is er iemand die me er meer info over kan geven?

Voor longkankerpatiënten.
jessica
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 13 Mar 2005 22:50
Contact:

is er iemand die me er meer info over kan geven?

Berichtdoor jessica » Zo 13 Mar 2005 22:57

hallo allemaal,

Eind vorig jaar heb ik een hele goede vriendin verloren aan longkanker dit was van A tot Z een vreselijke ervaring ,die zelfde tijd werd er bij een oom van mij longkanker geconstateerd.na een long operatie gaat het nu eigenlijk wel goed met hem.Daar in januari bij mij zelf huidkanker is verwijderd houdt het volgens mij nooit op??

nu zou er in medio maart een knieoperatie plaats vinden bij mijn schoonvader,daar hij al 10 jaar reuma en hart patient is.bij de routine onderzoeken voor deze operatie kreeg hij het bericht dat de longfoto niet goed was!!

2 weken geleden moest hij terug komen voor een doorlichting en een extra longfoto.Daar deze nog steeds niet goed bleken te zijn is hij doorverwezen naar een longarts.Er was op de foto indd een afwijking tezien onder in de long (een witte vlek en over de andere long loopt een witte streep van boven naar beneden.)hij kreeg te horen dat ze zouden starten met onderzoeken zoals;bronchoscopie,diffussietest,spirometrie,ct-scan en een pet-scan.vervolgens zijn verleden door gespit ja die is indd ook niet zo best,hij heeft gewerkt met asbest ,stook ovens en lasdampen en rookt al zo'n 55 jaar????

de klachten zijn pijn ;op de borst en in de onderrug moeheid, benauwdheid,veel hoesten ,ophoesten

8 april krijgt hij de uitslag nou je begrijpt misschien wel dat ik aardig uit mijn doen ben ,de herinneringen komen boven en die uitslag waar ik eigenlijk heel bang voor ben.overgens de opreatie aan de knie konden we wel van de baan schuiven.

zijn er mensen die dit bekent voorkomt en vinden jullie mijn zorgen juist ik weet het niet meer wat ik er van denken moet, en hoop det er iemand is die me meer kan vertellen over de onderzoeken en hoe verder.

allemaal heel veel sterkte!!

jessica

miep

Berichtdoor miep » Vr 29 Jul 2005 19:03

Hoi Jessica.

Hoe is t nu met jou en je schoonvader, die je beschrijft???
Ben erg benieuwd.

Zelf ben k vaker op deze site omdat mn mam(52 jr)
Kleincellig longca heeft met diverse uitzaaíngen...

Groetjes Miep :wink:

hoi miep

Berichtdoor hoi miep » Wo 24 Aug 2005 22:39

Ja helaas is mijn schoon vader 21 juli overleden.
bedankt voor je reactie

groetjes jessica

miep

Berichtdoor miep » Vr 26 Aug 2005 00:33

Hoi Jessica

Oh...wat erg voor jou en je fam...
Gecondoleerd.

Heel veel sterkte!

Miep :wink:

jessica
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 13 Mar 2005 22:50
Contact:

Berichtdoor jessica » Do 01 Sep 2005 11:27

[color=blue]Hoi miep,

dankje.
Hoe is het nu eigenlijk met je moeder?

groetjes Jessica
[/color]

Miep

Berichtdoor Miep » Do 01 Sep 2005 13:00

Hoi Jessica,


Met mijn moeder gaat t langzaam achteruit.
Vooral 's avonds is ze zó moe dat ze er helemaal naast praat..
Maar de morfine is ook erg hoog ingesteld nu.
300 mcg durogesic pleister en een flinke dosis sevredol(morfinepreperaat) er nog bij. (ongeveer 240 mg per dag)
Daarbij heeft ze nog steeds aanwezige pijn.
Maar ze krijgt een morfinepompje ingebracht in t ruggemerg;
daardoor zal de dosis waarschijnlijk minder kunnen met een béter resultaat. Ik ben zó bang dat ik op n dag wakker wordt em mam dood aantref. Ze is ook bang om te gaan slapen. Dit vind ik zó zielig...
En ze wíl nog zoveel... Ze wil mijn boek nog afmaken, (van mam vertel's! omdat je bijzonder bent van Elma van vliet) en ze wil t de hele dag gezellig maken en gunt zich geen rust.
Ze gaat steeds slechter lopen, en t gedrag is aant veranderen.

Ik ben blij dat we 2 weken geleden nog een weekendje naar M'stricht zijn geweest samen met haar zusje en daar de dochter van!!
Dit was super gezellig. Ik heb veel gefilmd en foto's gemaakt!!

Bedankt voor je belangstelling!
Hoe is t nu met jou?

Groetjes Miep :wink:


Terug naar “Longkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast