Kanker kan iedereen krijgen !

Waar worden wij door bedreigd? Hoe kwam je aan jouw kanker? Wie was verantwoordelijk? Werd jij in de maling genomen? Ging en gaat de overheid wel goed om met onze belangen? Graag serieuze berichten a.u.b.
Anouk

Kanker kan iedereen krijgen !

Berichtdoor Anouk » Zo 22 Mei 2005 20:38

Hallo,

Waar worden we door bedreigd ? Ik denk dat we eerst bij onszelf moeten beginnen. Een gezond leven zonder te roken en in een omgeving (horeca gelegenheid, openbare ruimtes) leven waar niet gerookt mag worden. Meeroken kan nl. ook kanker veroorzaken. Degene die rookt houdt vind ik hier te vaak géén rekening mee.
Jongeren op scholen voorlichten over gezond eten, drinken en sporten. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Desondanks krijgen nog veel mensen door gassen en stofdeeltjes in de atmosfeer zoals bijv. uitlaatgassen van auto's en vliegtuigen en andere milieuvervuiling. En daarbij is het voor de consument bijna niet na te gaan of de produkten die je consumeert wel zo veilig zijn.
Samenvattend kun je zeggen dat een gezond levenspatroon kan bijdragen tot een gezond lichaam, maar dat wil niet zeggen dat je geen kanker krijgt.

Anouk

jolein

reactie op bericht van anouk

Berichtdoor jolein » Za 30 Jul 2005 00:28

eej anouk,
ik heb botkanker gehad, en vroeg aan mijn arts of er een reden kon zijn dat ik dat heb gekegen, door misschien in een dicotheek opgelopen te hebben of misschien wel verkeert gegeten te hebben.
maar zij zei dat dat helemaal niet waar is en dat het gewoon in mijn gene zit/zat. en daardoor hebben ze door middel van chemo's mijn dna proberen te manipuren.
ik had in het begin nog maar 5% kans op overleven, maar heb ze dus alle 5 gepakt, en ben nu zo goed als beter ( alleen af en toen nog wat moe, en je zit nog in een verwerkingsproces ookal is het voor mij nu een jaar geleden dat ik mjn eerste chemo kreeg.)
maar ja, ik ben tenminste er wel helemaal bovenop gekomen.
groetjes jolein

Miep

Berichtdoor Miep » Di 30 Aug 2005 01:15

Hoi Jolein,

Wat hartstikke goed voor jou/ U !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toppie!!!!!!!!!

Heel veel groetjes Miep :wink:

marlous

Overgangshormonen en borst/baarmoederslijmvlies-kankerrisico

Berichtdoor marlous » Do 16 Feb 2006 21:18

Ook bepaalde medicijnen kunnen kanker veroorzaken. Zo is bekend dat vrouwen hormonen voor overgangsklachten slechts kort mogen gbruiken, omdat ze anders kans op borst- en/of baarmoederslijmvlieskanker hebben.


Marleen

Mo'tje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 17 Aug 2006 00:55

Re: Kanker kan iedereen krijgen !

Berichtdoor Mo'tje » Do 17 Aug 2006 01:04

Anouk schreef:Hallo,

Waar worden we door bedreigd ? Ik denk dat we eerst bij onszelf moeten beginnen. Een gezond leven zonder te roken en in een omgeving (horeca gelegenheid, openbare ruimtes) leven waar niet gerookt mag worden. Meeroken kan nl. ook kanker veroorzaken. Degene die rookt houdt vind ik hier te vaak géén rekening mee.
Jongeren op scholen voorlichten over gezond eten, drinken en sporten. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Desondanks krijgen nog veel mensen door gassen en stofdeeltjes in de atmosfeer zoals bijv. uitlaatgassen van auto's en vliegtuigen en andere milieuvervuiling. En daarbij is het voor de consument bijna niet na te gaan of de produkten die je consumeert wel zo veilig zijn.
Samenvattend kun je zeggen dat een gezond levenspatroon kan bijdragen tot een gezond lichaam, maar dat wil niet zeggen dat je geen kanker krijgt.

Anouk


Ik ben het eens met Anouk. Het is niet meer bij te houden wat allemaal wel niet kankerverwekkend is. Uiteraard sigarettenrook, deeltjes van autobanden, stoffen in lichaamsverzorgingsprodukten, etc. Er wordt aangeraden om veel groente en fruit te consumeren ter preventie van kanker, maar ik vraag me af of dit dan weer niet juist kankerverwekkend is vanwege alle bestrijdingsmiddelen die je dan binnen krijgt. Je moet er maar niet teveel bij stilstaan en proberen zo gezond mogelijk te leven.

gustaespana
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 13 Sep 2006 22:28

Berichtdoor gustaespana » Vr 15 Sep 2006 20:12

als jullie er zo over denken, wat heeft mijn dochter dan verkeerd gedaan? zij was amper drie, is nu bijna zeven en vecht nog steeds voor haar leven
op de afdeling komen zelfs baby's binnen van amper maand oud
hebben die ook teveel gerookt? of ongezonde eetgewoonten?
neen mensen, en knoop het volgende goed in uw oren:
VLAANDEREN IS HET MEEST VERVUILDE GEBIED TER WERELD!!!!!!!
tweede plaats: het duitse rurhgebied, derde plaats: noord-italie
industrie te dicht op elkaar gepakt, veel verkeer van noord naar zuid.....
hoe dikwijls hoor je niet van bepaalde onderzoeken die aantonen: in die stad meer...
maar wij willen het niet horen
toch weet iedereen diep vanbinnen dat het de prijs van onze welvaart is
toen mijn dochter de eerste keer werd opgenomen, zag je bijna geen allochtone patientjes, nu steeds meer en meer; die zijn ook aan een inhaalbeweging toe
de lucht zit vol met gif!!!!!!!!!

Sandert
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Do 08 Jan 2009 01:29

Berichtdoor Sandert » Do 08 Jan 2009 02:06

Kanker is, zoals hierboven gesuggereerd word, niet veroorzaakt door invloeden van buitenaf.

In het lichaam van de mens vind continu deling van cellen plaats. In deze deling kan helaas wel wat misgaan, en gaat dit een aantal keer dan volgt jammer genoeg de conclusie kanker.

Maar een klein deel komt van invloeden van buiten af. Asbest en/of teer deeltjes die zich op de longen vestigen beïnvloeden de deling van cellen, maar zorgen niet direct voor Kanker.

Een half uur met het raam open over de a2 rijden en roken heeft jammer genoeg hetzelfde effect op een mens..

HenkH
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: Do 29 Okt 2015 13:14

Re: Kanker kan iedereen krijgen !

Berichtdoor HenkH » Za 30 Jan 2016 14:00

Wat een bs.
Natuurlijk kan asbest kanker veroorzaken. Zoals b.v. ook buikvlieskanker. Komt niet zo vaak voor, maar toch.
Ook schimmels kunnen kanker veroorzaken. Bijvoorbeeld de levengevaarlijke schimmel Stachybotrus.
Ik weet vrij veel van die schimmels die ontstaan in huizen na overstromingen en lekkages.
Ik heb een verdikking in mijn longvlies en middenrif zitten die waarschijnlijk door die schimmels is veroorzaakt.
De vraag op dit moment is nog of het een ontsteking als gevolg van een allergische reactie is, of dat het kanker is.
De verdikking werd bij toeval ontdekt tijdens een controle CT-scan van mijn buik omdat ik buikvlieskanker gehad heb.
Op mijn vraag aan de oncoligisch chirurg of schimmels kanker kunnen veroorzaken was het volmondige antwoord JA en dat zonder nadenken.
Op de volgende vraag of het ook kon als ze slechts de laatste 2 maanden aanwezig waren, was wederom het antwoord JA, want U was een 1/2 geleden nog schoon. Toevallig zijn er in die tijd ook 2 zogenaamde CA125 metingen gedaan. Daarmee wordt een waarde gehangen aan een zogenaamde kanker-merker. Die waarde is bij mij stijgende.

Ik woon nu al zo'n 3/4 jaar in een gebouw waar schimmels zitten omdat de eigenaar Patrizia Netherlands en de beheersmaatschappij MVGM het gewoon botweg verdommen om die schimmels op te ruimen. Dat kost ze te veel geld en dat willen de aandeelhouders niet.
in 1e instantie denk je nog dat het opgelost gaat worden, maar je wordt gewoon aan het lijntje gehouden.
Naast die verdenking op kanker werken ook mijn longen nog voor minder dan de helft (de onderkant van de longen zijn verschrompelt) en heb ik cluster hoofdpijnen gekregen. Als die hoofdpijn te erg wordt dan heb ik een paardenmiddel op voorraad. Het nadeel daarvan is dat ik dan 1 jaar lang niet meer mag auto rijden. Hartelijk dank, heren.


Terug naar “Klokkenluiders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten