UWV

Mensen zijn als individu niet meer belangrijk.
Kun je voor jezelf zorgen en versta je Nederlands, dan mag je van de minister weer aan het werk en verlies je de WAO-uitkering.
Graag jouw mening en suggesties!
Wim Lijbrink

UWV

Berichtdoor Wim Lijbrink » Vr 22 Apr 2005 22:31

Ik heb de zembla uitzending gezien en vond het te schandalig voor woorden.
De wijze waarop de overbetaalde dame Van het UWV reageerd op de vragen gaat alle perken te buiten.
Dit soort patienten ,zou onmiddelijk op straat gezet moeten worden en geen werk meer moeten krijgen, kijken of ze dan nog zo piept.

red devil
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: Vr 15 Jun 2007 01:02
Locatie: Enschede
Contact:

uwv

Berichtdoor red devil » Vr 15 Jun 2007 01:09

ik heb het ook al meegemaakt.Ik ben ook weer goed gekeurd en daar ben ik mee in beroep gegaan.ik heb wel gewonnen want 3 maand later zat ik weer in de wao.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 15 Jun 2007 14:20

Wat het UWV allemaal uit durft te halen, is niet te bevatten.
Via stichting CORV kun je tips krijgen o.a. over het indienen van een bezwaarschrift.
Steeds meer mensen worden door artsen gekeurd die niet bevoegd zijn, geen geregistreerde verzekeringsarts zijn. Dit alleen al is reden om de keuring ongeldig te laten verklaren door de rechter.
Veel sterkte bij herkeuringen?
UWV = nog nooit zoveel onkunde op een hoop gezien.

Liddy

gayana
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:47

Berichtdoor gayana » Wo 27 Jun 2007 22:34

Hier in het kort het verslag van mijn laatste keuring (2 weken geleden) bij het UWV te Rotterdam:
Na een gesprek van 2,5 uur, wat voor mij zowel fysiek als emotioneel bijzonder zwaar was (ik ben drie dagen behoorlijk ziek geweest na dit gesprek)
kwam de goede man (verzekeringsarts) tot de conclusie dat hij niets voor me kon doen. Aangezien hij niet kon vaststellen dat ik kanker heb
omdat ik mij niet meer laat behandelen. Hij voegde er zelfs aan toe dat ik mogelijk intussen wel genezen kon zijn. En wonderdokter???
Ik heb een derde recidief Hodgkin (fase 4) en de enige behandeling die mij nog gegeven kan worden is experimenteel (een tweede stamceltransplantatie)
en in Nederland nog nooit met succes (overleving dus) uitgevoerd. Deze behandeling heb ik dan ook geweigerd. Dus omdat ik mij niet laat behandelen word ik 'gezond' verklaard.
Buiten het feit dat dit wel de meest onlogische redenering is die ik ooit heb gehoord, en buiten het feit dat ik, als 'uitbehandelde' kankerpatiënt NIETS liever zou willen dan GEZOND ZIJN, ben ik ook niet bij deze arts gekomen met het verzoek vast te stellen of ik wel of niet kanker heb.
(Er liggen van mij genoeg dikke dossiers in de Daniel den Hoedkliniek). Ik ben voor een keuring gekomen vanwege de GEVOLGEN
van de behandelingen die ik heb gehad voor mijn kanker. Gevolgen als een versnelde overgang, zware vermoeidheid en concentratiestoornissen,
ernstige migraine, ernstige slaapstoornissen, eetproblemen (ik leef van Nutri-drink), hartproblemen (door de bestralingen) en reuma.
Dit zijn in het kort de fysieke gevolgen van alle behandelingen. Daarnaast zijn er ook psychisch de nodige problemen, die zwaarder geworden zijn
sinds mijn werkgever een strategie begon toe te passen om mij als werknemer weg te krijgen. Ik ben overspannen en slik anti-depressiva.
Tijdens de keuring ben ik door deze arts totaal niet serieus genomen. Ik heb geprobeerd mijn verhaal te vertellen maar krijg geen enkel gehoor.
Met als slotconclusie wat ik eerder vertelde: 'ik kan niet vaststellen of u kanker hebt, voor hetzelfde geld bent u gezond'.
Ik wens deze man hetzelfde toe.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 27 Jun 2007 23:32

Beste Gayana,

Door jouw verhaal wordt maar weer eens bewezen dat ze bij het UWV niet eens weten wat ziekte is.
Ben jij wel gekeurd door een geregistreerde Verzekeringsarts?
Omdat jouw keuring in Rotterdam heeft plaatsgehad, is dit waarschijnlijk al een reden om de keuring aan te vechten.
Immers als jij in Hengelo gekeurd zou zijn, zou jouw keuring door een speciale verzekeringsarts met kennis van kanker gedaan zijn.
Dus ben jij gediscrimineerd wat betreft kundigheid.
Zo zullen er vast nog wel meer redenen te vinden zijn om in bezwaar te gaan, zodra de beslissing door jou is ontvangen.
Mocht je een oproep krijgen van een arbeidsdeskundige, zeg dan duidelijk dat je eerst de medische rapportage wil zien,
voordat je met de arbeidsdeskundige praat.
Om meer duidelijkheid te krijgen, is het een goed idee om je gehele dossier op te vragen bij het UWV. Laat je niet afschepen,
ze zijn verplicht dit te sturen. Al is het UWV niet zo blij met deze verzoeken, omdat ze veel tijd kosten.
Let op de termijn die je krijgt om in bezwaar te gaan. Kijk op de site van CORV voor een voorbeeld van een bezwaarschrift.
En ik wens je heel veel geduld met het wachten op de beslissing.

Liddy

gayana
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:47

Berichtdoor gayana » Do 28 Jun 2007 00:08

Hoi Liddy,
Het was inderdaad een geregistreerd verzekeringsarts. Wat dat betreft kan ik zelf al een heel boekwerk schrijven over het UWV.
De vorige keuringsarts zei doodleuk tegen me: "mevrouw, tenzij u mij zwart op wit kunt aantonen dat u binnen nu en drie maanden dood gaat,
moet ik u helaas goedkeuren!"
Ik ga dit uiteraard aanvechten, en ik heb al een klacht ingediend bij het UWV. Mijn dossier heb ik nog niet opgevraagd,
dus dat ga ik nu maar gelijk doen, goede tip!!
Omdat ik inmiddels al ontslagen ben heb ik een advocaat. Hij vertelde mij al dat er momenteel geen enkele 'goede' verzekeringsarts meer bij het UWV werkt.
De goeden zijn weggegaan omdat ze met het nieuwe beleid niet overweg konden, de slechten zijn gebleven,
en nieuwe zijn gekomen en die voeren puur de opdracht uit; Iedereen uit de WAO.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 28 Jun 2007 16:35

Hoi Gayana,

Even over je advocaat. Is dat iemand die kennis heeft van het sociale verzekeringsrecht?
Dit is erg belangrijk voor een goed resultaat.
Wie weet heb je wat aan de online bezwaarschrift generator die op de site van CORV staat.
Misschien dat daar punten instaan die jij goed zou kunnen gebruiken. Ik raad je beslist aan om daar te gaan kijken. Het is gratis.
Twee weten meer dan een, zeg ik maar.
Succes met het wachten op de beslissing.

Liddy

Op CORV heeft iemand een nieuwe slogan voor de UWV bedacht, een beetje afgekeken van de belastingdienst en daar het volgende van gemaakt:
"makkelijker kunnen we het niet maken, want we snappen het zelf niet meer"

gayana
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:47

Berichtdoor gayana » Do 28 Jun 2007 16:56

Zodra ik de beschikking ontvangen heb zal ik zeker dat voorbeeld gebruiken voor het bezwaar!! Dank je!

Solist
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: Za 09 Apr 2005 21:23
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Solist » Do 28 Jun 2007 17:51

Los van bezwaar bij de UWV kun je deze man ook aanklagen bij het medisch tuchtcollege!
het blijft een arts hoe slecht ook ( of misschien juist daarom!)

Willem
Recht is iets kroms dat verbogen is!

jolanda29
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: Zo 05 Feb 2012 18:33

Re: UWV

Berichtdoor jolanda29 » Vr 02 Mar 2012 16:13

kanker kunnen ze niet zien, of je nu medicijnen hebt of niet...
Ook als je morfine neemt, en je neemt het ook nog eens mee naar het gesprek, dan nog vinden ze dat je kan werken,
terwijl morfine medicijnen zijn waar je behoorlijk van de kaart van kan zijn...
Je mag niet eens alleen over straat, laat staan dat je lekker naar je werk gaat, je weet niks....
Je vergeet de vorige vijf minuten, je bent er niet eens bij en je kan er behoorlijk ziek van zijn..
Maar daar hebben ze geen boodschap aan ze willen de klant tervreden houden..
De klants wil is wet bij uwv....
Bij mij werken ze ook tegen..
Baas wilde dat ik ging reintrigreren in de schoonmaak werk...Dat ging niet...
Uitgelegd waarom niet..en kreeg mijn ontslag terwijl ik in de ziektewet zat want ik wilde niet mee werken was hun argument...
nee ik kon niet meewerken eraan..
Wat huisarts of andere doktoren ook zeiden, ze bleven bij hun standpunt..ik kan werken zo ziek ben je niet, want je ziet niets aan je...
Nou uh ik laat niet overal mijn broek zakken, denk er niet aan..
Vervolgens willen ze mij geen ziektewet via uwv geven maar een ww, en ook die krijg ik niet omdat ze zeggen dat ik zelf ontslag heb genomen...
En zo werkt alles tegen....en zie je op een gegeven moment het gewoon niet meer zitten...
En als je denkt klein puntje te zien dan stoppen ze ook doodleuk je uitkering omdat je niet WIL werken dus kortom zit ik een beetje in zak en as, zowel met gezondheid als met financiën...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: UWV

Berichtdoor liddy » Vr 02 Mar 2012 17:33

Het UWV is beslist niet bekend vanwege hun compassie.
Ga eens praten met iemand van de vakbond of ga eens langs bij een Juridisch Loket.
Wellicht kunnen ze je daar verder helpen in je strijd tegen het UWV.


Terug naar “Herkeuringen en UWV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten