cytotron en verzekering

Vragen over allerlei soorten verzekeringen kunnen hier gesteld worden.
alfred1305
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 26 Aug 2009 21:41

cytotron en verzekering

Berichtdoor alfred1305 » Do 10 Sep 2009 23:51

Beste allemaal,

Mijn vader heeft pancreaskanker. De prognoses zijn niet goed, en er zijn geen traditionele behandelingen (behalve wat pijnbestrijding) meer beschikbaar. We zijn daarom van plan om de cytotronbehandeling te doen in Leiden. Cytotron is een apparaat dat rfqmr toedient, waardoor de tumorgroei vertraagd of stopt, en de pijn afneemt. De behandeling is goedgekeurd, maar nieuw. Daardoor is de cytotron nog niet vast in de zorg verzekering vergoeding.
Ik heb steun van de oncoloog voor de behandeling. De oncoloog heeft hiervoor ook overleg gehad met de artsen van het behandelcentrum.
Heeft iemand tips hoe ik de vergoeding het beste aan kan vragen bij de verzekering? Mijn vader is aanvullend verzekerd bij Anderzorg.

Ik hoop dat er tussen jullie een expert zit die me echt kan helpen.

Dank je wel.

Alfred1305

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: cytotron en verzekering

Berichtdoor liddy » Vr 11 Sep 2009 11:53

Nee, ik ben geen expert.
Heb je al gevraagd bij het behandelcentrum?
Ik kan me zo voorstellen dat al hun patiënten met dezelfde vraag zitten.

Los daarvan heb ik op het internet het Juridisch Steunpunt chronische zieken of handicapten gevonden.
Ik heb geen enkele ervaring met hen, maar ze zijn door de CG-raad opgericht en dat geeft vertrouwen.
Het Juridisch Steunpunt is alle werkdagen van 10.00 -13.30 uur te bereiken op 035-6722666.
Succes.

alfred1305
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 26 Aug 2009 21:41

Re: cytotron en verzekering

Berichtdoor alfred1305 » Zo 13 Sep 2009 01:38

Beste Liddy,

Goede tip. Ik ga maandag direct met het Juridisch Steunpunt bellen. Als er handige tips komen laat ik ze direct weten, dan kan iedereen er baat bij hebben.

Dank je wel.

Alfred1305

alfred1305
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Wo 26 Aug 2009 21:41

Re: cytotron en verzekering

Berichtdoor alfred1305 » Vr 25 Sep 2009 23:43

Beste Liddy,

Het steunpunt van de CG Raad helpt alleen maar als men lid is van een aangesloten patientenverzekering. En we zijn geen lid (achteraf helaas, maar het is nu eenmaal zo.)
Maar ik heb het bij de rechtsbijstandverzekering gelegd, en ik krijg daar hulp van. Ik weet niet hoelang, want het schijnt een complexe zaak te zijn.

Wel vind ik het heel erg dat de zorgverzekering niet gewoon betaalt, terwijl cytotron therapie (of rfqmr zoals het ook wordt genoemd) is goedgekeurd en de werking volgens een officiele Europese instantie is bewezen. Dan horen we toch gewoon de zorg vergoed te krijgen? Idioot is dat de chemo die mijn vader zoveel kwaad doet meer kost. En een extra chemo zouden ze zondermeer wel vergoeden.

Nu is mijn vader te ziek om te reizen. Wanneer het beter gaat heeft hij eigenlijk ook speciaal vervoer naar Leiden nodig. Maar als het een beetje lukt, dan rij ik hem in de camper op en neer. Dat is prettiger voor hem.

Dank je voor het meedenken.

Albert1305


Terug naar “Kanker en verzekeringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten