3 maanden wachten bij mogelijke uitzaaiing

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
marjaregina
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 12 Dec 2008 08:38

3 maanden wachten bij mogelijke uitzaaiing

Berichtdoor marjaregina » Wo 07 Jan 2009 06:42

Hallo allemaal,

Mijn man heeft pas gehoord dat hij een primaire zone lymfoom in het oog heeft. Bij de PET-scan is een ribbreuk gevonden, er is geen trauma geweest, dus een uitzaaiing is niet uitgesloten.
Toch wil de arts dit aanzien en over 3 maanden opnieuw gaan kijken.
We hebben nu al 2 maanden in spanning gezeten en nu komen daar dus nog 3 à 4 maanden bij. We hebben het hier vreselijk moeilijk mee!
Een punctie (die klinisch uitgevoerd moet worden), zou uitsluitsel kunnen brengen. We hebben gevraagd deze te vervroegen vanwege de spanning, maar de professor wilde dit niet.
Medisch gezien is het dus blijkbaar verantwoord om te wachten, maar niet voor onze psychische gesteldheid. Ik weet niet meer wat ik moet doen om deze tijd door te komen.

Ingrid L
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: Ma 29 Dec 2008 14:21

Berichtdoor Ingrid L » Wo 07 Jan 2009 10:49

Hoi Marjaregina,

Wat een verhaal weer, ik begrijp jullie spanning, ik weet nog dat dat lange wachten op die scan terwijl we al vermoedens hadden van diverse uitzaaiingen bij mijn man geestelijk slopend was voor mij. Ik ben het doorgekomen mede omdat mijn man de scan niet wilde vervroegen, maar kun je je huisarts niet inschakelen en de situatie uitleggen. Misschien kan hij/zij iets voor jullie regelen.
Veel sterkte toegewenst
Gr. Ingrid


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten