Korter kon ik het niet maken

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
Arikan
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 12 Jun 2008 23:10

Korter kon ik het niet maken

Berichtdoor Arikan » Do 12 Jun 2008 23:13

Ik was net getrouwd en had ook geen werk,geen geld ,geen woning en geen credit en geen steun.Met al mijn kennisen,collega's en mijn familie had ik heel slechte kontact,het hele wereld was tegen mijn(dat zal vast wel aan mijn hebben gelegen)...Daarvoor had ik altijd werk en was 60 uur per week bezig met mijn bedrijf...En nog daarvoor was mijn vader miljoeneer(maar die was allang overleden,geen een man heeft in mijn familie 53 jaar geleeft,verder ook geen geld geerft)

Maar toen ik 26 jaar was hoorde ik van de dokter dat ik testis kanker had en moest direkt verwijdert worden en er zat een kans dat ik ook niet meer vruchtbaar.
Dat was een grote aanslag voor mijn,ik had zelfs tegen de dokter gezegt als er zelfs 1%kans zit dat ik ontvruchtbaar word laat ik mijn bal niet verwijderen.
flauwkul,onzin natuurlijk,na 2 dagen was ik al nuchter en heeft alles geaccepteerd wat mijn dokter wilde voor mijn gezondheid.

Testis verwijdert en zij dat er ook nog eens een klein uitzaaing is en kan met radioterapie genezen.En dat was ik ook na 1,5 maand,helemaal genezen en gezond,en ik kreeg 1 meisje,

Nog geen echte baan omdat ik me steeds moe voelde en geen kracht over had voor werken,eigenlijk was ik te depresief en te agresief om te werken omdat ik te veel kwijt had geraakt,familie,vrienden,collega's,werk en eigenlijk draaide alles om geld,want ik werd niet gewardeerd door mijn omgeving,maar wat mijn ook pijn deed,dat er op alle belangrijke dagen geen een van mijn vrienden bij mijn was(huwelijk,overleden van mijn vader,toen mijn vader failliet ging,toen ik kinderen kreeg,toen ik voor mijn eigen begon te werken,toen ik ziek was)

Elke 3 maanden naar de ziekenhuis voor de kontrolen,Ik voelde me weer heel goed en sterk na een jaartje en geestelijk was ik ook helemaal genezen,ik bedoel ik begon alles te accepteren en had mijn eigen al aangepast voor mijn nieuwe leven.En mijn vrouw was ook zwanger voor mijn zoon,en we hebben een eengezinswoning gekregen van de woningbouw EINDELIJK(ZONDER URGENTIE,ik zei toch alles was tegen mijn)

En toen hoorde ik weer van de dokter dat er een seriuze uitzaaing is en was 100 procent te genezen allemaal stippeltjes op mijn longen en klieren,op mijn verjaardag ben ik opgenomen in de ziekenhuis voor de BEP kuur,

BEP kuur heeft mijn niet echt ziek gemaakt,mischien omdat ik jong was,
Geen bezoek gehad die wou ik ook niet!!! ik had hekel aan alles en nog wat,ik vond het niet eerlijk.ik vond het zelfs heel gemeen,na zoveel conflicten en ruzie's was ik de dupe,ja echt een LOZER,zelfs een GROTE LOZER,die altijd denkt dat hij het betere weet,ik verdiende het naam van me vader niet,ja ,wat ik ook zou doen,ik zou nooit net als hem zijn,hij was anders,een held die armen uit de nood helpt en geen 1 persoon die over mijn vader slecht praat,en natuurlijk mijn arme vrouw en mijn baby's.....

ik had daarvoor nooit de KURAN gelezen terwijl ik een trotse moslim was.en begon te lezen en te bidden aan Allah/God,ik voelde me wel sterker,ik gaf me over aan god,...Maar ik bolwde ook,5/6jointjes per dag,dat gaf me ook een hele goede gevoel.Ik kon alles eten en drinken en een keer gekots totaal,einde van de 3de kuur was ik wel klein beetje beroerd door de BEP kuur.

En weer Genezen,en wel 100%,en de dokter geloofde dat die nooit meer terug zou komen.
Nou in 2 maanden had ik al haren,wel krullig en iets donkerder dan normaal.
Ik ging aan de slag en had nog even wat goed te maken,ik was 4 jaar gehuwd en had helemaal niks kunnen geven en kopen aan mijn arme vrouw en voor mijn baby's,

Zonder vakantie.Na 3 maanden aan de slag en wel heel hard,Nu na 1 jaar,ik heb alles goed gemaakt en echt alles,met mijn bedrijf gaat ongelovelijk goed ik had dit niet durfen dromen,Mijn vrouw en mij kinderen heb ik naar vakantie gestuurd en ik moest even blijven werken,want deze keer mag ik niet meer verliezen,want ik
had het even genoeg gehad,want ik weet wat de consuqenties zijn, want ik had 2 kinderen en mijn vrouw is zwanger voor mijn 3de baby.

Iedereen die praat heel goed overmijn en iedereen waardeerd mijn,en verdien de naam van me vader,heel weinig mensen wisten het over mijn ziekten,ik wou het voor me zelf houden en was bang dat ik mijn opdrachtgevers daardoor kwijt zou raken.

Nou van de week heb gehoort dat het weer uitgezaait is.3de keer.En ik had al mijn zaken goed geregeld,ik had vakantie gepland,nog drie jaar geen vakantie gehad,alleen maar ellende en verdriet.1.5 centimeter op de klier.

Maar deze keer ben ik kool als ik het zege mag,ik voel me anders.ik ben trots op mijn zelf en op mijn vrouw en op mijn kinderen,Ik hou van het leven.
Ik ben altijd trouw aan mijn vrouw geweest, en ik laat mijn vrouw en mijn kinderen niet aan een andere over,

Ik weet het niet na de weekend moet ik even naar endoscopie en pet scan heb ik al gehad,ik denk dat het een Chemo kuur word en de dokter zij dat er nog twee andere zakken erbij komen naast de bep.Ik weet niet hoe ver de gang van zaken zijn.

Al mijn zaken heb ik goed geregeld,in de plaats van vakantie,ga ik naar de ziekenhuis,En ik zal ze even laten zien voor de derde keer wie ik ben,

Hoop dat het weer in 3 kuuren kan genezen en of ik hoop dat ik weer genezen zal worden,het leven is niet zo zuur meer
In ieder geval,dit keer is niet de hele wereld tegen mijn,ik ben alleen een beetje ziek,want geluk heb ik veel ,me vrouw, me kinderen,na al die toestanden wat ik allemaal bereikt heeft,zelfs bewijze van spreke ik was geboren met geld :D

Sorry voor de spelfouten en als ik niet duidelijk genoeg heeft geschreven,.,..,.,
Lotgenoten ik wens jullie allemaal sterkte.,,.,..,,..,
bedankt voor jullie tijd .,.,.,.,.,.,.,.,
grt Arikan

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 13 Jun 2008 13:12

Heel veel sterkte met het overwinnen.
Ik heb bewondering voor je hoe jij je draai weer hebt gevonden na al die tegenslag.


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten