Van niet-spierinvasieve blaaskanker naar uitzaaiingen

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
nathalie110782
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 28 Dec 2013 23:03

Van niet-spierinvasieve blaaskanker naar uitzaaiingen

Berichtdoor nathalie110782 » Za 28 Dec 2013 23:18

Hallo allemaal,

Ik ben lid geworden van deze groep omdat mijn oma (67 jaar) afgelopen donderdag vreselijk bericht heeft gekregen. We zitten in de familie met zoveel ongeloof en vragen. Hopelijk zijn hier mensen, die ons een beetje kunnen helpen en zijn er mensen die het wel vaker hebben gehoord.

Hopelijk kan ik het verhaal zo goed mogelijk uitleggen.
Ongeveer 3 jaar geleden is voor de eerste keer de niet-spierinvasieve blaaskanker (fase I) geconstateerd bij mijn oma, ze kreeg daar spoelingen voor (ook preventief). Tussentijds zijn de poliepen nog wel een keer terug gekomen, ook weer spoelingen gehad. In oktober heeft mijn oma nog een controle gehad (ook met blauw licht) en alles zag er goed uit..
Ongeveer 2 mnd geleden kreeg mijn oma een raar bultje bij het oog, ooglid ging hangen, in eerste instantie kreeg mijn oma een zalfje van de huisarts, maar het bultje ging maar niet weg en leek steeds meer te groeien. Aangezien mijn oma blaaskanker had gehad, moest ze met spoed onder de scan door..De artsen in Zwolle vertrouwden het niet helemaal (hadden dit nooit eerder gezien), wel werd gezegd dat het geen uitzaaiingen van de blaaskanker kon zijn..mijn oma is met spoed naar Groningen doorgestuurd, door de scan heen en later is ook een biopt afgenomen.

Afgelopen donderdag heeft mijn oma (67 jaar) het vreselijke bericht gekregen de bult aan haar hoofd blijkt een tumor en te zijn en ze heeft overal uitzaaiingen: Lymfeklieren, heupen, bekken, rug, longen, lever, nieren, botten..en op meerdere plekken in het hoofd... kortom overal :-(

Dit is echt het laatste wat wij verwacht hadden. Op internet hebben we veel gelezen maar nergens kunnen we vinden dat eigenlijk van een goed te behandelen soort blaaskanker overgegaan wordt naar overal uitzaaiingen. Net of er een tussenstap is overgeslagen van niet-spierinvasieve vorm naar uitzaaiingen ipv eerst naar de spierinvasieve vorm.Indien mijn oma de spierinvasieve vorm blaaskanker had, zou er wel rekeningen gehouden moeten worden met eventuele kans op uitzaaiingen en dan zouden de scans ook plaats gevonden hebben. De artsen staan ook voor een raadsel en zeggen dat dit zeer zelden voorkomt.

Binnenkort gaan de bestralingen plaats vinden om de tumor aan het hoofd terug te laten dringen en daarnaast wordt de rug bestraald. Het gesprek met de oncoloog moet nog plaats vinden over eventuele chemo. Mijn oma wil eerst weten wat de verwachtingen zijn alvorens ze hier aan begint, dit kan ook pas na de bestralingen.
Persoonlijk zie ik het allemaal erg somber in en denk niet dat mijn oma veel tijd wordt gegeven met zoveel uitzaaiingen. Er wordt ook niet gesproken over prognoses. Het laatste wat wij uiteraard willen is dat mijn oma pijn gaat lijden.

Hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groeten,
Nathalie

Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten