List en bedrog?

Discussieer mee over diverse onderwerpen.
Laat je stem dus horen!
nicodb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 29 Sep 2014 18:47

List en bedrog?

Berichtdoor nicodb » Ma 29 Sep 2014 21:54

Hallo allemaal,
Dit is een relaas over dingen waar ik aan ben gaan twijfelen. Even ruim een jaar geleden hebben mijn vrouw en ik iemand leren kennen via een forum waarmee we het heel goed kunnen vinden. We hebben deze persoon nog nooit in real life ontmoet, maar er was gewoon een goede klik qua persoonlijkheden. Hij komt trouwens uit Nederland. Anyway, ongeveer een half jaar geleden zei hij dat hij al een langere periode een hersentumor heeft en uitbehandeld was, maar dat hij dat niet eerder wilde vertellen om te voorkomen dat mensen uit medelijden vriendschap wilden. Konden wij natuurlijk goed begrijpen. Echter in de loop van de tijd waren er een paar inconsequente dingen die ons verteld werden, en deze week kregen wij een verhaal te horen dat ons heel erg onrealistisch voorkwam. Wat verteld werd was het volgende: Gisteravond kregen wij het bericht dat hij naar het ziekenhuis moest voor een "laatste kans operatie". Hij zij dat hij woensdag dat bericht had gekregen, en vanaf toen tot en met vrijdag een second en third opinion. De operatie zou een overlevingskans hebben van 35%. Vanmorgen ging hij onder het mes (vroeg in de ochtend) en rond kwart voor drie was hij al online.
Hij zei dat tijdens de operatie een hartstilstand plaatsvond. Hij wist ook al dat morgen naar huis mag, en donderdag gaat beginnen aan nieuwe chemo. Nu ben ik zelf aan het zoeken geweest, maar voor zover ik kan vinden kan men pas na een week een uitslag krijgen van een test wat voor soort weefsel er verwijderd is, en hoe er dan verder behandeld moet worden.
U kunt begrijpen dat dit hele pad ons nogal vreemd voorkomt. Zeker gezien de handelingssnelheid, en bijvoorbeeld hoe snel hij weer naar huis mag. Kortom, ik heb zo mijn twijfels over dit hele verhaal. Van de ene kant hoop ik dat ik gelijk heb, want dat zou betekenen dat er helemaal geen kanker is en dat hij met een psychisch probleem loopt, maar van de andere kant zou ik dat ook weer heel erg vinden omdat een ziekte als deze niet iets is waar je een verhaal omheen moet fantaseren. Je doet daar een heleboel mensen pijn mee, waarbij de pijn van het voorgelogen worden nog de minste is.
Kortom: zou iemand mij kunnen vertellen of dit hele verhaal een grond van waarheid kan hebben, of dat het onwaarschijnlijk is of misschien wel helemaal onmogelijk. Ik zou graag een klein stukje zekerheid hebben.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: List en bedrog?

Berichtdoor liddy » Ma 29 Sep 2014 22:31

Zekerheid kan niemand jullie hier geven.
Wel kan ik zeggen hoe het op mij overkomt en dan zeg ik dit verhaal rammelt aan alle kanten.

nicodb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 29 Sep 2014 18:47

Re: List en bedrog?

Berichtdoor nicodb » Wo 01 Okt 2014 20:45

Inderdaad, daarom vertel ik dit ook zo. Wat mij vooral opviel was dat alles zo snel ging. In mijn (toegegeven, beperkte) ervaring duurt de aanvraag van een second opinion nogal wat langer dan dat het direct de volgende dag gebeurt, en wat ik weet van de verschillende ziekenhuizen is een operatie niet op zo een korte termijn in te plannen, alleen in geval van spoedsituaties, en dan moeten andere operaties wijken.
Ook het feit dat hij de volgende dag al weer naar huis mag vind ik bevreemdend, want het is geen amandel verwijdering, ze hebben wel in je hersenpan lopen roeren (oneerbiedig gezegd) en het lijkt me dat de nazorg wel wat meer vergt dan alleen een nachtje rust.


Terug naar “Discussie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten