toeslag

Vragen over allerlei soorten verzekeringen kunnen hier gesteld worden.
Feikje

toeslag

Berichtdoor Feikje » Ma 02 Jan 2006 12:14

Ha Sonja, ook een vraagje van mij:
Ik woon samen, maar heb geen samenlevingscontract, o.i.d. Dan is mijn vriend wel mijn toeslag partner toch?
Klopt het dan dat hij dan de toeslag voor ons allebei ontvangt?
ik heb n.l. nog niks ontvangen.

Het probleem is alleen dat hij mijn verzekering niet betaald, en dat als ik hem niet als zorgpartner zou hebben, ik veel meer toeslag zou krijgen.
Kan ik hem dus niet als mijn toeslag partner opgeven, en dan een eigen toeslag ontvangen? (hij verdient te veel voor een toeslag, en daar door krijg ik nu ook een stuk minder)

nou, ik hoop dat je het een beetje snapt!!;-) zo niet, dan weet je mijn mail adres!
Alvast bedankt, groetjes, Feikje.

Gast

Berichtdoor Gast » Ma 02 Jan 2006 17:33

ehm lastige vraag Feikje, maar eens denken. Als je samenwoont maar niet officieel bij de notaris een samenlevingscontract hebt opgesteld ben je volgens de belastingdienst wel samenwonend tenzij je echt te kennen geeft bij de belastingdienst dat je niet samenwoont als zijnde partners van elkaar. Snap je hem nog? Maar normaal genomen, als je dus samenwoont (gehuwd of ongehuwd) word je vriend (of andersom) dus als toeslagpartner gezien omdat jullie samen een huishouding voeren. De inkomens worden dus ook bij elkaar opgeteld. Dan kan het dus heel goed zijn dat je vriend de zorgtoeslag krijgt van jou. Zijn inkomen is eigenlijk te hoog wat je schrijft, maar als jouw inkomen erbij wordt opgeteld, komen jullie wel onder het max wat je samen als verzamelinkomen mag hebben. En over dit verzamelinkomen krijgt hij nu zorgtoeslag. Als je dit apart zou bekijken, je vriend niks en jij dus meer... ja dan zou je waarschijnlijk hoger uitkomen kwa de zorgtoeslag. Moet je eigenlijk nu regelen dat je vriend je premie betaald; of dat jij de toeslag op je rekening krijgt.

nou kom je er zo een beetje uit?
anders hoor ik het wel weer
groetjes, Sonja

marielle

Berichtdoor marielle » Di 03 Jan 2006 10:22

hoi Feikje
heb je toevallig zijn formulier ingevuld ? hij eerst en jij er bij? samen op 1 ?
dat hebben wij namelijk ook gedaan.. alleen met mijn naam eerst. Hierdoor krijgen wij samen 34 euro, maar dat wordt op mijn rekening gestort. We hebben al afgesproken dat dat zo blijft.. Dus voor ons komt het handig uit. Jullie zullen inderdaad weer wat moeten regelen met voor elkaar betalen, of overstorten ofzo telkens.. wel een gedoe he?

groetjes Marielle

Gast

Berichtdoor Gast » Di 03 Jan 2006 11:10

ha Sonja en Marielle,
Bedankt voor het antwoord, ik snap het. Was al een beetje bang dat het niet anders kon. We hebben allebei zo'n formulier ingevuld, apart. Maar hij krijgt het dus op zijn rekening gestort. T maakt niet zo heel veel uit hoor, maar we hebben gewoon veel geldzaken gescheiden aangezien ik niks verdien. (ik vind het dan niet eerlijk om al het geld van mijn vriend op te maken..;-)

Mijn ouders betalen voor mij de verzekering, dus vond ik het dan wel zo eerlijk dat ze meer toeslag van mij zouden krijgen. Ik geloof dat ik als ik alleen was 66 euro zou krijgen, en nu krijgen we idd 34 euro. Maar ik word erg uitgebreid verzekert, dus dat kost aardig wat, vandaar dat ik hoopte dat ik die 66 euro zou kunnen krijgen.

Maar goed, het zal wel iets worden van dat Alexander dan die 34 euro naar mijn ouders mag overmaken, o.i.d. Daar komen we wel uit.
Maar bedankt voor de reacties, ik vind het allemaal maar een vage toestand!
Groetjes, Feikje

Gast

bedankt

Berichtdoor Gast » Wo 04 Jan 2006 11:46

nah heel gek, ik had hier gister een antwoord op gezet maar die is verdwenen. :?:
In iedergeval bedankt voor jullie reacties, ik denk dus dat we iets verzinnen van dat hij het geld naar mijn ouders gaat overmaken o.i.d. Zij betalen namelijk mijn verzekering.
We hadden trouwens allebei apart zo'n formulier ingevuld, maar dan zetten ze het dus wel op ziijn naam.
Nouja, jammer, maar geeft verder niet! Ik moet trouwens nog steeds veranderen van verzekering... :oops:
Maar bedankt voor het antwoord, zo komen we er wel uit!

Gast

????

Berichtdoor Gast » Wo 04 Jan 2006 11:47

Nah nu staat ie er wel weer!!!!...ik snap er niks van....


Terug naar “Kanker en verzekeringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten