zorgen voor je ex..

Sommige financiële zaken blijven vaak onbesproken of hangen in de taboesfeer. Op dit forum willen wij deze financiële zaken bespreekbaar maken.
isabella
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 25 Aug 2010 09:55

zorgen voor je ex..

Berichtdoor isabella » Wo 25 Aug 2010 10:23

ik wou wel eens weten of er nog meer mensen zijn,in dezelfde situatie als ik..
ik had 20 jaar en relatie met de vader van mijn dochter..helaas na een hoop ellende en stress heb ik hem het huis uit gezet(stond niet bij mij ingeschreven vanwege zijn financiele probleempjes)ik heb hem de deur gewezen nadat mijn moeder is overleden aan darmkanker,ik heb haar 2jaar verzorgd...dat was best zwaar ben zelf in behandeling geweest voor hyperventilatie..werken en zorg voor een kind en en man die niks deed.
eindelijk rust....dacht ik ..4 maanden na het overlijden van mijn moeder..werd kleincelige longkanker met uitzaaingen geconstateerd bij mijn ex...omdat hij geen huis had en bij zijn moeder verbleef...die zelf ook in de lappen mand zit...heb ik hem weer in huis genomen...ook vooor mijn dochter,want die zag haar vader nooit..(hij is ook nog 3 jaar vreemdgegaan)nu zit hij bij mij het gaat redelijk na 5 chemokuren en bestralingen
op zijn hoofd is er niks meer te zien op de fotos...alleen heeft hij veel last van spierpijn..werk nu part-time..maar hij wil zich niet inschrijven bij mij!!omdat hij dan meer geld kwijt is..hij betaald nu 350 per maand...hierdoor heb ik geen rechten...
als ik het niet meer aankan..raak ik alles kwijt..wie zit in dezelfde situatie?

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: zorgen voor je ex..

Berichtdoor liddy » Wo 25 Aug 2010 18:42

Helaas voor jou heb ik zo'n situatie nog niet meegemaakt.
Als ik het zo lees, ben jij in een onmogelijke situatie terecht gekomen.
Waarbij jouw ex misbruik maak van jouw goedheid.
Ja, nu ziet je dochter hem meer, maar ten koste van wat ...
Als je hem laat inschrijven op je adres, dan raak je compleet de controle kwijt.
Hij is aardig op de goede weg terug nu hij halve dagen kan werken.
Je zegt dat hij geld betaald, maar dat zal lang niet voldoende zijn voor de halve huur, elektra, gas, was, eten enz.
Voor hem is het bij jou een goedkoop kosthuis.
Er lijkt hier maar een oplossing en dat is dat je ex het huis uitgaat.
Het is immers niet voor niets je ex.
Misschien ziet je dochter hem dan minder, echter aan wie ligt dat dan ...
Is het een idee om met maatschappelijk werk te gaan praten, want deze situatie is niet goed voor jou en je dochter.
Succes.

r.landouw
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009 10:12

Re: zorgen voor je ex..

Berichtdoor r.landouw » Za 28 Aug 2010 11:11

beste Isabella,

ik kan me vrij goed verplaatsen in jouw situatie.
ik raad je aan voor jezelf op een rijtje te zetten wat het belangrijkste voor jou is.
houd wel goed voor ogen dat geld een heel belangrijke factor is.
veel op dat vlak is al bij wet geregeld, maar toch: raadpleeg een expert.
bijvoorbeeld bij de gemeentelijke schuldsanering.
klinkt gek, lijkt nu niet ter zake doende, maar die kan (kostbare) tips geven, of de bal aan het rollen brengen.
weet wellicht bijvoorbeeld andere wegen te vinden.
of een sociale raadsvrouw/man.
het is ook van belang voor jouw dochter.
wat dat betreft heeft Liddy groot gelijk.
het klinkt hard, maar ik heb te veel gezien wat voor ellende verkeerde of te late beslissingen met zich mee kan brengen.
natuurlijk hoop je vurig dat alles goed zal komen, maar het zou wel heel onvoorzichtig zijn daar van uit te gaan.
ik wens je alle sterkte.
Ron.


Terug naar “Kanker en financiën”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast