hoe afscheid nemen??

Op dit forum kun je praten over het verlies van een van je ouders. Dit forum is voor jonge mensen van 10 tot 35 jaar.
chidori^^
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 23 Aug 2011 16:24

hoe afscheid nemen??

Berichtdoor chidori^^ » Di 23 Aug 2011 16:55

hallo,

dit is mijn eerste keer hier. en wil de gewoon heel graag is mijn verhaal kwijt wat andere ook is kunnen lezen, behalfe ik zelf.
ik ben er achter gekomen dat het moeilijk is om over kanker te kunnen praten met andere mensen.
zelf ben ik er ook nog nooit echt mee in aanmerking gekomen. toen ik nog klein was is er bij me oma een borst afgezet, maar later bleek het geen kanker te zijn.
tot vorig jaar is het nooit dicht bij geweest.
precies een jaar geleden kreeg ik zelf last van kwalen. heel veel moe pijn in me buik en ontlasting wat niet normaal was.
na een bezoek aan de huisarts werd ik door gesturd naar het ziekenhuis voor een scopie.
en daar was ie nog een kleine GOED aardige tumor.. gelukkig goed aardig en langzaam groeiend.. maar mensen snappen, begrijpen niet hoe erg dat alleen al alles op zijn kop kan zetten.
jan. dit jaar ben ik daar aan geopereerd met veel complucaties volgende.
ik had al lange tijd geen goed contact met mijn vader omdat hij is weg gegaan bij mijn moeder voor een nieuwe veel jongere vrouw.
in de tijd dat bij mij kanker was vastgesteld, werd het contact met mijn vader langzaam beter.
een maand na mijn operatie kregen wij te horen dat mijn vader naar het ziekenhuis moest vanwegen slik problemen.
je voelt hem vast al hangen.! in de slokdarm tegen zijn maag aan zat een tumor van 7cm lang en er was nog maar een halfe cm over om voedsel naar zijn darm te brengen.
de tumor zag er niet goed uit en er zouden nog wat onderzoeken volgen.
hij heeft 2 dagen later een ct scan gehad. en zou die maandag terug moeten komen om naar zijn maag te kijken.
die maandag kreeg hij te horen dat alle onderzoeken afgeblazen waren en het er vreselijk slecht uitzag voor hem.
zijn lever was voor 70% aangetast zijn lymverklier zagen er slecht uit en op zijn langen zaten ook tumoren. ze gaven hem nog 3 tot 6 maanden.
maar wilde wel chemo proberen. dat heeft hij nu 12 weken gehad in blokken van 3. elke 1e maandag van die 3 weken infuus waar die vreselijk ziek van werd en verder van die 3 weken chemo pillen.
2 weken geleden heft hij te horen gekregen dat de chemo heel goed aansloeg beter dan de arten verwachte. het was voor 70% gekrompen.
maar beter word hij niet en opereren heeft geen zin. en ze weten met de chemo maar 1 maand te rekken..
mijn vader heeft er dan ook echt geen zin meer in. is nog zieker dan hij al is en stopt van af morgen met de chemo.
het is zo moeilijk om in te zien dat hij er met een half jaar niet meer is.
ik vind het moeilijk met hem over zijn ziekte te praten. heb nog een heleboel vragen zou nog zo veel willen weten.
ik weet niet hoe ik beginnen moet.ik hoop dan ook dat ik hier op deze site het 1 en ander kan vinden hier mee om te gaan en het verwerken van alles.
maar vooral om me verhaal kwijt tekunnen en er mensen zijn die berijpen wat je door moet maken.

liefs chidori

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: hoe afscheid nemen??

Berichtdoor liddy » Di 23 Aug 2011 20:16

Wat je vooral moet doen is dicht bij je gevoel blijven.
Ga naar je vader als je die behoefte hebt.
Probeer om toch met je vader over zijn ziekte te praten.
Misschien heeft hij van het ziekenhuis een brochure gekregen over de vorm van kanker die hij heeft.
Als je iets tegen je vader wil zeggen en het lukt niet, schrijf hem dan een brief.
En komt iets heel moeilijks, weet je of je vader al verteld heeft wat hij straks wil als hij is overgegaan.
Misschien heeft zijn vrouw hier al met hem overgepraat. Vraag er eens naar.
Heel voornaam voor jou is leef bij de dag. Probeer nu te leven, geniet van de bezoeken aan je vader.
Nu heb je de kans om nog herinneringen op te bouwen.
Ja, het is heel hard om te weten dat de tijd met je vader aan het opraken is. Daar mag je kwaad over zijn, laat de emotie maar komen.
Om je daarna te realiseren dat het nog niet zo ver is, dat je nu nog tijd hebt samen met je vader.


Terug naar “Voor kinderen die hun ouders verloren zijn”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten