vader met kleincellig longkanker-problemen werkgever

Voor longkankerpatiënten.
Mirrie
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 12 Apr 2012 02:13

vader met kleincellig longkanker-problemen werkgever

Berichtdoor Mirrie » Do 12 Apr 2012 02:57

Goede nacht,
Ik heb een een super lieve vader van 79 jaar die de diagnose heeft gekregen: kleincellige longkanker met uitzaaiingen naar de lymfeklieren.
Vorige week de diagnose en vandaag al aan de chemo. Ik vind dit zo zielig voor hem.
Mijn probleem is dat ik een werkgever heb (onderwijs) die mij op een afschuwelijke manier laat weten dat mijn moeder en mijn broer alle zorg maar op moeten lossen.
Vorige week mocht ik niet aanwezig zijn bij de mededeling van de diagnose van mijn werkgever. Ik ben toch gegaan door de studentengroep met een opdracht aan het werk te zetten.
Hoe gaan jullie om met dit soort dingen?
Mirrie

cath
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Vr 30 Mar 2012 00:15

Re: vader met kleincellig longkanker-problemen werkgever

Berichtdoor cath » Vr 13 Apr 2012 00:18

Lieve mirrie, ik begrijp waar je door heen gaat en hoe graag je dicht om je vader heen wil staan in alles waar hij nu door heen gaat .
Ik zelf werk gelukkig maar parttime en heb mij zelf aangepast op de zorg van mijn vader en moeder maar dat komt omdat ik in de zorg werk,ik begrijp dat dit voor jou zo anders is ,mijn moeder moet nu op vrijdag aan de chemo en de controle is bij de longarts op dinsdag dus ik weet vroeg genoeg waar ik aan toe ben en plan dat ook gelijk in,de vrijdag doen mijn broers en de dinsdag gaan we met z'n drieeen mee,maar doe wat je hart je ingeeft je kan niet meer doen,wat in jou vermogen ligt .maar ik geloof dat een wergever je dit nooit kan weigeren om je er vrij voor te geven maar vaak is dit wel je eigen tijd
Heel veel sterkte in deze zo moeilijke tijd.
Vr groet cath

Mirrie
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 12 Apr 2012 02:13

Re: vader met kleincellig longkanker-problemen werkgever

Berichtdoor Mirrie » Vr 13 Apr 2012 00:48

Cath

Dank voor je reactie, jij ook sterkte met je moeder. Eigen tijd in plannen bestaat bijna niet in het onderwijs. Vaste roosters etc. Dat maakt het zo moeilijk. Ik wil best vrij nemen maar dat mag dus niet. Mijn vader krijgt chemo van woensdag t/m vrijdag. Moet dan ook in het ziekenhuis blijven. Het is nu nog afwachten of de chemo ook aanslaat.

Gr. Mirrie

san72
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 11 Nov 2011 19:31

Re: vader met kleincellig longkanker-problemen werkgever

Berichtdoor san72 » Ma 18 Jun 2012 19:50

Beste Mirrie,

Ook ik werk in het onderwijs en ook mijn vader heeft ongeneeslijke kanker. Ik moet er niet aan denken dat ik niet bij belangrijke gesprekken aanwezig ben. Je moet weten dat je wettelijk gezien recht hebt op zorgverlof. Hier maak ik dan ook dankbaar gebruik van. Je hebt recht op 2 keer je weektaak. (ik werk 4 dagen en heb dus recht op 8 dagen per jaar!!)
Ga hier achteraan hoor, je hebt er recht op.

Sterkte, Sandra

Mirrie
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 12 Apr 2012 02:13

Re: vader met kleincellig longkanker-problemen werkgever

Berichtdoor Mirrie » Di 04 Jun 2013 03:37

Mijn vader is overleden.
Dank voor jullie reacties. De kanker kwam in februari van dit jaar heel heftig terug en eind april is hij overleden. Ik heb nu een andere manager en gelukkig was er nu wel ruimte voor de verwerking.
Liefs Mirrie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: vader met kleincellig longkanker-problemen werkgever

Berichtdoor liddy » Di 04 Jun 2013 11:31

Gecondoleerd met het verlies van je vader.
Ik hoop dat hij rustig is mogen heengaan.
Wat goed om te horen dat je nu beter gaat op het werk.
E r brandt hier een kaarsje voor je vader.

Mirrie
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 12 Apr 2012 02:13

Re: vader met kleincellig longkanker-problemen werkgever

Berichtdoor Mirrie » Za 08 Jun 2013 01:21

Dank je wel Liddy.
Liefs Mirrie


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten