Mijn moeder is 2 weken geleden gestorven

Rouwverwerking: Hoe ga jij ermee om? Hoe gaan anderen ermee om?

(Voor gedichten zie: http://www.diagnose-kanker.nl/zakendieraken )
josee
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 06 Sep 2010 20:54

Mijn moeder is 2 weken geleden gestorven

Berichtdoor josee » Ma 06 Sep 2010 21:18

Hallo mijn naam is Jose Verkerk en ben nieuw hier, ik zou graag met personen in contact willen komen die een van hun ouders hebben verloren, ik zelf heb mijn moeder 2 weken geleden verloren, ik weet dat het nog heel kort is, maar dat het zo moeilijk was, had ik geen idee van, hoop op reacties terug

gr Jose

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn moeder is 2 weken geleden gestorven

Berichtdoor stoffeltje » Di 07 Sep 2010 11:12

hallo jose,
allereerst van harte gecondoleerd met het verlies van je moeder!

goed dat je hier gekomen bent, er zijn meerdere lotgenoten.
het verlies is nog erg pril bij je.
het gaat als een waas langs je heen de eerste periode.
en het is een drukke tijd.
het rouwen komt daarna!
heb je iemand om mee te praten?
dat is nl. erg belangrijk,iemand die je vertrouwd en begrijpt.
het is moeilijk en zwaar het was "jou"moeder.

probeer tussendoor wat tijd voor jezelf te nemen als dit lukt.
heb je broers of zussen om mee te delen?
hoop dat lotgenoten reageren,
veel sterkte en altijd welkom!
stoffeltje..

josee
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 06 Sep 2010 20:54

Re: Mijn moeder is 2 weken geleden gestorven

Berichtdoor josee » Di 07 Sep 2010 12:47

Hallo Stoffeltje


Dank je wel voor je reactie en je condeleance. Maar het gemis ga je nu pas voelen. Nadat ze zondags was gestorven en in die week heb je nog zoveel te regelen, en we zagen haar nog na haar sterven 4x. Eigenlijk dachten we niet na dat er een afscheid naderde. Maar we hebben ook dingen gedaan die ons (vader,zus, en ik) een goed gevoel hebben gegeven, zoals me moeder aangekleed, in de kist gelegt, het hele ritueel, ik durfde eerste instantie niet, maar we hadden een hele lieve aardige begeleidster die ons vertelde wat ze ging doen, wat en hoe wij t moesten doen, en daar was ik heel erg blij mee, en nu zeg ik, heb het voor geen goud willen missen, we hebben ook de deksel op de kist zelf gedaan en afgesloten en dat was dat het toen pas tot ons door drong, dit is de laatste keer dat we haar te zien krijgen, dat was heftig. Maar tot het laatste hebben we gedaan wat we konden zoals de dingen die ik hier boven beschreef, en daar hadden we wederom een goed gevoel bij, en mijn moeder vast ook. Ik kan gelukkig goed met me man erover praten, via de foon of mail praat/schrijf ik er met hun over, ik woon nl in zeeland en hun in eindhoven, en dat vind ik erg moeilijk om niet even bij hun langs te kunnen gaan, en dat was ook in die periode dat me moeder ziek was, vele uitslagen of hoe het met haar was, ging over de telefoon.

Maar ik ben blij dat ik deze site heb gevonden en hoop dat ik me gevoel zo van me af kan schrijven, en ook kan mee praten met andere mensen die t zelfde hebben meegemaakt

Gr Jose


Terug naar “Rouwverwerking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten