wat allemaal?

Sommige financiële zaken blijven vaak onbesproken of hangen in de taboesfeer. Op dit forum willen wij deze financiële zaken bespreekbaar maken.
janneman
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 26 Okt 2007 15:07

wat allemaal?

Berichtdoor janneman » Vr 26 Okt 2007 15:42

Hallo,

Mijn vriend heeft kanker en we weten nog niet hoe het allemaal gaat uitpakken. Vooralsnog lijkt het curatief te behandelen te zijn.
Voor het geval dat niet zo is (en misschien ook wel voor tijdens de ziekte) zouden we graag goed uitzoeken of we alles goed hebben geregeld, financieel gezien. We hebben twee kleine kindjes, dus dat maakt dat extra van belang.
Waar moeten we allemaal aan denken? Volgens mij hebben we een lijfrentepolis bij de hypotheek. Ik zag iets over een ANW hiaatverzekering die we niet hebben. We zijn niet getrouwd, maar hebben wel testamenten.
Wat moet je allemaal goed geregeld hebben voor het geval dat...

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 26 Okt 2007 16:27

Beste Janneman,

Vraag eens advies bij een notaris, iemand van de vakbond?
Je moet wel beseffen dat je een brandend huis niet kunt verzekeren.
Het zal dus voornamelijk aankomen op datgene wat je al geregeld hebt.
Bijv. als je gaat trouwen en op dat moment al weet dat je partner een levensbedreigende ziekte heeft, zal het pensioenfonds je geen weduwepensioen geven, indien je partner in het eerste huwelijksjaar komt te overlijden.
Hoe is de voogdij voor de kinderen geregeld, nu jullie niet getrouwd zijn, is een vraag die bij me opkomt?
Succes,

Liddy

janneman
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 26 Okt 2007 15:07

Berichtdoor janneman » Vr 26 Okt 2007 19:30

Bedankt voor je antwoord.

De voogdij zit wel goed. De vader is formeel de voogd. In de testamenten hebben we volgens mij ook alles zo goed mogelijk geregeld, zodat het zoveel mogelijk op wel een huwelijk lijkt. We gaan inderdaad maar eens met de notaris praten. Misschien is trouwen toch nog slimmer, maar volgens mij maakt het niet echt uit.
Verzekeringen nu afsluiten lukt inderdaad denk ik niet meer.
Al met al dénk ik wel dat we alles al goed hebben geregeld, maar we moeten alles eens op een rijtje zetten en dan is het wel handig om te weten waar je allemaal op moet letten. Vandaar mijn vraag.


Terug naar “Kanker en financiën”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast