tussen hoop en vrees

Voor longkankerpatiënten.
Elliendes
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 22 Mei 2012 22:44

tussen hoop en vrees

Berichtdoor Elliendes » Zo 10 Jun 2012 22:21

Ik heb me al eerder voorgesteld. Ben een vrouw van 56 jaar en getrouwd. Heb 2 lieve dochters en schoonzoons en heerlijke kleinkinderen.
Ik heb darmkanker gehad ( nu een stoma) en PSC ( galwegvernauwing in de lever).
Sinds 3 jaar een plekje op de long wat in de gaten werd gehouden. Al die tijd gebeurde hier niets mee, gelukkig! Maar sinds een paar weken geleden per toeval tijdens een ct scan werd gezien dat hij toch is gegroeid en er ook op de lymfklier tussen de longen activiteit is gezien. Nu dus direct in de molen. Er is geprobeerd via een scope door de slokdarm de klier aan te prikken, helaas niet gelukt.Operatief kan niet omdat het te diep zit.
Nu wordt er a.s. dinsdag 12 juni onder diepe slaap via de luchtpijn (EBUS) geprikt. Hopelijk gaat dit wel lukken. De uitslag zou met 2 dagen binnen zijn..... zo spannend.
Wanneer dit niets zou zijn dan kunnen ze de plek op mijn long weghalen en bekijken wat het is.
Vertoont de klier uitzaaiingen, dan volgt er een ander plan. Hopelijk is het behandelbaar :cry: Ik heb al zoveel doorstaan en dan nu hieraan dood te gaan, zie ik niet zitten!!
Nu zit ik al een beetje vooraf te kijken wat er misschien gaat gebeuren, waarschijnlijk chemo. Soms lees ik dat er patienten zijn die een speciaal dieet volgen tijdens de kuren, en ik vraag me af of er op dit forum ervaringen zijn.
Ik weet dat groenten en fruit natuurlijk altijd erg goed zijn en zoete etenswaren vergif... ik eet al jaren verstandig i.v.m. darm en leverproblemen. Maar ik ben wel een zoet liefhebber!!
Ik zou graag wat reacties, ervaringen en tips van lotgenoten willen lezen.
Verder wens ik iedereen heel veel sterkte met deze verschrikkelijke ziekte!!...

Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten