Longkanker en Dialyse

Voor longkankerpatiënten.
hadik001
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 20 Jun 2008 20:10

Longkanker en Dialyse

Berichtdoor hadik001 » Vr 20 Jun 2008 20:19

Hallo,

Mijn vader heeft pas de diagnose van longkanker te horen gekregen wat voor ons allen een enorme klap is. Daarnaast is mijn vader dialyse patient wat inhoud dat 3x per week 4 uur het bloed gezuiverd wordt.

De opties die normaal gesproken bestaan (chemo, operatie of bestralen) gaan allemaal niet op gezien de gesteldheid van mijn vader.

De arts heeft aangegeven dat dit een apart geval is. Met chemo plaatst je gif in het lichaam om de cellen te doden. Met dialyse zuiver je het bloed in 4 uur wat normaliter door de nieren continue gebeurt. Toch heeft hij voorgesteld om chemo te gaan doen om de groei van de kanker te rekken.

Mijn vader is in twijfel en ikzelf ook omdat het meer lijkt op een gunst naar de medische wetenschap toe (leer en ervarings doeleinden).

Wie heeft hier ervaring mee en kan over soortgelijke gevallen mee praten ? Alle hulp en tips zijn erg welkom....

Bedankt,

Michel.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 20 Jun 2008 21:48

Zou je niet een second-opinion kunnen vragen in bijv. Antoni van Leeuwenhoek te Amsterdam of de Daniel de Hoed te Rotterdam?
Zelf heb ik destijds telefonisch contact gehad met het Antoni van Leeuwenhoek en daar werd ik een hoop wijzer van.
Ook hoop ik voor je dat er iemand op het forum is die er ervaring mee heeft.
Heel veel succes met de behandeling, welke het ook wordt.


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten