Berichtdoor anne-bep » Do 24 Nov 2005 14:43

Nou dat hoesten dat ken ik hoor! Heb wat afgehoest de laatste maanden maar dat kwam omdat ik een schimmelinfectie in m'n longen had. (waarschijnlijk van de bestraling) Het gaat nu gelukkig weer heel wat beter. Natuurlijk komen er allerlei kwaaltjes bij maar ik hou mezelf maar voor dat ik niet ALLES aan mijn kanker kan verwijten. Maar als ik het echt niet vertrouw dan ga ik naar de huisarts.


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten