Mijn vader is overleden aan blaaskanker

Op dit forum kun je praten over het verlies van een van je ouders. Dit forum is voor jonge mensen van 10 tot 35 jaar.
Anela
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 20 Mei 2011 19:33

Mijn vader is overleden aan blaaskanker

Berichtdoor Anela » Vr 20 Mei 2011 20:16

Dit is nieuw voor mij en mijn eerste keer.
Mijn vader is op 28 maart 2011 overleden aan blaaskanker, die uitgezaaid was in zijn botten. Mijn vader was ook alcoholist en daardoor heb ik niet de "vader/dochter" band kunnen opbouwen die ik altijd wilde. Daarboven op kwam nog de scheiding die mij de kans definitief afpakte. Na 16 jaar hebben wij weer contact gekregen d.m.v een telefoontje op 18 april van zijn huisarts die mij het hartverscheurende nieuws moest vertellen dat mijn vader terminaal was en waarschijnlijk nog 3 weken te leven had. Daar ging ik dus, met lood in mijn schoenen aan zijn deur. Het volgende wat ik zag was zo hard en confronterend dat het in mijn netvlies is gebrand en een litteken in mijn hart heeft achtergelaten. Het leek net alsof ik terug in de tijd ging waarin ik nog 6 jaar was en mijn vader door dat vreselijke ziekte ook kind was. Dus daar zat ik dan met niet een brok maar een baksteen in mijn keel naar mijn vader kijken die nog geen 38 kilo woog, elkaars hand vast te houden alsof wij elk moment weer uit elkaar gerukt zouden worden door de realiteit/omstandigheden. Ik ben 22 jaar nu en volg een opleiding die ik heel graag wil behalen maar ik ondervind dat ik soms 's morgens geslagen wordt door de realiteit en begraven wordt door het verdriet. Ik probeer mijn kracht als de stukjes van een gebroken vaas bij elkaar te rapen en door te gaan met mijn leven want één ding is een feit, het leven is een strijd en kan zeer oneerlijk verlopen maar je kan het prachtig maken door jezelf te dompelen in de liefde en steun van dierbaren.
Ik wens iedereen heel veel sterkte.
Groet, Anela

jada
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: Zo 27 Mar 2011 16:20

Re: Mijn vader is overleden aan blaaskanker

Berichtdoor jada » Za 21 Mei 2011 10:15

hoi Anela,

ik zag een reaktie van jou op mijn verhaal gisteravond maar kan het nu niet meer vinden. Zal je dus even hier antwoorden. Ik kan je heel goed begrijpen, het is vreselijk iemand te verliezen maar nog erger is het iemand zo te zien lijden. Ook heel pijnlijk dat er pas de laatste weken een band is ontstaan, die is er dan net en dan ben je hem al weer kwijt. Koester echter die laatste weken, anders had je misschien een telefoonjte gekregen als hij al was overleden en dat was nog veel moeilijker geweest. Nu hebben jullie nog dingen tegen elkaar kunnen zeggen.

Mijn vader is ook jaren alcoholist geweest en eingelijk niet echt een vader. Tot 5 jaar geleden hij is gestopt. Daarna begonnen we langzaam een band op te bouwen en ook ik vind het heel jammer dat het maar zo kort heeft mogen duren dat ik het gevoel had een vader te hebben waar ik wat aan had. Maar toch vind ik het fijn dat mijn laatste herinneringen goede herinneringen zijn en de kwade tijden daar denk ik nu niet meer aan.

Heel veel sterkte en ik vind je heel erg sterk.

EdRaket
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 21 Sep 2011 22:57

Re: Mijn vader is overleden aan blaaskanker

Berichtdoor EdRaket » Ma 26 Sep 2011 23:09

Lieve Anela,

Ik kan niet zo goed terug rekenen hou oud jij was toen jij dit te horen kreeg. Wel weet ik dat het ontzettend ingrijpend was en nog steeds is. Het blijft tenslotte je vader. Het is goed dat je de laatste tijd bij hem bent geweest ook al is dat heel confronterend.

Voor mij is dit een heel erg pijnlijke tekst.
Sorry dat ik jouw oversla maar ik ben net zo'n vader.... en ik ben ook denk ik een alcoholist met een blaaskanker. 10 november gaan ze het verwijderen en ik ben er NIET klaar voor. Lieve Anela, wordt niet boos over jou vader, hij kan er echt niets aan doen en hij houd echt héél veel van jou !

Groet, Ed


Terug naar “Voor kinderen die hun ouders verloren zijn”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten