revalideren!!

Vragen over allerlei soorten verzekeringen kunnen hier gesteld worden.
Arendje(Ria)

revalideren!!

Berichtdoor Arendje(Ria) » Do 02 Feb 2006 10:21

Mijn man is vorige week geopereerd en heeft in z'n goede been (dat was het tot nu toe) een kunstknie gekregen.De epiduraal was mislukt dus heeft hij erg veel pijn gehad ,maar nu het volgende.Na vier dagen mocht hij naar een revalidatiecentrum(lees moest)Vervoer ??moesten we zelf regelen er mogen in het ziekenhuis geen taxibriefjes meer gegeven worden.Zo houdt mijns inziens het ziekenhuis zijn budget onder controle maar wordt de patient wel steeds meer de dupe.Omdat er in een verpleeghuis achter het ziekenhuis een kamer is gereserveerd(sinds januari) voor knie en heup operaties moest hij daar naar toe.Revalidatie word via de basis vergoed maar er zit waarschijnlijk een prijskaartje aan het verpleeghuis.Kan dat nou zo maar?????Ik ben van plan een brief naar de directie te schrijven, al vraag ik me af of dat helpt.groetjes Ria

Sonja74
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Za 31 Dec 2005 13:23

Berichtdoor Sonja74 » Zo 05 Feb 2006 16:43

Hoi Ria,

Op deze vraag van jou heb ik niet zo snel een antwoord.
Het vervoer weet ik wel, sinds juni 2004 krijg je alleen nog maar vervoer vergoed als je in een van de 4 categorien valt. Nu weet ik niet of je man volledig rolstoelgeboden is, dan zou je er dus wel voor in aanmerking komen. Waarschijnlijk dat het daarom is dat ze in het ziekenhuis geen taxibriefjes meer schrijven.

Hoe het zit met de keuze van het revalidatiecentrum, daar moet ik me even in verdiepen. In principe zou je nu toch ook zelf de vrije keuze moeten hebben in welk reva centrum je kiest, maar dat moet ik even navragen. Ligt ook een beetje aan je verzekeraar. (en dus met welke centrum zij ene contract hebben) Hoewel dit in dit geval buiten de verzekering om is gegaan als ik het goed begrijp heeft het ziekenhuis dit geregelt.

Een brief naar de directie sturen van het zkhs zou ik zeker doen, of aan de klachtencommissie, Ieder zkhs heeft dit wel. Ze zijn verplicht je klacht serieus te nemen en te kijken of deze gegrond is... de hele procedure te bekijken of er dingen fout zijn gegaan of anders hadden gekunt.
Succes met alles, als ik je nog ergens mee kan helpen dan hoor ik dit graag! groetjes, Sonja
* * * Geluk is een hangmat
waarin je lui ligt in een wezenlijke stilte * * *


Terug naar “Kanker en verzekeringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten