Ik mis mijn opa nu al

Rouwverwerking: Hoe ga jij ermee om? Hoe gaan anderen ermee om?

(Voor gedichten zie: http://www.diagnose-kanker.nl/zakendieraken )
Tears in Heaven

Ik mis mijn opa nu al

Berichtdoor Tears in Heaven » Do 03 Jun 2004 03:35

Hallo,

Mijn opa is nu, ruim een jaar na de diagnose longkanker, in zijn eindfase beland. Het lijkt net alsof het nu pas tot me door is gedrongen dat het elk moment over kan zijn. Eerst kon hij nog van alles. Sinds een week ligt hij in het ziekenhuis en gaat hij elke dag meer achteruit. Net zijn mijn ouders weggeroepen naar het ziekenhuis en ik moest even een uitlaadklep hebben. Hij klaagde over heel veel pijn eergister en zei dat hij het niet meer volhield op deze manier. Dat raakte me ontzettend. Hoe ver kan het gaan, hoeveel pijn kan een persoon hebben, zodat diegene aangeeft 'weg te willen'? Het is de eerste keer dat ik iemand van zo dichtbij verlies. En ondanks dat we het al ruim een jaar wisten komt het hard aan. Je probeert het hem de laatste momenten zoveel mogelijk comfortabelte maken. Dat is ook misschien wel het ergste je staat machteloos. Het enige wat je kan doen is wat lekkers voor hem halen, vragen of hij het warm/koud heeft etc.

Ik heb hem beloofd dat ik me geen zorgen om hem zou maken en zou genieten van het leven. Op dit moment is dat erg moeilijk, maar ik besef dat ik op een dag wakker word en blij ben met het feit dat ik hem heb gekend en dat ik iedere dag van mijn leven optimaal geniet, misschien ga ik nu wel dubbel genieten een keer voor hem en een keer voor mij. Eergisteren, toen ik bij hem was kon ik hem eindelijk laten gaan. Ik vond het zó erg dat een persoon zo erg leed. Hoe egoïstisch mag je zijn in zo'n situatie? Ik hoop dat ik hij gelukkig zal zijn, waardat ook moge zijn.

Opa I Love you !!!

ievie
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: Di 17 Feb 2004 15:52

Berichtdoor ievie » Do 03 Jun 2004 21:48

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door ievie op Za 31 Jan 2015 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Tears in heaven

3 juni 2004

Berichtdoor Tears in heaven » Do 03 Jun 2004 22:08

Mijn opa is vanmiddag overleden. Hij was 70 jaar oud.
Het dringt nu pas tot me door. Hoe kan je hier het beste mee omgaan?

Tears in Heaven

Dank je !

Berichtdoor Tears in Heaven » Do 03 Jun 2004 22:08

Dank je wel!

ievie
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: Di 17 Feb 2004 15:52

Berichtdoor ievie » Do 03 Jun 2004 22:14

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door ievie op Za 31 Jan 2015 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KimloveJesus
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2005 22:11
Locatie: Capelle aan den IJssel

Berichtdoor KimloveJesus » Vr 14 Jan 2005 15:45

gecondoleerd.... het moet heel moeilijk voor je zijn... ontzettend veel sterlte.
wanneer is de begrafenis? of is die al geweest?

Mijn opa is afgelopen zaterdag overleden maar ik kan het nog steeds niet goed beseffen. hte is allemaal zo raar, opeens is hij er niet meer.... mijn opa was 58 jaar.


sterkte, ik bewonder je positieve kijk op het leven, dat kan ik echt niet!

Gebruikersavatar
KimloveJesus
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2005 22:11
Locatie: Capelle aan den IJssel

Berichtdoor KimloveJesus » Vr 14 Jan 2005 15:46

sorry ik keek niet naar de datum :oops:


Terug naar “Rouwverwerking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten