alvleesklierkanker met uitzaaiing lever bij mijn moeder

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
don
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2009 00:44

alvleesklierkanker met uitzaaiing lever bij mijn moeder

Berichtdoor don » Wo 09 Dec 2009 00:51

hallo,
ik zat op google te zoeken en toen kwam ik hier uit en heb me gelijk maar geregistreerd omdat hetgene wat ik hier gelezen heb ongeveer gaat aansluiten op wat ons te wachten staat.
2 weken geleden is het allemaal begonnen
er is nog heel weinig bekend , tenminste diagnose is wel gesteld maar toen ze voor de uitslag gingen bij een universitair ziekenhuis kregen ze te horen dat ze helemaal opnieuw onderzocht gaat worden
alvlees dus en plek op lever....
het gaat dus over mn moeder
en ik word gek van het afwachten, dacht je iets te horen te krijgen en dan weer wachten
nahja ik kom hier dus meelezen als dat goed is
groetjes don

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: alvleesklierkanker met uitzaaiing lever

Berichtdoor stoffeltje » Wo 09 Dec 2009 01:09

hoi don,
het is goed dat je meeleest, alvleesklier- en leverkanker is 1 van de moeilijkste soorten.
er zijn veel mensen op forum die dit hebben of meemaken met fam.
wachten is moeilijk, zoek tussendoor wat afleiding.
ga niet teveel doemdenken, het kan nog verlengende kanten opgaan.
eerst de uitslag afwachten.
het is erg schrikken dat te horen, het is tenslotte jouw moeder.
en het is plots zo dichtbij.
laat iemand met je moeder meegaan en zet vragen op papier.
er staat ook een topic over alvleesklier en leverkanker op forum.
je zal herkenning tegenkomen.
je staat niet alleen er zijn lotgenoten.
mijn broer had het ook, zelf had ik veel aan het forum.
sterkte stoffel :wink:

don
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2009 00:44

Re: alvleesklierkanker met uitzaaiing lever

Berichtdoor don » Wo 09 Dec 2009 01:18

bedankt voor de snelle reactie,
ik had idd begrepen dat het een moeilijke en agressieve soort is , daar komt bij dat ze 12 jaar geleden borstkanker gehad heeft en met een operatie chemo en bestraling was ze daar "schoon"van
maar daarom dus weer opnieuw een onderzoek om te kijken waar t plekje op de lever nou vandaan komt
van de alvleesklierkanker of nog van de borst al lijkt dat toch iets onwaarschijnlijk
vandaag hadden we op antwoorden en uitslagen gehoopt en hoe fijn en soort van positief ook dat ze haar weer gaan onderzoeken en dus niet meteen opgeven ....is dat afwachten slopend
ik las het al eerder maar het is echt een emotionele achtbaan waar je in terecht komt
zo hehe dat "van je af schrijven" lucht toch ook wel een beetje op
nogmaals bedankt voor de snelle reactie, nou maar proberen te slapen zonder malen
groetjes don

rikerta
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Ma 24 Aug 2009 12:50

Re: alvleesklierkanker met uitzaaiing lever bij mijn moeder

Berichtdoor rikerta » Vr 11 Dec 2009 08:11

hallo Don

Ik weet hoe je je voelt ik zit er middenin en voor ons begint de laatste fase.
Het wachten op uitslagen is inderdaad moeilijk bij ons duurde het ook lang en dan ga je malen van is er nog hoop.
Ik weet nu wel doe nog dingen met je moeder want de ziekte gaat hard en blijf lekker van je afschrijven want dit forum heeft mij ook heel erg geholpen en nog steeds.
Alleen al een luisterd oor en mensen die begrijpen wat je bedoelt.
Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Rikerta

don
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2009 00:44

Re: alvleesklierkanker met uitzaaiing lever bij mijn moeder

Berichtdoor don » Di 26 Jan 2010 20:51

rikerta schreef:hallo Don

Ik weet hoe je je voelt ik zit er middenin en voor ons begint de laatste fase.
Het wachten op uitslagen is inderdaad moeilijk bij ons duurde het ook lang en dan ga je malen van is er nog hoop.
Ik weet nu wel doe nog dingen met je moeder want de ziekte gaat hard en blijf lekker van je afschrijven want dit forum heeft mij ook heel erg geholpen en nog steeds.
Alleen al een luisterd oor en mensen die begrijpen wat je bedoelt.
Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

Rikerta

hallo rikerta,
jemig das wel heftig als je zo leest dat jullie de laatste fase ingaan
heel veel sterkte
hier is er trouwens het 1 en ander veranderd...
uitzaaiing op de lever bleek alleen een plekje te zijn en wat t wel is weet ik niet maar iig geen kanker
dus das mooi
voor derest heeft mijn moeder voor de 2e keer een stent gekregen nog geen 2 weken geleden want ze werd weer helemaal geel en ziek , ook had ze hoge koorts dus werd meteen geholpen want..
ze kan dus geopereerd worden gelukkig
alleen zou het de 2e week februari gaan gebeuren en ineens ging het heel snel want nu gaat het aankomende vrijdag al gebeuren
we weten dat ze een hele heftige tijd tegemoet gaat maar er is iig hoop

de 3e tot 8e dag na de operatie is het meest kritiek omdat er dan bekend gaat worden of de verbindingen niet lekken
beter nieuws had er niet kunnen zijn maar toch is het nog steeds onwerkelijk en doodeng
en wederom afwachten
dit was ff de notedop versie...er gebeurd heel veel met je in deze tijd maar dat hoef ik jullie ook niet te vertellen maar vandaar duurde t ff voor ik weer reageerde
hopelijk is mn volgende bericht positief...

groetjes don

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: alvleesklierkanker met uitzaaiing lever bij mijn moeder

Berichtdoor stoffeltje » Di 26 Jan 2010 22:09

don ,
zo een periode waar je nu in zit zal als een soort waas langs je gaan.
denk ook aan jezelf en wees er voor je moeder.
het is veel,zoek iemand bij wie je jezelf ook wat kunt ontluchten.
het is voor jullie alle een moeilijke tijd.
praat ook met je moeder nu kan het nog<klinkt ms. zwaar>
maar anders kan je daar zo een spijt van krijgen.
stop ook geen gevoelens in je rugzak,eens komen ze er harder uit.
weet deels wat je meemaakt,mijn broer had het ook.
veel sterkte met de operatie!
stoffel.. :wink:

don
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 09 Dec 2009 00:44

Re: alvleesklierkanker met uitzaaiing lever bij mijn moeder

Berichtdoor don » Di 27 Apr 2010 23:29

hai,
hier ben ik weer, het is een drukke tijd geweest en eindelijk nu weer wat rustiger dus nu weer tijd om rustig even de afgelopen periode op te schrijven
de operatie is heel goed gegaan
achteraf was de tumor toch groter dan eerder gedacht werd maar ze zijn toch doorgegaan en hebben meer weggehaald dan de bedoeling was
ze heeft t heel zwaar gehad maar het is een bikkel en inmiddels is ze alweer bijna de oude
veel slapen dat wel maar ze kan zelf de dagelijkse dingetjes weer doen , en dat is al heel veel meer dan ons eerder verteld werd
ook is ze 15 kg afgevallen en ze was al niet zwaar maar intussen is ze weer wat aangekomen en steken de botten niet meer uit enzo dus dat gaat ook lekker
eigenlijk dus allemaal heel positief
al zijn we wel op onze hoede want er is ons verteld dat zodra ze het terugkrijgt op welke plek dan ook dan is het afgelopen
maar daardoor waardeer je het leven wel meer en probeer je er ook zoveel mogelijk uit te halen maar niet te geforceerd natuurlijk maar ik ben blij dat ik dr lekker op kan bellen langs kan gaan en daar ben ik erg dankbaar voor
ik hoop dat ik t volgende bericht wat mijn moeder betreft ik pas over een jaar of 20 schrijf maarja zoals ze zelf zegt
"ik leef gewoon van dag tot dag "
het is zo'n roes geweest de afgelopen tijd dat t net lijkt of dit over iemand anders gaat onze wereld is een x of 10 in elkaar gestort en dan ineens besef je dat t toch wel heel goed gaat ....heel apart
maar.....
al met al een positief verhaal tot nu toe iig
toch weer ff lekker zo van je afschrijven
groetjes don
trouwens stoffeltje ik heb je advies te harte genomen hoor , op een bepaald moment waren we zelfs sprakeloos zoveel hadden we gepraat en dat doen we nog steeds wel hoor maar nu met minder "druk"
nog bedankt voor je reactie


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten