Hoi Aukje,
Dat is helaas zo maar laten we het hopen...

Deze ziekte is al erg genoeg en als er ook nog is vreselijke bijwerkingen bijkomen dan maakt het het nog heftiger...
Bij mij komt werk op de 2e plaats nu ze weten het op mijn werk maar krijg er weinig respons van terug.
Ik had het in het werkoverleg verteld, tot 2 weken later werd er nog weliswaar naar gevraagd maar daarna niet meer.
Ik heb een lieve collega met wie ik dagelijks mail en zij weet het ook, zij is de enige die er naar vraagt, hoe het met mijn moeder gaat en met mij en dat doet me goed.
Ach, sommige leven in een "perfect" wereldje kennen deze ziekte niet en kunnen zich ook niet voorstellen wat voor ellende dit met zich meebrengt.
Ik hoop dat jouw collega's wat begripvoller zijn

Ik noem een zorghotel eigenlijk een luxe "ziekenhuis". Het grote verschil is dat de patient een eigen kamer heeft.
Het ziekenhuis van mijn moeder is bijvoorbeeld behoorlijk vies, vooral de wc's. Nu heeft ze min of meer een hotelkamer, met eigen douche/toillet.
Ze heeft een tv en koelkastje. Eten kan je gemeenschappelijk doen met andere patienten, maar als je te ziek bent, dan krijg je het eten op je eigen kamer.
Er is een huisarts die in contact staat met het ziekenhuis en er komen om de paar uur verpleegsters die mijn moeder wassen, medicijnen uitdelen, sondevoeding geven en bloedprikken.
Maar er zitten ook veel revaliderende patienten die bijv. een nieuwe heup hebben gehad.
Medisch zijn ze uitbehandeld, maar omdat ze bijv. alleenstaand zijn kunnen ze nog niet naar huis omdat ze niet zelf kunnen douchen en hun eten kunnen verzorgen.
Je kan hier dan max 3 maanden verblijven om helemaal aan te sterken zodat als je daar naar huis mag, wel alles zelf kan doen.
Vergeleken met het ziekenhuis vind ik het echt perfect. Mijn moeder hoort er eigenlijk niet in deze conditie, maar gelukkig hebben we kunnen regelen
dat ze daar toch mag blijven en dat de artsen gewoon naar haar toe komen, dat scheelt omdat het zorghotel in het ziekenhuis is.
Bijna maandag he...zien jullie er tegen op ? Dit zijn van zulke spannende gesprekken waar je er niet teveel van in je leven moet hebben eigenlijk..
Ik zal voor jullie duimen...en aan jullie denken. Ook ik wens je heel erg veel succes maar ik stuur je hiervoor vast nog wel een reactie

Groetjes,
Bart