Darmkanker

Getrouwd of samenwonend en dan je partner verliezen door kanker. Hoe pak je je leven weer op? Hoe moet je verder?
Chantal Koudenburg
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Do 13 Aug 2009 13:02

Darmkanker

Berichtdoor Chantal Koudenburg » Vr 14 Aug 2009 09:41

Ik heb 19 juli 2009 mijn partner verloren aan darmkanker. Het begon vorig jaar augustus. Geopereerd, hele dikke darm weggehaald en de snijvlakken waren schoon zei de chirurg, dus dat was positief.
Vol goede moed aan chemokuren (OLF) begonnen. Afgelopen februari daarmee klaar. Hij voelde zich verder prima, behalve de moeheid van de chemo. Je kon helemaal niet aan hem zien dat ie ziek was.
Totdat we 11 mei terug moesten komen van de oncoloog. Na de echo bleek dat er uitzaaiingen naar de lever zaten. Hij vertrouwde het niet helemaal en toen nog een scan laten maken. Toen bleek het nieuws nog slechter: naast uitzaaiingen naar de lever, zat het nu ook in zijn longen en lymfeklieren.
De enige mogelijkheid was nog om aanvullende chemo te doen wat zijn leven zou rekken tot max. 1,5 jaar. Dit was uiteindelijk ook niet mogelijk omdat zijn bloedvaten verstopt zaten door de uitzaaiingen.
Het zou er dus op neer gaan komen dat de lever de afvalstoffen niet meer kwijt zou kunnen en zijn lichaam zou vergiftigen. Hij werd ook helemaal geel tot aan zijn ogen toe.
Het is een ware hel geweest, wat ik niemand gun. Hij werd naar huis gestuurd met morfine en dat heeft precies een maand geduurd met slechte kwaliteit van leven. Hij is zo ziek geweest en omdat mee te maken ga je echt door een heel. Zo verdrietig om je partner zo te zien lijden en je kunt niets doen behalve bij hem zijn en hem zo goed mogelijk verzorgen.

Op het moment heb ik zo veel verdriet dat ik haast niet weet hoe ik verder moet met mijn leven. Ik ben mijn liefde en mijn maatje kwijt. Ben wel onder behandeling van een psycholoog.

Gaarne reacties van mensen die ook zoiets hebben meegemaakt.

Sterkte allemaal

Liefs,
Chantal

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Darmkanker

Berichtdoor stoffeltje » Vr 14 Aug 2009 10:45

hoi chantal,
goed dat je weer begonnen bent met je werk!
dat is alweer een stap de goede richting op al blijft het zwaar.
je bent weer wat tussen de mensen en hebt wat afleiding.
heb je wat steun van je fam.?
je zal hem nog vaak missen,met bv. nog even zeggen<oh nee>
even vragen <oh nee>
en met zoveel dingen.
maar hij is van zijn pijn af en leed.
en hij blijft altijd in je hart!
hou mooie momenten vast die jullie hadden,het was niet alleen ziek zijn.
en verdriet toelaten en niet wegdrukken.
dan krijg je later een trugval.
mijn schoonzus ,nu 1 jaar later is overspannen.
dus huil als je het wil.
heb je kennissen of vriendinnen die je begrijpen?
praat er zoveel mogelijk over,ook op forum kan dat.
er zitten daar meer mensen die in deze moeilijke situatie zitten.
liefs en sterkte stoffeltje/anita

hoi chantal dit berichtje had ik geschreven na je jou reactie op een mailtje naar mij,maar ik kreeg hem steeds trug.
dus plaats ik hem hier.
liefs stoffel :wink:


Terug naar “Ik heb mijn partner verloren”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten