toch longkanker....

Voor longkankerpatiënten.
Elliendes
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 22 Mei 2012 22:44

toch longkanker....

Berichtdoor Elliendes » Wo 22 Aug 2012 09:38

Beste lotgenoten,

Kortgeleden was ik nog zo opgelucht dat de uitslag in eerste instantie goed was, het ging om een ontsteking. Tot gisterenochtend.
De longarts belde de dag ervoor al om te vragen of ik een uurtje eerder kon komen.... nou dan voel je al dat het niet helemaal lekker zal gaan.
Durfde ook niets te vragen...
Helaas het is toch longkanker. Het gaat om een kleincellige adenoom carcinoom. De chirurgen en oncoloog hebben besloten dat het toch nodig is om de rest van de onderste longkwab weg te halen. Dit betekent dat is dus weer onder het mes moet, en wel z.s.m.
Echt balen dus!
De vorige operatie is met een kijkoperatie gedaan, en ik ben bang dat het nu een "klassieke" operatie gaat worden. Dit had de chirurg mij nl. verteld voor de eerste operatie, het schijnt dat ze bij een gehele lobectomie toch moeten gaan snijden?
Ik heb vooraf nog een gesprek met de chirurg dus dan hoor ik het wel, voor mij vroeg genoeg ik kan er toch niets aan veranderen.
Dit wordt dan ook weer op kweek ( met de lymfklieronderzoeken) gezet en hopelijk worden hier geen kankercellen meer in gevonden, anders toch aan de chemo....
Het is zo vreemd, ik had er al zo'n vaag gevoel over dat het een ontsteking zou zijn. Nu ben ik volgens mij in een soort verdedigingsroes? Ik voel of ik heel hard wil huilen, schreeuwen en gillen. maar dan heb ik mijn lieve dochters en kleinkindjes om me heen en dan doe ik het toch maar niet. Ik heb ook het gevoel dat als ik ga huilen ik nooit meer kan stoppen.....
Ik heb al zoveel ellendige aandoeningen en zoveel operaties gehad, wanneer houdt het op????
Ik weet ook niet wat mijn kansen verder zijn, het is allemaal zo afwachtend.
Dan lees ik weer dat kleincellig ook snel uitzaait, ik dacht dat alleen grootcellig zo agressief was.
Al met al probeer ik me maar groot te houden en ga ik maar weer voor de operatie en alles wat er daarna zal gaan komen.
Fijn dat ik hier mijn verhaal kan doen en misschien van jullie nog wat tips te lezen krijg.
Voor iedereen ook sterkte met alles.
Groetjes
Elly

Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten