Alvleesklierkanker

Op dit forum kun je praten over het verlies van een van je ouders. Dit forum is voor jonge mensen van 10 tot 35 jaar.
yvl_me
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 23 Okt 2008 16:12

Alvleesklierkanker

Berichtdoor yvl_me » Do 23 Okt 2008 16:28

Woensdag 17 september 2008 kreeg mijn schoonvader de diagnose kwaadaardige cellen in zijn alvleesklier. Dus.. alvleesklierkanker. Hij had inderdaad al langer last van zijn buik... Maar nooit iets uitgekomen zeg maar. Wij hoorden dit bericht toen wij nog op vakantie waren (donderdags gingen we weer naar huis, gelukkig). Thuis aangekomen zijn we gelijk naar mijn schoonouders gegaan om te kijken hoe het was. Nou... dat was heel erg schrikken want hij was heel erg afgevallen en stil. Terwijl hij anders altijd op de voorgrond was en door ieder gesprek heen praat. Dus dat was echt heel erg raar.

Toen is hij in het ziekenhuis terechtgekomen omdat ze een buisje wilde plaatsen bij zijn galblaas. Mijn schoonvader was niet echt zo'n ziekenhuistype.. dus hij mopperde er op los! Toen op een nacht heeft ie zijn infuus eruit getrokken en ging het niet goed. Bleek dat ie ernstig zout te kort had waardoor dat buisje nog niet geplaatst kon worden. Dus moest ie nog een nacht blijven om dat zout wat meer op peil te krijgen. Maar goed het ging gewoon heel erg slecht en mijn schoonvader had al aangegeven dat het enige wat hij niet wilde pijn was. Dus toen hebben we afgesproken dat hij mee naar huis zou gaan. Dus maandag 29 september 2008 is hij met de ambulance vervoerd naar huis zodat hij daar nog lekker bij zijn familie kon zijn. Dit ging allemaal prima.. hij sliep veel en kwam dan zo nu en dan op de bank zitten (door middel van een rolstoel) want zijn benen waren heel erg dik om een sigaretje te roken. Woensdagavond heeft ie zelfs tot 12 uur 's nachts opgezeten (voetbal gekeken en gekletst met een van de kinderen die bleef slapen). Donderdagmiddag werden we opgeroepen door mijn schoonmoeder dat het niet goed ging. Dus toen zijn we met zijn allen (kinderen en aanhang) blijven slapen, en iemand van de buurtzorg. Vrijdag 3 oktober 2008 is hij uiteindelijk overleden... Zo raar, want hij was nog gewoon bij qua koppie zeg maar. Die tumor is zo hard door zijn lichaam gegaan. Ongelooflijk.

:(

Terug naar “Voor kinderen die hun ouders verloren zijn”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten