zo had ik kanker... en zo was ik beter...

Is er leven na de kanker?
M.a.w. hoe ervaar jij het, hoe anderen?


liefs mij

zo had ik kanker... en zo was ik beter...

Berichtdoor liefs mij » Di 25 Mei 2004 17:49

hoi hoi

is er leven na kanker?? in zekere zin denk ik wel zeker ja...
maar dan op een hele andere manier... ik zit zelf op t moment
tot aan de grond vast met mezelf... ik weet t allemaal ff niet meer...

t ging allemaal zo snel....
na een hele rits onderzoeken na een 'onschuldig' knobbeltje
in mijn nek en een operatie kwam de uitslag...
schildklierkanker... daar zat ik dan... helemaal van slag af,
heb er wel een dag om zitten huilen. maar goed nix aan te doen,
je moet verder. hebt weinig keus,
dus nog een operatie de schildklier werd er volledig uit gehaald...
daarna een bestraling, lekker gezellig 4dagen alleen in klein kamertje. ziekenhuis in en uit controle hier bloedprikken daar.
dan maar hopen dat je medicijnen zo snel mogelijk goed
door je lichaam worden geaccepteerd
na een half jaar wachten weer terug kijken of de bestraling effect had
gehad.. dat had t gelukkig dus!!
dus ik was weer 'kankervrij' hoe ze dat zo mooi zeggen...
ik was weer beter, er viel z'n last van mijn schouders af,
was gewoon geweldig!!! ik was weer beter...

nu zijn we weer een tijdje verder...
lichamelijk gaat t wel steeds meer de goede kant op. heb op zijn tijd wel een terug val. maar ik moet niet klagen!!!
alleen ik kom steeds meer terug van t idee 'heb kanker gehad'
t benauwt me allemaal ineens zo... heb er altijd vrijgoed mee kunnen omgaan... alleen nu?? ik word gek van allerlei gevoelens en gedachtens!!
ik weet er gewoon geen raad meer mee... iedereen heeft er z'n makkelijke kijk op, je bent toch weer beter... dus wat zeur je nog?!?!
maar ik weet me er gewoon geen raad mee...

heeft iemand misschien tips of ervaringen om hoe je er een beetje mee kunt leren omgaan? ik weet me gewoon echt geen raad meer...

al vast heel erg bedankt!!
en iedereen heel veel sterkte!!!

liefs mij

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 25 Mei 2004 18:00

hai,

weet je; je hoort weleens, als je klaar bent met behandelen, begint het pas... een zwart gat... nouja een zwart gat, daar voel ik niets bij; maar een gát.. ja... Ik heb het ook érg moeilijk gehad. Psychisch helemaal in de knoop. Huilbuien.. wisselende stemmingen, angsten, een overspannen gevoel... En eigenlijk was ik dat ook denk ik; doordat ik alles wat ik meegemaakt had nog niet verwerkt had; was het te veel geworden. Ik ben via het programma herstel en balans, bij een psychologe terecht gekomen; en dank zij haar voelde ik me een tijd later zóveel sterker... ze heeft samen met mij; de gebeurtenissen geordend en voor een groot deel verwerkt. Ik voelde me zó veel sterker naderhand. Ik had nooit verwacht dat een psychologe zoiets voor mij kon betekenen. Misschien had ik mazzel met haar.. ik weet het niet; maar misschien is het een idee of een optie voor jou? Of herstel en balans? kijk hiervoor ook op; www.herstel-en-balans.nl

en heel veel sterkte in elk geval,

jodyi

josenwijna
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 16 Jul 2004 12:08
Locatie: haarlem.
Contact:

jos

Berichtdoor josenwijna » Vr 16 Jul 2004 12:48

Hallo.

Ik vind het jammer dat ik niet kan zien hoe oud je bent maar ik een man ben 56 en ik kan er nog niet eens mee omgang dus zo simpel ligt het niet, ik ben in maart geopereerd aan long kanker en ik ben ook (beter) dus niet maar ik doe ook mee aan het progamma herstel en balans en bij de fisio voor lymklierdrainage het helpt allemaal wel en ze doen hun best maar je MOET heet meeste zelf doen het knoppie boven in je hofd uit zetten misschien als we hier of via prive email met zijn allen elkaar blijven steunen wordt het misschien allemaal wat leuker dragelijkerzonniger en weet ik veel wat meer ok? afgesproken.

jos
Hallo even voorstellen ik ben jos uit haarlem en ik ben 56 jaar en de vriend van wijna waar ik al een aantal jaren mee samenwoon, onlangs ben ik geopereerd aan long kanker maar daar wilde ik later hier een stukje over schrijven of dat lukt dat zien jullie nog wel.

Gast

Berichtdoor Gast » Vr 08 Apr 2005 05:25

liefs mij I completely think just like you.


Terug naar “Is er leven na de kanker?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten