uitslag pap 3

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
marrianne
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 11 Mei 2012 13:36

uitslag pap 3

Berichtdoor marrianne » Vr 11 Mei 2012 16:45

hallo allemaal,

ik ben marianne en heb vanmorgen de uitslag pap 3 gekregen na een uitstrijkje,de normale 5 jaarlijkse controle.
nou ik dacht even helemaal niets meer,daarna kwamen de tranen en toen ging ik mn familie en vrienden bellen.
Ik zag al doem scenario's voor me kompleet met kist en bloemen om t zo maar te zeggen,maar daarna had ik zoiets van,kom marianne
je weet nog niet veel dus even pas op de plaats.
ik heb een afspraak gemaakt met de gynaecoloog en moet 15 mei om 14.45 komen,ik heb geen partner dus mijn vriendin gaat mee.
ik heb al heel veel gelezen hier en ik moet zeggen het geeft veel steun,heel fijn.
nou het zal zondag een vreemde moederdag worden,ik heb 2 kinderen een zoon van 18 en dochter van 21 jaar en ik hga er iets moois van maken.
ik hou jullie op de hoogte ik hoop echt dat er niet zo heel veel aan de hand,maar ik onderga het gewoon,
ik moet wel!

lieve groetjes marianne :D

shenniep
Lid
Berichten: 114
Lid geworden op: Di 14 Sep 2010 17:40
Locatie: Leeuwarden

Re: uitslag pap 3

Berichtdoor shenniep » Za 12 Mei 2012 14:33

He Marianne

Zo nu en dan kijk ik nog even op het forum[ex klant]
en dan kom je van die verhalen tegen waar je jezelf helemaal in kan herkennen.
2 jaar geleden heb ik n.l. dezelfde uitslag gehad pap3 en cin2.
Een colposcopie?gehad ,hapjes weggenomen, en daarna een lis-excisie en ben weer helemaal goed.
Het was geen kanker alleen erg onrustige cellen maar ze hebben alles weg kunnen halen en hoef nu pas weer om een jaarlijkse controle
[moest eerst om het half jaar]
Maar ik herken mezelf in wat jij ook zegt.
Het is net een donkere wolk die boven je hangt en op het moment kan je eingelijk niks meer interesseren.
Het belangrijkste is toch proberen afleiding te zoeken hoe moeilijk het ook is.
En ik wens je heel veel sterkte voor 14 mei en vergeet niet dat je niet de enigste bent er zijn hel veel vrouwen die dit meemaken.
Succes

liefs Hennie

Elliendes
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 22 Mei 2012 22:44

Re: uitslag pap 3

Berichtdoor Elliendes » Zo 10 Jun 2012 22:25

Hoi Marianne,
Ik ben erg benieuwd of je al wat meer weet en hopelijk is het allemaal goed!
Groetjes
Elly

sally007
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 13 Jun 2012 14:46

Re: uitslag pap 3

Berichtdoor sally007 » Wo 13 Jun 2012 15:17

Hallo ik ben nieuw..!

Zal mij even voor stellen ik ben Sally 38 jaar 2 dochters en getrouwd.

dit is mijn verhaal en vraag.

Na een aantal keer van het onregelmatig vloeien heb ik de stap genomen voor een uitstrijkje. mijn gedachte gang hier achter was zal wel met de overgang begonnen zijn. die gedachten kwam omdat mijn moeder op vroege leeftijd en 34 jaar met de overgang is begonnen. wat ik ook weet is dat het eens in de zoveel jaar kan verspringen dus zorge maakte ik me eigelijk niet.ik laat optijd mijn uitstrijkjes doen en er waren nooit echte problemen.

na een week( afgelopen maandag dus) heb ik de uitslag gekeregen..! pap 3b en hpv. dat is schrikken. morgen krijg ik een letzbehangeling en ik hoor zoveel verhalen dat ik nu niet weet wat ik moet geloven. de arten zeggen het doet geen pijn anderen zeggen je gaat door een hel op die stoel. zou graag willen weten hoe het nu gaat en wat me nu echt te wachten staat!

ik leef met jullie mee dames

liefs Sally


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten