mijn vader

Hier mogen kankerpatiénten hun eigen ervaringsverhaal delen met anderen. Dit is voor anderen vaak weer heel leerzaam en voor de patiënt een prima manier om wat van zich af te schrijven.
dewi
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 20 Feb 2007 12:40

mijn vader

Berichtdoor dewi » Di 20 Feb 2007 12:48

hallo,
ik ben nieuw hier
ik moet eerlijk zeggen dat ik liever nog nooit van jullie gehoord zou hebben maar ja het is helaas niet anders
mijn vader is deze week opgenomen geweest in het ziekenhuis.
hij had het al een tijdje benauwd en is naar de dokter geweest, die zei je hebt vocht achter je longen. toen heeft hij antibiotica gehad en na een week moest er weer een foto genomen worden.
geen verbetering doorgestuurd naar de longarts. die heeft een punctie genomen van het vocht en daar zaten kwaadaardige cellen in.
deze week heeft hij in het ziekenhuis gelegen en inwendige onderzoeken gedaan. ook is er een thoraxdrain aangelegd en hebben ze 2,2 liter vocht weggehaald. volgende week dinsdag hebben we een gesprek met de oncoloog maar dat hij kanker heeft is al zeker.
de longarts heeft wel wat losgelaten. dat het te groot is voor bestraling en het zit bij zijn rug. het heet geloof ik pleuritus kanker. ik was niet bij deze woorden van de arts en mijn vader doet nog een beetje vaag, maar ik weet niet of hij dat bewust is omdat hij al meer heeft gehoord.
heeft iemand van dit soort kanker gehoord. mijn vader wordt in maart 61 dus nog jong vind ik. ik ga in juli trouwen en zou het vreselijk vinden als hij dat niet meer haalt.
nou ben ik even mijn verhaal kwijt

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 20 Feb 2007 16:41

hoi Dewi,
een pleuritis een ontsteking van het longvlies. Het is geen kankersoort. Wel kun je kanker hebben van het longvlies, dit staat ook wel bekend als mesothelioom of asbestkanker.
Dat hij een pleuritis heeft wil niet gelijk zeggen dat het dan ook om longvlieskanker gaat, ik zeg niet dat het geen kanker is; als de oncoloog dat gezegd heeft zal dat zo zijn, maar meer met de nadruk op het soort.
Heel veel sterkte in elk geval komende week met de afwachting naar het gesprek. Dit moet erg zwaar zijn voor jullie.

Ik zou zeggen; probeer nog niet te veel te zoeken op internet naar informatie zolang je eigen informatie niet compleet is. Je treft dan alleen maar dingen aan, waardoor je je alleen maar rottiger voelt. Dus probeer af te wachten tot het gesprek. Hoe moeilijk ook.

heel veel sterkte!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

dewi
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 20 Feb 2007 12:40

Berichtdoor dewi » Do 22 Feb 2007 10:56

he jodi
ja dat had ik ook al opgezocht asbest kanker is het niet want dat is al uitgesloten.
daar was mijn vader bang voor omdat dat pas bij zijn broer geconstateerd is en ze samen gewerkt hebben.
ik probeer inderdaad om rustig af te wachten tot dinsdag.
alvast bedankt voor de info en advies

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 22 Feb 2007 18:41

tja hoe vervelend alles ook, fijn dat dat al uitgesloten is.. maarja de onzekerheid is ook een moeilijk iets. Als je een diagnose hebt weet je tenminste waar je aan toe bent.

inmiddels donderdag dus weer 2 dagen voorbij.. hopelijk zorgt het weekend straks voor wat afleiding..
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

dewi
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 20 Feb 2007 12:40

Berichtdoor dewi » Za 24 Feb 2007 09:38

nou nog een paar dagen ik vind het wel allemaal lang duren hoor voor we dat gesprek krijgen.
mijn vader wordt met de dag chagerijniger en stiller.
nou ja nog even

dewi
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 20 Feb 2007 12:40

Berichtdoor dewi » Do 01 Mar 2007 12:55

nou we zijn geweest woensdag krijgt hij zijn eerste chemokuur dat is dan een dagopname dus dan komt hij de volgende dag van het ziekenhuis thuis en dan de week erop woensdag een korte chemo van 2 uur dan een week niets en dan nog twee keer en dan weer fotos maken
maar de arts van de chemo had geen uitslagen wat echt heel slordig was
mijn vader weet nu nog steeds niet wat het precies is hoe groot en wat de genezingskansen zijn
morgen hebben we dus nog een gesprek met de arts die hem behandeld heeft
weer afwachten dus

dewi
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 20 Feb 2007 12:40

Berichtdoor dewi » Vr 02 Mar 2007 14:26

nou we zijn geweest het is longkanker stadium 3b
dus erg heftig dus als hij er niets aan doet geeft de arts hem een half jaar, maar hij zei wel dat hij wel heil ziet in chemo dus dat het nog niet verloren is

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 02 Mar 2007 17:04

Het klinkt misschien wat gek, maar wat een goed nieuws dat het geen stadium 4 is.
Ja, er is sprake van kanker, ja, er zijn uitzaaiingen, echter die zijn beperkt tot het longweefsel.
Hierdoor kan de behandeling zich op 1 gebied concentreren.
Dus er is hoop. Je krijgt geen garantie, maar probeer positief te blijven.
Je vader heeft nog kansen!
Houd moed en veel sterkte,

Liddy

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Vr 02 Mar 2007 18:29

heftig nieuws :( maar toch fijn dat er nog mogelijkheden zijn. Sterkte in elk geval voor je vader maar ook voor jou en de andere om hem heen.
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

dewi
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 20 Feb 2007 12:40

Berichtdoor dewi » Zo 04 Mar 2007 08:58

bedankt liddy voor de opbeuring
je hebt gelijk misschien valt het nog te redden.
geen garanties natuurlijk maar misschien slaat het wel goed aan.
we blijven positief mijn vader ook want ik ga in juli trouwen en mijn vader heeft tegen de arts gezegd dat hij daar bij wil zijn natuurlijk

paullover22
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 28 Jul 2007 12:56
Locatie: venlo
Contact:

Berichtdoor paullover22 » Za 28 Jul 2007 13:05

hoihoi
mijn vader heeft (had) ook longkanker en is nu 66 jaar
ook best jong
wil er graag me je over praten
mvg sylvia 23 jaar
waarom is het leven zo moeilijk


Terug naar “Ervaringsverhalen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten