er kan nog meer bij

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
john010
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 23 Aug 2011 19:03

er kan nog meer bij

Berichtdoor john010 » Di 23 Aug 2011 19:19

Hallo allemaal,

Ik wil even mijn verhaal kwijt omdat dit zo langzamerhand bijna niet meer in mijn omgeving kan.

Mijn beste vriend (43 jaar) heeft 1,5 mnd geleden te horen gekregen dat hij lymfeklierkanker heeft. Voor het eerst dat ik met kanker geconfronteerd werd zo dichtbij.

Drie weken geleden een goede vriendin in Spanje opgenomen met longkanker en uitzaaiingen naar de lymfeklier en de hersenen. Repatriëring naar Nederland was een gevolg.
Fase 4 dus waarschijnlijk nog een paar maanden.......???

Vandaag met mijn vrouw naar het ziekenhuis geweest omdat er iets verdachts te zien was op de jaarlijkse borstfoto. Ze blijkt, na onderzoek vandaag in het ziekenhuis, twee knobbels te hebben die goedaardig schijnen te zijn maar die ook onduidelijke cellen bevatten. Typering C3(???) Weet iemand wat dat is??

Pfff, zo is het de ver van je bed show en zo zit je er midden in.
Je wordt emotioneel van het een naar het ander gegooid.
Dat terwijl we al een roerig leven achter de rug hebben met diverse ziektes die we overwonnen hebben.
Het lijkt wel eens of sommige mensen alles voor hun kiezen krijgen en sommige mensen niets.

Nou, dank voor jullie medelezen en het gras is bij de buren zeker groener....... :(

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: er kan nog meer bij

Berichtdoor liddy » Di 23 Aug 2011 20:07

Tja, soms komt alles tegelijk. Zo ook bij jou.
De typering C3 is me niet duidelijk.
Normaal gaat de uitslag via de BI-RADS (Breast Imaging Reporting and Data System-classification) (score 0- 6)
Als er BI-RADS III bedoeld wordt, dan is het heel gunstig.
BI-RADS III : er wordt wel een afwijking gezien maar deze is zeer waarschijnlijk goedaardig (kans op borstkanker minder dan 5%),
men adviseert meestal een controlefoto na enkele maanden waarbij men verwacht dat er niets is veranderd.
Wat heeft men jullie geadviseerd? Is er in het ziekenhuis waar je nu loopt een aparte mammapoli?
Hopelijk weten jullie snel meer.


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten