prostaatkanker

Rouwverwerking: Hoe ga jij ermee om? Hoe gaan anderen ermee om?

(Voor gedichten zie: http://www.diagnose-kanker.nl/zakendieraken )
X0Pc84

prostaatkanker

Berichtdoor X0Pc84 » Di 06 Jul 2004 21:01

mijn man werd 5 jaar geleden geopereerd van prostaatkanker .Kreeg chemo toegediend onder de vorm van pillen .met Kerstmis van het jaar 2002 werd hij dringend opgenomen in de kliniek .toen werd een sonde geplaatst om de evacuatie van de urine mogelijk te maken . Enkele maanden later weer naar de spoedgevallen ; de sonde was verstopt. Er werd een grotere sonde geplaatst en de verpleegster komt 2 maal per week om een blaasspoeling te doen .Enkele dagen geleden bemerkten we dat er regelmatig urineverlies was langs de opening waar de sonde aangebracht werd . Verleden vrijdag terug naar de kliniek voor de omwisseling van de sonde > nu zei de Uroloog dat Zij de grootste maat van sonde geplaatst had die er bestaat . nu heb ik schrik dat deze op termijn ook zou dichtslibben . De verpleegster spoelt nog 2 maal per week maar zal dit volstaan .Intussen is men ook reeds een 4 tal maanden bezig met chemobehandeling
We gaan om de acht dagen op maandag dan wordt een pompje aangesloten met de chemo de dinsdag wordt dat pompje weggenomen dit gebeurt 6 weken na mekaar ,daarna mag Hij 2 weken rusten . om daarna weer dezelfde behandeling te ondergaan . Maar verleden week zag men dat de PSA nog steeds 250 bedraagt en intussen heeft Hij zeer veel last van stomatitis> Is er iemand die ook soortgelijke ervaringen meemaakte? is het aangewezen om die chemobehandeling voort te zetten? Het is zeer belastend mijn echtgenoot is nu 78 jaar Oma

Terug naar “Rouwverwerking”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast