mijn verhaal

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
ihofste
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 20 Aug 2009 09:30

mijn verhaal

Berichtdoor ihofste » Wo 13 Jan 2010 12:17

Mijn vader kreeg in mei 2009 te horen dat hij darmkanker had. 18 mei is hij hier aan geopereerd en alles is goed verlopen. Met een 4 dagen mocht hij naar huis voor een man van 80 jaar. Daarna kregen wij de uitslag te horen dat 1 klier iets aangedaan is maar hij heeft besloten dat hij dit niet laat behandelen.

in juni '09 is mijn moeder naar de dokter gegaan voor hoestklachten. Ze moest longfoto's laten maken. de volgende dag belde de dokter op dat de longfoto's niet goed waren. Zij moest naar het ziekenhuis voor onderzoek ze konden het niet vinden en werd de volgende dag opgenomen.
Die dag kreeg ze bronchoscopie en werd aan de zuurstof gelegd. paar dagen later moesten wij allemaal komen voor de uitslag. Wij zagen het zwaar in maar kregen te horen dat ze niets konden vinden en een kijkoperatie willen doen. Wij waren van de erge schrik gekomen. een paar dagen later kon mijn moeder mee naar huis met prednison en het zuurstof afbouwen en wij kregen de uitslag. 's Morgens belde mijn moeder nog dat de arts had gezegd dat wij het zuurstof van huis moesten meenemen.Wij dachten dan zal het ook wel goed zijn. Maar Nee ze hadden het net te horen gekregen dat het kanker was met uitzaaiingen naar allebei de longen en maar een paar maanden te leven had. Wij hebben mijn moeder mee genomen naar huis en 's avonds teruggebracht voor een scan waar het eventueel is begonnen. Blijkbaar in de maag. Wij met ons 3 hebben mijn moeder thuis verzorgt tot het laatst toe. Dit vond zij heel leuk dat kon je aan haar merken en konden wij van alles doen wat ze graag nog wou en bespreken zoals wat ze graag aan wou hebben. Heel speciaal was naar het kerkhof waar haar vader en moeder lag en ze wou graag horen wat haar levensloop zou zijn (die op het bidprentje kwam). Dit deed haar heel goed maar voor ons ook heel zwaar. ze heeft 2,5 maand geleefd. Wij hebben haar met ons 3 toen voor het laatst verzorgd.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: mijn verhaal

Berichtdoor liddy » Wo 13 Jan 2010 12:37

Gecondoleerd met je moeder.
Je merkt aan jouw verhaal dat het je rust geeft dat je je moeder zelf hebt kunnen verzorgen.
Dat je met je moeder alles kon bespreken. Dat helpt zo in de verwerking naderhand.
Je neemt nu toch wel tijd voor jezelf, zover dat mogelijk?
Hoe is het nu met je vader?

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: mijn verhaal

Berichtdoor stoffeltje » Wo 13 Jan 2010 16:35

hallo,
allereerst gecondoleerd met je moeder.
wat een schrik en wat is het snel gegaan.
maar wat mooi dat jullie samen alles zo hebben kunnen regelen zoals je moeder het wou.
en nog samen zijn en kunnen zeggen wat jullie nog wilde zeggen!
snel achtereen eerst je vader ziek en toen je moeder.
heel veel sterkte,stoffel..


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten