mijn vader en 2 zussen verloren aan kanker en nu!!!!

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
ebedijs
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 12 Dec 2002 20:16
Locatie: leidschendam

mijn vader en 2 zussen verloren aan kanker en nu!!!!

Berichtdoor ebedijs » Do 12 Dec 2002 20:27

hallo ik ben ellen en ik heb 16 jaar geleden mijn vader verloren aan kanker.in 1996 heb ik mijn oudere zus van 46 jaar verloren aan eierstokkanker en 2 jaar geleden een zus van 56 aan alvleesklierkanker.
het gemis is verschrikkelijk en ook de angst dat het mij of mijn zus of mijn broer het ook krijgt.
ik wil graag praten met mensen die dit ook herkennen en zo samen een stuk rouwverwerking kunnen doen.ik zit mementeel hopeloos vast.ben bang om mij te hechten aan mensen(ze gaan toch dood!)en dus emotioneel geblokkeerd.
groeten van ellen

the weakest link
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Za 21 Dec 2002 23:10
Locatie: Oudenaarde
Contact:

Berichtdoor the weakest link » Za 21 Dec 2002 23:30

Hi,

Ik kan desituatie niet echt herkennen, want ik ben nogniemand in mijn directe omgeving verloren aan kanker. Maarrrr gisteren kreeg ik te horen dat mijn opa slokdarmkanker heeft, hiervan ben ik verschrikkelijk geschrokken ne nu ben ik natuurlijk bang.
Het moet voor jou overweldigend erg geweest zijn al die mensen te verliezen, en de schrik zit er natuurlijk in, maar je mag jezelf zeker nie isoleren nu, je hebt mensen nodig. Je hoeft niet persé met hen te praten over je problemen, maar als ze je even alle miseri doen vergten is dat al veel waard, ander ga je jezef alleen ziek maken hé.
Groetjen en sterkte
Céline :
Gisteren heb ik het bericht gekregen dat mij opa slokdarmkanker heeft. Hij begint met een chemokuur (20 beurten) nog vòòr nieuwjaar. Ik wil echt weten wat hem te wachten staat want ik wil hem zoveel mogelijk steunen vandaar...

Canadees

verwerken

Berichtdoor Canadees » Wo 22 Jan 2003 09:24

Beste Ellen,

15 maanden geleden is mijn vader gestorven aan de gevolgen van slokdarmkanker, zijn verhaal staat ook op deze site (http://www.diagnose-kanker.nl/Jouw_verh ... nissen.htm).
Ook ik heb de zware, donkere periode, die je bedoelt, meegemaakt en nog. Ik zou graag met je erover willen praten. Ik hoop op je reactie.
Mijn e-mailadres: teunissenrichard@hotmail.com

laura

uhhh

Berichtdoor laura » Ma 05 Mei 2003 14:53

Hoi, herkenbaar.

Ik mijn vader is 11 jaar geleden overleden (48) aan longkanker en hij had ook nog een hersentumor. Mijn halfzus (32, had ik geen contact mee) een jaar geleden ook aan kanker doodgegaan. Iets met haar wervels en nu hebben ze bij mijn broer vlekken in zijn longen gevonden. Uhh erfelijk? Ik snap het niet meer, volgens de site van het Wilhelmina fonds bestaat het niet wat er nu gebeurd.

Zijn er meer mensen bij wie zomaar ineens achter elkaar familieleden op wonderlijke wijze kanker krijgen?

laura

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Ma 05 Mei 2003 18:57

hoi laura,

een beetje herkenbaar.. ik heb zelf inmiddels 2 jaar geleden lymfeklierkanker gehad (feb2001) . Vorig jaar november is bij m'n vader (52) een tumor op z'n netvlies vastgesteld... dit is operatief verwijderd. Een paar maanden later, bleek m'n vader leukemie te hebben.. een chronische soort, waar hij nog heel oud mee kan worden hoor, en in het vroegste stadium ontdekt, bij toeval... maar toch.. vreemd is het wel.. 3 x kanker in zo'n korte tijd, verdeeld over 2 personen.. maarja... wel 3 compleet verschillende..

gr jodyi

Madam
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2003 10:43

Berichtdoor Madam » Di 06 Mei 2003 13:57

ik ben nog niemand verloren aan kanker gelukkig, maar ik ben bang dat ik binnenkort mn vader verlies. Ik zie hem telkens meer achteruit takelen en hij heeft het er zelf over dat als hij t niet meer ziet zitten dat hij er dan zelf een eind aan maakt. en ben dus bang dat dat snel dichterbij komt.

verder ben ik zelf ontzettend bang dat ik ook kanker krijg, ook al is mn pa's tumor niet erfelijk (zeggen ze). Elke keer als ik hoofdpijn ofzo heb ben ik bang dat ik t ook heb....

dragon

erfelijk

Berichtdoor dragon » Di 31 Aug 2004 23:06

mijn vader heeft slokdarmkanker met uitzaaiing.
oudste zus had klierkanker maar is al overleden.
andere zus heeft borstkanker.
bijna mijn hele familie die overleden zijn was met verschillende kankers.
ik kan het niet zeggen dat het erfelijk is maar toch vreemd dat het er zo veel zijn in mijn familie.
ik hoop dat mijn vader de laatste is van een lange rij.
door posetief te denken zal het stoppen.
dat is het sterkste geneesmiddel.
nog veel sterkte en posetief denken


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten