Afkopen van een levensverzekeringspolis

Sommige financiële zaken blijven vaak onbesproken of hangen in de taboesfeer. Op dit forum willen wij deze financiële zaken bespreekbaar maken.

Ik vind het goed dat SDK hier aandacht aan besteed

Uitstekend
7
50%
Kan handig zijn
7
50%
Onnodig
0
Geen stemmen
Nee, SDK moet zich buiten de discussie houden
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
tomvdwal
Administrator
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 15 Jan 2002 22:27
Locatie: Medemblik
Contact:

Afkopen van een levensverzekeringspolis

Berichtdoor tomvdwal » Za 14 Aug 2004 11:08

Afkopen van een levensverzekeringspolis bij een beperkte levensverwachting voor eigen gebruik


Van je arts heb je mededeling gehad, dat je nog maar een beperkte leververwachting hebt! Jaarlijks krijgen ook veel kankerpatienten dat te horen!. Maar kanker komt nooit alleen, veel patienten komen door de ziekte ook nog eens in de financiele problemen. Wat kan je nog?  Wat wil je nog? Wat is (financieel) nog mogelijk? Het Nyenrode afstudeeronderzoek gaat in op de wens van sommige patienten om direct geld vrij te kunnen maken als zij dat graag zouden willen. Concreet: over het (veilig) afkopen van een levensverzekeringpolis voor eigen gebruik.. Het geld zou dan besteed kunnen worden aan de wens(en) van de patient zelf. In Nederland is dat nu nog niet mogelijk. Met de uitslag van deze enquete zullen de onderzoekers aanbevelingen doen aan een van de grootste verzekeraars. Hoe hoger dus de respons, des te meer waarde en impact zal het advies hebben. Patienten kunnen daar in de toekomst wellicht hier hun voordeel mee doen. En dat is een goede zaak. Om deze reden heeft de stichting Diagnose kanker dan ook besloten mee te werken aan de enquete over dit onderwerp.
SDK wil dan ook aan zijn bezoekers en/of deelnemers aan van het lotgenotencontact vragen om, na het lezen van de inleidende tekst, de enquete in te vullen. deze vind je op de voorkant van de SDK website

Naast deelname aan de enquete kunt u ook mee discusieren over dit onderwerp in dit forum. Graag zelfs!


Disclaimer:
De stichting Diagnose kanker stelt zich tot doel om patientenbelangen te behartigen, daar hoort ook bij: zaken uit de taboesfeer halen en /of deze bespreekbaar maken.SDK verleend in deze een toegangsweg naar de doelgroep m.b.t de enquete. Patienten (en hun naasten) dienen ten alle tijden zelf een oordeel te vormen en daar naar te handelen. SDK is in deze geen voor of tegenstander, maar biedt hier slecht een kanaal. SDK wil kankerpatienten nadrukkelijk waarschuwen om niet zomaar geld vrij te maken voor geldverslindende omstreden dure alternatieve behandelingen.als laatste redmiddel. SDK komt binnenkort met een website waarin alternatieven behandelingen en producten kritisch bekeken worden.


Stichting Diagnose Kanker (SDK)

heyvon
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 09 Jan 2007 22:40
Locatie: Brielle

Re: Afkopen van een levensverzekeringspolis

Berichtdoor heyvon » Di 09 Jan 2007 22:55

Hallo Tom

Dit heeft ook een andere kant, sinds 1994 (ik 40 jaar)borstkanker,uitzaaiingen,borstkanker, hartinfarct met 2x reanimatie.

In 1998 ging de zaak van mijn man van het ene pensioenfonds naar het andere, wij moesten toen kiezen hij partnerpensioen zou nemen of ik voor mijzelf zou zorgen als er wat gebeurt, uitkering dan een kleine 5000 euro per jaar. Je begrijpt die beslissing was snel genomen dat zou ik toch niet halen dus geen partnerpensioen.

En ik ben er nog niet maar met het verstrijken van de jaren ga ik toch wel twijfelen :? of dit wel een goede beslissing is geweest.
Want mij gaven ze in 1996 ook geen 12 jaar meer en die heb ik er nu gelukkig nog wel bijgekregen.

Dus weet niet of het voor iedereen met kanker een verstandig besluit is om zijn polis te incasseren

Groeten Heyvon
Carpe Diem


Terug naar “Kanker en financiën”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten