Ik moet loslaten, maar het lukt mij niet

Op dit forum kun je praten over het verlies van een van je ouders. Dit forum is voor jonge mensen van 10 tot 35 jaar.
Mabeline
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 14 Okt 2010 21:17

Ik moet loslaten, maar het lukt mij niet

Berichtdoor Mabeline » Do 14 Okt 2010 21:24

Hallo,
Mijn vader is in juli 2009 overleden. Diagnose lonkanker bracht de genadeklap. We zijn ruim een jaar verder. Het is niet zo, dat het slecht met me gaat, maar ik moet het en hem meer loslaten. Dat lukt me niet. Ik zou niet weten hoe.
Nu surf ik over het internet en kom allerlei forums tegen. Verhalen van mensen die een dierbare hebben verloren aan kanker. Een moeder of net als mij ook een vader. Ik heb geen idee wat ik daar verder mee zou moeten...ik heb geen idee of dat uberhaupt helpt in het loslaat-proces....ik heb simpelweg geen idee.
Groetjes,
Mabeline

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Ik moet loslaten, maar het lukt mij niet

Berichtdoor stoffeltje » Do 14 Okt 2010 21:42

hoi mabeline,
alsnog van harte gecondoleerd met het verlies je vader.

met het verwerken gaat het bij iedereen iets anders, de gevoelens komen vaak wel overeen.
ws. gaat het verwerken wat langzamer.
heb je het er al met een huisarts over gehad,of er over kunnen praten met bv. een dominee of psycholoog?
er zijn hier meerdere die het meegemaakt hebben of mee maken.
het is niet raar dat je het niet snel verwerkt, dat hebben meerdere.
het was jou vader,en op een jonge leeftijd is dat ook niet niks.
heb je broers of zussen waar je mee kunt praten?
soms helpt schrijven ook,gewoon schrijven wat je opdat moment wilt zeggen of hoe je je voelt!
en je bent altijd welkom hier!
sterkte stoffeltje :wink:

florence
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 20 Jul 2010 21:24

Re: Ik moet loslaten, maar het lukt mij niet

Berichtdoor florence » Vr 22 Okt 2010 21:11

Lieve Mabeline, heel erg veel sterkte, je bent niet alleen.
en je hoeft je niet af te vragen hoe of wanneer je moet loslaten of verwerken.
Jij bent jij, neem je tijd. Er is geen gebruiksaanwijzing voor een verlies zoals jij meemaakt.
Wees je lief voor jezelf? Niet te streng. Je moet niks, je mag..
Dikke knuffel

niekie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010 00:18

Re: Ik moet loslaten, maar het lukt mij niet

Berichtdoor niekie » Di 02 Nov 2010 00:43

sterkte voel je je wat beter nu je dit geschreven hebt ik wel..veel opgekropte gevoelens..
denk aan je..
one love..

Eugenesluse

Ik moet loslaten maar het lukt mij niet

Berichtdoor Eugenesluse » Ma 17 Feb 2020 23:17

Je heb echt de pech gehad dat jij alles bij dit beestje had. Maar voel je niet slecht, als ik zon hondje voor mijnkiezen zou krijgen zou die ook met mij mee gaan om die een geweldig leven te geven. Je heb met je hondje, pech op pech op pech gehad. Het enige wat je uit liefde nog kon doen is hem laten gaan. Ik denk dat je de beste beslissing heb genomen.
Wanneer het zo slecht gesteld is met de mops dan moeten vele fokkers stoppen vindt ik zelf als dit bij de stamboomfokkers gebeurt. Gelukkig zien we heel weinig mopsjes die er half zo slecht aan toe zijn. Ik denk dat ik best kan zeggen dat veel fokkers hun best doen maar dat 100 dit nog niet uitgesloten is. Een lang gehemelte dat hoor ik wel vaker, nauwe neusgaatjes, daar moet op gelet worden in de fok.
Maar ik zou je als advies mee willen geven, ga bij een fokker kijken en kijk hoe de honden zijn. vraag welke nestjes ze gaan doen en met wie zodat je vader en moeder kan gaan zien.
Ik kan je zeggen: met mijn 10 mopsjes heb ik geen last. afkloppen


Terug naar “Voor kinderen die hun ouders verloren zijn”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten