Collectief

Vragen over allerlei soorten verzekeringen kunnen hier gesteld worden.
Marian2001

Collectief

Berichtdoor Marian2001 » Za 31 Dec 2005 22:26

Via mijn werkgever zit ik in een collectieve verzekering en ook in 2006 kan dit zo blijven. Ik vraag mij alleen af, als je in de loop van het jaar 2006 stopt met werken of je dan in deze verzekering kunt blijven? Voorheen werd zo'n verzekering dan omgezet naar een individuele verzekering. Maar komt er (en dat wil ik graag heel zeker weten!!!) geen nieuw selectie moment? Ik kan mij zo voorstellen dat die verzekeraar zegt dat 1 januari 2007 dan een nieuw selectie moment wordt.....en dan met een behoorlijk dure ziekte, die nooit meer overgaat zien ze je liever gaan dan komen. Wie kan daar iets zinnigs over zeggen?

Sonja74
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Za 31 Dec 2005 13:23

Berichtdoor Sonja74 » Zo 01 Jan 2006 11:14

Hoi Marian, vroeger was er dus in november een selectie moment. Als je rechtsgrond was gewijzigd (dus andere werkgever, geen werk of te hoog inkomen) werd er bekeken of je nog ziekenfonds mocht blijven of particulier moest worden. Nu dit er niet meer is, we zijn allemaal hetzelfde verzekerd, is die controle er niet meer. In iedergeval niet meer voor de rechtsgrond of inkomen.
Met de basisverzekering is het alleen zo, dat verzekeraars je niet mogen weigeren. Dit geld alleen niet voor de aanvullende verzekering. Dus mocht het zo zijn dat als je stopt met werken, en je moet dan uit de collectiviteit, dat ze dus per 01 januari 2007 tegen je zeggen... oke mevrouw u kunt zich bij ons wel individueel verzekeren, en ze bieden je dan een aantal aanvullende verzekeringen aan; waar je dan evt een medische vragenlijst voor moet invullen.
Vergeet alleen niet, dat de meeste vergoedingen waar wij aanspraak op maken door een ernstige of chronische ziekte bijna altijd uit de basisverzekering komen. Denk maar aan ziekenhuis, apotheekkosten, vervoer, etc etc Dus eigenlijk maakt onze medische achtergrond niet veel uit voor de aanvullende verzekering. Enige waar we mee zitten is dat we de noclaim van 255 euro kunnen vergeten.
Hoop dat ik je zo wat meer duidelijkheid heb gegeven. Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.
groetjes Sonja
* * * Geluk is een hangmat
waarin je lui ligt in een wezenlijke stilte * * *

Cilia

verzekeringen

Berichtdoor Cilia » Zo 01 Jan 2006 11:23

Kunnen ze ons in 2007 persoonlijk aanpakken omdat we chronisch ziek zijn?
Buiten de kanker zit ik ook nog met fibromialgie.

Als je in Nijmegen woont kan je je dan ook in natura verzekeren bij De Friesland zorgverzekeraar?
Dit vraag ik voor onze dochter Thea

Gebruikersavatar
sjelly
Lid
Berichten: 115
Lid geworden op: Do 22 Sep 2005 10:16
Locatie: Haarlem
Contact:

Re: verzekeringen

Berichtdoor sjelly » Zo 01 Jan 2006 12:40

Cilia schreef:Kunnen ze ons in 2007 persoonlijk aanpakken omdat we chronisch ziek zijn?
Buiten de kanker zit ik ook nog met fibromialgie.

Als je in Nijmegen woont kan je je dan ook in natura verzekeren bij De Friesland zorgverzekeraar?
Dit vraag ik voor onze dochter Thea


Ik ben zelf bij het zilverenkruis

m,n maatschappelijk werkster zoekt f uit wat ik er meer kan doen

zou zeker niet overgaan als je een goeie hebt wordt voor gewaarschuwd op de t.v ook
Nu geven ze allemaal zoveel kortingen en wat over een paar maanden??

laat het hier nog wel ff weten

en voor allemaal een goed en beter jaar
http://poetry-emotion.com/New_Year/sitemap.html


groetjes Elly
begin de dag met een lach

Sonja74
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Za 31 Dec 2005 13:23

Berichtdoor Sonja74 » Zo 01 Jan 2006 13:15

In de basisiverzekering zitten de meeste en belangrijke vergoedingen; dus voor ziekenhuisbezoeken, medicijnen, vervoer etc
De premie voor de basisverzekering is per maatschappij verschillend; maar geldt voor alle verzekerden! Dus of je helemaal kerngezond bent en nooit iets hebt gehad, of als je een ernstige ziekte hebt... die is dan voor iedereen gelijk. Ze kunnen dus niet zeggen in 2007... zo mevrouw u heeft wel erg veel zorg gehad het vorig jaar... laten we de premie voor u maar even verdubbelen... nee dat mag en kan dus niet!
En als je je nu aanvullend verzekerd, krijg je dus niet weer een aparte vragenlijst voor het nieuwe jaar. dat kan alleen als je dus een andere aanvullende verzekering wil, of overstapt dat jaar naar een andere verzekering... maar dan mogen ze je alleen voor de AV een lijst laten invullen. Voor de basisverzekering geld dat ze iedereen moeten accepteren! Groot, klein, dik, dun, ziek of niet ziek.

Of je als je in Nijmegen woont en in Friesland een verzekering wil; zou je even moeten navragen bij hun of je een naturapolis kunt nemen. Ik denk van wel; ze kunnen natuurlijk niet door het hele land contracten afsluiten met zorgverleners. En zullen ze daar dan een aparte regel voor hebben.
Succes!
* * * Geluk is een hangmat

waarin je lui ligt in een wezenlijke stilte * * *


Terug naar “Kanker en verzekeringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten