Zijn dit symptomen?

Voor longkankerpatiënten.
Michel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 18 Sep 2007 22:49

Zijn dit symptomen?

Berichtdoor Michel » Di 18 Sep 2007 22:55

Hoi ik ben michel van 26 jaar oud, ik rook al een redelijk lange tijd, ongeveer 9 jaar, ik heb altijd gesport en was fit ondanks dat ik rookte, had altijd beste conditie omdat ik 3-4 keer per week sportte....sinds 2 jaar doe ik dat niet meer vanwegen werk en op mezelf wonen.
Ik ben nu vaak snel vermoeid en soms hartkloppingen als ik na inspanning rustig ga zitten/liggen. Sinds kort (2 weken geleden) had ik lichte pijn in mijn borstbeen gebied, niet aanhoudend maar af en toe, 1 keer per uur ongeveer voor 2-3 minuten.
Nu begin ik het een beetje eng te vinden.....ik krijg nu sinds 2 dagen ook pijnsteken bij mijn linker schouderblad en ik hoorde van iemand dat daar spieren zitten vlakbij je long. Die pijnsteken volgen erlkaar om de 5 minuten op de laatse dag maar zijn niet zeer pijnlijk, gewoon irritant en lijkt op spierpijn/groeipijn, ze duren ook maar een paar seconden.

Kunnen jullie mij iets vertellen over deze symptomen a.u.b. ik vind het wel eng en ik moet er elke minuut van de dag aan denken de laatste 2 dagen.

Michel.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 18 Sep 2007 23:18

Beste Michel,

Er zijn vele antwoorden mogelijk.
Een inkoppertje is natuurlijk dat het logisch is als jij niet meer sport en wel doorgaat met roken dat je conditie achteruit gaat.
Het 'goede' sporten doe je niet meer en het 'slechte' roken doe je nog wel.
Wist je dat je hartkloppingen kunt krijgen van cola en koffie drinken?
Als je iets eng gaat vinden en daar ook op gaat letten, dan zul je ook altijd iets vinden.
Doordat je dan iets vindt, moet je er meer aan denken en zo is het cirkeltje rond.
Of te wel je zoekt en vind je eigen bevestiging.
De grootste kans is dat er iets heel natuurlijks aan de hand is.
Van een simpele verrekking van een spier tot een verkoudheid.
Wil je echt gerust gesteld worden, dan zul je dat hier niet kunnen vinden.
Wel een oprechte gemeende raad, ga naar je huisarts en vertel hem/haar precies wat er aan de hand is.
Dan kom je er hopelijk achter wat er aan de hand is.
Veel succes en laat het even weten als je geweest bent.

Liddy

Michel
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 18 Sep 2007 22:49

Berichtdoor Michel » Wo 19 Sep 2007 19:28

dank u zeer voor uw antwoord, ik zal het nog 2 dagen afwachten of de klachten aanhouden en stap indien het geval naar mijn huisarts,
mijn familie zegt dat het ook stress kan zijn omdat mijn opa en mijn oma beiden zijn overleden in 2 weken tijd waar ik een goede band mee had, het zal het verdriet wel zijn =(


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten