spotten met kanker :@!!?

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
annemiekske

spotten met kanker :@!!?

Berichtdoor annemiekske » Di 25 Mei 2004 21:23

ik heb al een keertje een berichtje geplaatst.. dat mijn vader schildklierkanker heeft.. ik vertelde ook dat het toen allemaal goed ging ed. maar hij is nog steeds niet genezen... het gaat helemaal niet zo goed met hem.. maar nog minder met mij. Ik wil geen aandacht naar mezelf trekken, maar ik heb het er erg moeilijk mee. Ik vraag me af hoe andere mensen omgaan met mensen die spotten met kanker. bijvoorbeeld; een klasgenoot van mij had in zijn msn-naam staan dat bepaalde mensen de kanker konden krijgen. Sorry, maar hierover begin ik meteen te janken en wordt ik erg boos. Ik kan er niet anders mee omgaan. Hoe doen andere mensen dat. Wil er alsjeblieft iemand reageren.. hoe ik hier mee om moet gaan.
dankjewel
groetjes
annemie

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Wo 26 Mei 2004 07:34

hoi Annemie,

dit zijn verschrikkelijk moeilijke dingen. Zelf heb ik hier ook heel veel moeite mee gehad. Inmiddels gaat het wat beter. Ik had zelf altijd zoiets van; zég er wat van.. shockeer die mensen, die het zeggen! Laat ze heel even beseffen, dat dat woord, wat voor hun verder niets anders is dan een scheldwoord, ook een hele andere betekenis heeft... heel veel pijn, heel veel verdriet, verlies, angst... Het is iets wat je mensen niet zomaar naar het hoofd slingert! Maar ik moet bekennen, dat ik daar zelf het lef ook nooit voor had.. Onthoud voor jezelf; dat het voor heel veel mensen een leeg scheldwoord is. Dat net zo goed vervangen had kunnen zijn door wat anders. Voor veel mensen is het zelfs een soort van 'vast voorzetsel' voor alles gebruik ze het woordje kanker.. heel naar.. Ik voetbal zelf; en ik moet bekennen dat ik lang een beetje angstig heb zitten wachten tot het moment dat het eens in een wedstrijd over het veld zou gaan.. Schijnbaar is het één x gebeurd, ver bij mij vandaan. Maar m'n team, staat er dan voor mij.. En beschermt me hiervoor. Vertel dus ook tegen je vrienden, wat dit voor jou betekent... Nog steeds voel ik me 'aangesproken' als ik wat hoor met 'kanker' erin, nouja ik kijk nog steeds.. en een steekje voel ik nog wel... maar het gaat beter. Hou jezelf voor, dat zij niet beter weten! Domme mensen, weten niet beter... dat ze niet alles zomaar kunnen zeggen...

Nog iets; waar ik toendertijd heel blij mee was; Bij feyenoord is ooit (nog niet zo lang geleden), een actie gehouden hiertegen; niet meer schelden met kanker (en nog wat woorden) dat gaf mij wel moed.... misschien kun je er nog wat van terug vinden op internet...

sterkte in elk geval...

ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Jodyi

ievie
Lid

Berichtdoor ievie » Wo 26 Mei 2004 18:41

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door ievie op Za 31 Jan 2015 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Wo 26 Mei 2004 19:12

hai ievie,

ja dat heb ik ook hoor, sommigen mensen, die mogen het.. juist omdat ze weten hoe het is.. ik weet ook inderdaad dat sommigen kanker of exkankerpatienten het vaak gebruiken als zwartgallige humor, en dan kan ik daar ook wel tegen... als het dus eigenlijk een soort van manier is om te overleven... Maar andere; zo onnadenkend... bweh.. net wat jij zegt over die docent; dat kán écht niet! Goed dat jullie daar zo tegenin gingen!

jodyi

daddy i love you
Lid

mijn vader had blaaskanker

Berichtdoor daddy i love you » Zo 30 Mei 2004 13:19

mijn vader had blaaskanker eerst dachten de dokters dat het goed zou komen maar toen is het uitgezaaid naar zijn botten,lympklieren en zijn bijnieren.
uiteindelijk viel hij in coma en ging hij dood,dat is nu bijna een half jaar geleden en ik ben er nog niet over heen ik moet vaak huilen en ook al is het in mijn klas gezegt ze zitten me dan ng raar aan te kijken
ik durf nu al niet meer op school te huilen en wordt steeds meer gepest wat kan ik eraan doen ik ben erg wanhopig en moet steeds vaker huilen en haal slechtere cijfers.
help me asjeblieft :(
heel veel xxiezz en sterke brenniej

Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”