Genezen in China

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
rosalie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 06 Aug 2006 21:10

china

Berichtdoor rosalie » Zo 06 Aug 2006 21:16

Hallo ievie; wat deden ze daar in China, dat moet toch hier ook kunnen,
Mijn vader is nog niet zo lang geleden aan kanker,een goede vriendin heeft het nu,en zelf heb ik een knobbel in de borst;die gaat er komende week uit;doordat er in mijn omgeving naar mijn idee zoveel kanker is,ben ik echt bang. loop er al een tijdje mee rond; zit die knobbel er nog?
etc.
Ben blij dat je moeder genezen is!!en ook nog met uitzaaiingen;wil hier graag meer van weten;
groetjes, Rosalie

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Re: Genezen in China

Berichtdoor starfleet » Ma 07 Aug 2006 03:32

yvie schreef: ze had 3 tumoren, en uitzaaiingen over hoe de dokters het noemen Het Peritonitus Carcinomatosa. Het is allemaal verdwenen als sneeuw voor de zon. Iemand die meer informatie wil, kan mij bereiken op dit forum.
.


Uitzaaiingen in het buikvlies bedoel je waarschijnlijk? Hopelijk blijft het goed met je moeder gaan.

Ik ben het niet met je eens dat artsen gevoelloos zijn en je maar wat afschepen. Soms is er geen genezing mogelijk en je kan van een arts geen wonderen verwachten. Het is fijn dat je moeder baat heeft gehad bij de alternatieve therapie die ze heeft gevolgd, dat komt ook wel eens voor, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar baat bij heeft. Het kan wel zijn dat je een gevoelloze en slechte arts getroffen hebt, dat komt voor, maar ik vind het te ver gaan om zoiets in zijn algemeenheid te stellen.

Anne

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 07 Aug 2006 10:41

ik kan me alleen maar bij anne aansluiten. Ik heb 2 schatten van doktoren, bij wie ik altijd terecht kan. Ook voor dingen als het bevorderen van lotgenotencontact, ze denken echt mee.

en yvie, als het geen alternatieven therapie is, misschien kun je de info gewoon hier neerzetten? Gaat het hier mogelijk om 'gendicine' ?

groetjes jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

klapwijk
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 03 Aug 2006 13:33
Locatie: omgeving gouda

Berichtdoor klapwijk » Ma 07 Aug 2006 11:48

hoi Yvie
Allereerst ben ik blij voor jou en je moeder,maar ik ben het niet eens met wat je zegt over de artsen misschien hebben jullie het inderdaad niet getroffenmaar mijn man loopt in het A.M.C.bij dr Koene {oncoloog}en wij hebben een heel ander verhaal te vertellen nl niets dan lof altijd alle tijd en uitleg over de behandeling,dat mag ook wel eens gezegd worden .
Natuurlijk ieder zijn of haar vak maar ga er maar aanstaan soms natuurlijk hele moeilijke gesprekken achter elkaar en gelukkig ook gesprekken met een positief einde maar nogmaals wij hebben niets dan lof over onze oncoloog trouwens voordat wij door gestuurd zijn in Gouda hetzelfde verhaal een prima behandeling.
M Klapwijk

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Ma 07 Aug 2006 13:44

Hihi en ik ook niets dan lof voor mijn artsen. Ik heb het idee dat ze het vuur uit de sloffen lopen voor mij om me maar zo min mogelijk pijn te laten hebben en elk klachtje wordt ontzettend serieus opgepikt. De communicatie onderling is soms niet optimaal maar over het algemeen heel goed.
Nu heb ik weer klachten met m'n benen en toen bleek dat de fysiotherapeut dit had overlegd met de longarts en de longarts heeft al gelijk de neuroloog gebeld voor overleg voordat ze mij belde.

Wat jouw moeder betreft: echt fantastisch, heel fijn voor jullie!! Echt super! Maar ook ik ben wel benieuwd naar je verhaal, je schetst het zo makkelijk. "Gevochten als een leeuw", alle continenten afgezocht en "even" naar China en daar "even" genezen.
Het is ongetwijfeld juist niet zo gegaan maar ik denk dat mensen daarom juist willen weten hoe het dan wel is gegaan. China lijkt me nl ook niet het makkelijkste werelddeel om "even bij een andere arts" langs te gaan :roll:

Groet
Renée

Rik
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 01 Nov 2005 12:02

Berichtdoor Rik » Vr 18 Aug 2006 10:21

Beste Yvie,
Bedankt voor je verhaal! Je schrijft:
Totdat ik uiteindelijk in China terecht kwam. Ze zijn daar bezig met een soort gentherapy en ik moet zeggen mensen, mijn moeder is volledig genezen

Kun je misschien iets meer vertellen hoe je daar bent gekomen en hoe de behandeling plaatsvond?
Alvast bedankt, kijk ook eens voor eerdere post op:
http://www.diagnosekanker.nl/lotgenotenforum/viewtopic.php?t=1406

Mar-chi-anne
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Ma 18 Sep 2006 10:26
Locatie: Dordrecht
Contact:

Berichtdoor Mar-chi-anne » Do 21 Sep 2006 22:46

Hallo Yvie,

Ik ben iemand met darmkanker, en uitzaaiingen in mijn longen, en de artsen zeggen inderdaad dat ze alleen nog palliatief kunnen behandelen, wat nu ook gebeurt. Uiteraard ben ik erg geinteresseerd in die behandeling van je moeder, waar in China, wat voor een soort behandeling is dat, hoe hebben jullie de contacten gelegd, heeft de verzekering meebetaald, hoe lang is ze daar geweest, in welke taal communiceerden jullie met elkaar, is er contact geweest met artsen hier in Nederland daarvoor of daarna etc etc??
Het zou heel erg fijn zijn als je er iets meer of zou willen vertellen! Of een site door wil geven waarop ik die informatie kan vinden bijvoorbeeld.
Alvast bedankt!

jolandadonk
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 12 Nov 2006 18:24

Berichtdoor jolandadonk » Zo 12 Nov 2006 18:45

Lieve Yvie,

gelukkig is het voor jouw moeder goed afgelopen. Ook mijn moeder heeft darmkanker met uitzaaiingen in haar lever. De doktoren hebben haar nog niet opgegeven maar wij hebben maar 1 alternatief chemo.
Graag wil ik weten hoe het allemaal bij je moeder is gegaan. Op welke manier kunnen wij in contact komen met de artsen in China. Vol spanning wacht ik af.
Jolanda

Solist
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Za 09 Apr 2005 21:23
Locatie: Zuid Holland

Re: Genezen in China

Berichtdoor Solist » Zo 12 Nov 2006 19:39

yvie schreef:Lieve mensen,

bla bla bla
Laat je niet zo snel afschepen kan ik zeggenk, want dit is een wonder boven wonder, en ik heb ook al de telegraaf en volkskrant opgebeld om dit wonderbaarlijke verhaal van mijn moeder te publiceren. Geloof niet alles wat die artsen zeggen, die weten zelf niet veel en zijn kei en kei hard en ongevoelloos de meeste zoals deze Dr. de Feiter. En effe voor de duidelijkheid DIT WAS GEEN ALTERNATIEVE GENEESWIJZE< wat de meeste denken.


Nou dat schiet lekker op met zo iemand. Lekker afgeven op de reguliere geneeskunde (kan ik me zo af en toe best voorstellen :twisted: )
Dan mede patienten blij maken met een verhaal over wonderdokters in China en dan sinds april nergens op reageren als lotgenoten om hulp vragen. Geef mij dan maar een echte hollandse dokter :lol:

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Zo 10 Dec 2006 14:44

Ja solist, ik heb hetzelfde. Ze heeft ook op m'n weblog gereageerd dat ik moest mailen als ik meer wilde weten; waarom zet ze het hele verhaal niet gewoon hierop zodat iedereen er wat aan heeft? Waarom apart moeten mailen?
Ik vertrouw het niet zo, met alle respect. Raar verhaal (om de bovengenoemde reden: het kan uiteraard heel goed dat in een ander werelddeel artsen meer kunnen doen of wat anders kunnen doen dan bij ons in Europa).

NataschaDess
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 17:11

Berichtdoor NataschaDess » Ma 11 Dec 2006 22:46

Zijn er al mensen die hier meer van af weten van het genezen in China, ik ben er nl een beetje huiverig voor en heb het idee dat het meer valse hoop geven is aan mensen die kanker hebben.

Gebruikersavatar
tomvdwal
Administrator
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 15 Jan 2002 22:27
Locatie: Medemblik
Contact:

Voor de deelnemsr aan dit foru: genezen in China

Berichtdoor tomvdwal » Wo 13 Dec 2006 11:28

Deze discussie geef natuurlijk veel stof tot nadenken, is het waar? is het duur? Is het uberhaupt mogelijk.....?

Wij laten de waarheid even in het midden.
Wel hebben wij moeite met de manier waarop het vertelt wordt. Geen inhoudelijke reacties, wat is het, hoe het werkt etc., maar wel telefoonnummers en emailadressen.

SDK heeft echter spelregels en die gelden ook voor dit forum
HET AANBIEDEN VAN BEHANDELINGEN EN MIDDELEN is niet toegestaan.
Wij nodigen de auteur graag uit om inhoudelijk naar 'de redactie van SDK te reageren. Dat kan naar: redactie@diagnosekanker.nl

Tot dan zulen wij haar adresgegevens onverkort verwijderen!

SDK REDACTIE

NataschaDess
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 17:11

Berichtdoor NataschaDess » Wo 13 Dec 2006 13:06

Prima gedaan vind ik. Ik had er hierboven wat over gezegd en dan wordt er gelijk door die Yvie gereageerd en toen heb ik een mail gestuurd en daar wordt vervolgens niet op gereageerd, beetje vreemd dus indd , wat ik al zei ik heb er gewoon mijn twijfels over en het is mensen valse hoop geven

sanne*
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 26 Dec 2006 14:03

genezen in china

Berichtdoor sanne* » Do 28 Dec 2006 13:47

ik zie dat deze berichten al heel oud zijn. ik heb ze deze week pas gelezen... ik hoop dat jij diegene waarvan de moeder is genezen in china snel weer op deze site komt en mij antwoord kan geven op mijn vraag. want ik heb je een prive bericht achtergelaten maar nog niets terug gehad.. zou je zo snel mogelijk iets van je kunnen laten horen..
liefs

NataschaDess
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 17:11

Re: genezen in china

Berichtdoor NataschaDess » Vr 29 Dec 2006 18:32

sanne* schreef:ik zie dat deze berichten al heel oud zijn. ik heb ze deze week pas gelezen... ik hoop dat jij diegene waarvan de moeder is genezen in china snel weer op deze site komt en mij antwoord kan geven op mijn vraag. want ik heb je een prive bericht achtergelaten maar nog niets terug gehad.. zou je zo snel mogelijk iets van je kunnen laten horen..
liefs


Ik denk dat je helaas lang kan wachten ik heb diegene een tijd geleden een email gestuurd en er nooit meer wat van gehoord zoals ik dus al zei is het gewoon nonsens en is het mensen valse hoop geven die wanhopig zijn en dus elke strohalm aanpakken

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Za 30 Dec 2006 19:37

hoi dames,
het is zowiezo wachten op een duidelijke, inhoudelijke mail naar de webmaster momenteel. Zolang die er niet komt, zal er ook hier geen reactie komen en zeker geen priveberichtjes. Eerst algemene duidelijkheid. Even geduld dus nog. Maar ik kan me voorstellen hoe moeilijk het moet zijn als dit een laatste strohalm is.
heel veel sterkte dan ook gewenst voor iedereen die het zwaar heeft en veel geluk en gezondheid voor iedereen verder voor 2007

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

BVH
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2007 09:00

Genezen in China

Berichtdoor BVH » Vr 17 Aug 2007 09:08

Hallo allemaal,

Is er iemand die de contactgegevens van Yvie alsnog kan bezorgen? Ik heb ondertussen wat opzoekwerk gedaan rond "gendicine" en ik ben op zoek naar mensen die hiermee reeds ervaring hebben. We overwegen immers om ook de stap naar China te doen.

Je kan me via dit forum bereiken (prive bericht naar BVH) of op mijn email adres louwie@skynet.be

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 17 Aug 2007 12:57

Beste BVH,

Van Yvie zou ik niet teveel verwachten.
Zover ik weet is ze niet in gegaan op de uitdrukkelijke uitnodiging van de redactie van Diagnose Kanker.
Als het dan zo'n "wondermiddel" zou zijn, dan ben je toch ook bereid om nadere inlichtingen te geven.
Ik zou heel goed nadenken voordat ik zo'n reis naar China zou maken.
Want het is van hieruit eigenlijk niet te controleren of het klopt wat ze vertellen.
Zeker in China is de taal een groot probleem.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Natuurlijk, als de vooruitzichten niet goed zijn, wil je alles aangrijpen om dit te veranderen.
Je wilt het gevoel hebben dat je alles gedaan hebt wat mogelijk is.
Echter er zijn lieden die hier misbruik van maken en je valse hoop geven. Na de behandeling ben je dan niet vooruitgegaan, maar wel een hoop duiten armer.

Veel wijsheid.

Liddy

veggie11
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 31 Jan 2009 12:02

Re: Genezen in China

Berichtdoor veggie11 » Vr 17 Apr 2009 09:09

Hoe kan ik u (Yvie) bereiken voor informatie?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Genezen in China

Berichtdoor liddy » Vr 17 Apr 2009 12:18

Om redenen die Tom al heeft uitgelegd, is het adres van Yvie verwijdert.
Daarnaast heeft Yvie nooit op berichten gereageerd.
Dus het is vrijwel zeker een broodje aap verhaal.
Heel jammer dat mensen door dit soort berichten een strohalm wordt aangeboden, die niet bestaat.

Waarom dan het bericht laten staan?
Als waarschuwing. Juist dit bericht laat overduidelijk zien hoe je voor de gek gehouden kunt worden.

Heel veel sterkte veggie.


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten