Werken, want anders?

Mensen zijn als individu niet meer belangrijk.
Kun je voor jezelf zorgen en versta je Nederlands, dan mag je van de minister weer aan het werk en verlies je de WAO-uitkering.
Graag jouw mening en suggesties!
Sandert
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 08 Jan 2009 01:29

Werken, want anders?

Berichtdoor Sandert » Do 08 Jan 2009 01:38

Hallo,

Ik reageer hier vanuit de tweede persoon, niet ik maar mijn vader heeft Kanker. Ongeneeselijke longkanker.

Ik merk aan hem, dat als hij niet werkt, dat hij thuiszit (joh...). Hij onderneemt niets, en hij.. zit maar. Kijkt wat tv, zit wat op internet maar doet niets. Omdat het niet kan, omdat hij niet wil..

M´n vader is gediagnosteerd op "geniet van de dagen".. maw niet lang meer. Toch werkt hij nog...

Als hij thuis zit, komen de muren op hem af. Dan gaat hij nadenken, dat hij doodgaat. Dan ziet hij voor zich, dat ik wel verder ga maar hij er niet kan bijzijn. Op zijn werk (hij is kok) is hij afgeleid.. Je kent het wel (of niet).


De wet dat je door moet werken is natuurlijk raar.. maar hebben jullie niet dat je door wilt werken?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 08 Jan 2009 13:39

Ja, ik wil doorwerken.
Kan ik dit, nee.
Het is een hele strijd met mezelf geweest, voordat ik daar mee uit de voeten kon.
Nu heb ik de afspraak met het UWV dat ik volledig afgekeurd ben en per week 3 uur op vrijwillige basis bij mijn werkgever mag werken.
Vrijwillig wil hier zeggen dat mijn werkgever niet mag eisen dat ik kom.
Deze regeling werkt voor mij fantastisch, want mijn werkgever is al blij als ik langskom.
Dus ik begrijp je vader heel goed.
Wist je trouwens dat het werken, doordat het zo'n goede afleiding is, de kwaliteit van het leven van je vader sterk verbetert en dat dit zelfs tot gevolg kan hebben dat hij ietsje langer leeft?


Terug naar “Herkeuringen en UWV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten