zonder papa leven ...

Rouwverwerking: Hoe ga jij ermee om? Hoe gaan anderen ermee om?

(Voor gedichten zie: http://www.diagnose-kanker.nl/zakendieraken )
Zoowee

zonder papa leven ...

Berichtdoor Zoowee » Vr 14 Okt 2005 17:46

hallo, ik ben een meisje van 17. Bijna 6 jaar geleden stierf mijn papa aan keelkanker. Hij is alles samen 2 jaar ziek geweest. Eerst heeft hij bestraling gekregen, toen een operatie ondergaan, en tenslotte chemotherapie. Toen hij stierf was ik 11; ik was wel verdrietig maar het ging allemaal vrij snel voorbij. Ongeveer 2 jaar later begon alles terug boven te komen: de ellende, de tranen en de woede die ik gedurende twee jaar had beleefd. Nu heb ik het enorm moeilijk gekregen met zijn dood. Ik denk constant aan mijn papa, en het gemis is nog nooit zo groot geweest. Ik was vroeger een heel creatief kind; papa leerde mij allerlei dingen tekenen. Nu heb ik geen zin meer om te tekenen; niets heeft nog betekenis zonder hem. Telkens als ik alleen thuis ben, gaat het mis: dan denk ik aan hem en huil ik hele avonden. Mijn leven heeft weinig zin zonder hem, Ik voel me erg alleen en lusteloos. Zijn er nog mensen die pas enkele jaren na de dood van een geliefde het zeer moeilijk kregen? Ik zou graag willen weten dat ik niet de enigste ben die dit ervaart.
groetjes

manny

zonder pappa

Berichtdoor manny » Vr 30 Dec 2005 23:23

Hey 17 jarig meisje,

Ik ben nu bijna 19 en heb mijn vader aan kanker verloren toen ik 17 was. Hij werd ziek toen ik net 15 was. In het begin had ik het heel moeilijk mee, later ging het wat beter, maar nu 1,5 jaar verder wordt het alleen maar erger. Ik denk niet meer hoe meer tijd er voorbij gaat hoe beter ik het naast me neer kan leggen. Iedere dag is er één te veel. Iedere dag denk ik: weer een dag zonder m`n vader, weer is het langer geleden dat hij er nog was. Terwijl het gevoel alleen maar erger wordt en de pijn steeds heviger. Wil er best met je over praten als je dat wilt, dan moet je maar wat laten horen.

Groetjes........

Jan1977
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: Do 19 Mei 2005 21:11
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Berichtdoor Jan1977 » Wo 07 Jun 2006 23:30

Tja, jullie zijn niet de enige helaas....vorig jaar kreeg ik op 14 februari te horen dat mijn moeder erg ziek was en ze is na veel narigheid en verdriet op 25 september al overleden.....en ook ik krijg het er steeds moeilijker mee nu, iedere dag is anders.....het doet me zo'n pijn om haar te missen, ik wil haar zoveel vertellen, zoveel laten zien....maar ze is er niet meer..mag ik jullie heel veel sterkte wensen....gr. Jan


Terug naar “Rouwverwerking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten