Moeder verloren aan kanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
sweety
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 20 Mar 2008 12:18

Moeder verloren aan kanker

Berichtdoor sweety » Do 20 Mar 2008 12:39

Mijn moeder bleek ook ineens 2 maanden geleden kanker te hebben, lymfeklierkanker met uitzaaiingen naar haar linker long.. Ineens krijg je te horen dat ze niet meer zo lang te leven heeft.. mijn moeder was mijn beste vriendin en de oma van mijn zoontje. ze zou nog een jaar/14 maanden leven zonder verdere uitzaaiingen en 2 maanden met uitzaaiingen, vanaf dat moment leefde ik in een roes.. je vraagt je af wat je moet doen om haar te helpen..maar dat kan je niet je moet het allemaal aan het ziekenhuis overlaten.je staat gewoon machteloos en moet de uitslagen afwachten..dus ons mam kreeg de uitslag en had geen uitzaaiingen! de dokters zeiden gelijk te beginnen met de chemo, meteen een dubbele van 36 uur ons mam reageerde heel goed op de chemo en mocht weer naar huis. toen kreeg ze koorts en moest meteen weer opgenomen worden. Ineens krijg je een telefoontje van het ziekenhuis dat je afscheid moet komen nemen van je moeder :cry: ze is opgegeven door de artsen, door haar slechte gezondheid kon ze geen chemo meer aan en de tumor drukte tegen haar luchtpijp. Ik ben toen voor mijn gevoel naar het ziekenhuis gezweefd, ik kwam daar aan en mama zat op bed, in een andere kamer waar patienten liggen die overlijden :cry:
Eerder vertelde ons mam nog tegen mij; ' als ik op 1 van die kamers kom te liggen, is het gedaan met mij' en daar lag ze dus nu. ze zat nog op bed en ik heb haar vastgepakt en gehuild.. heel veel gehuild.. ze werd aangesloten aan de morfine pomp; om te voor komen dat ze een nare dood zou krijgen, en die werd al snel verder opgehoogd omdat ze het te benauwd had. ik en wat familie hebben toen om de beurt gewaakt aan haar bed..dit begon allemaal op een vrijdag. ze was toen nog bij en ik heb haar de dingen kunnen zeggen die ik wou zeggen en heel veel met r geknuffeld en dr verzorgd. Ons mam viel in slaap..wij allemaal stil..toen bleek dat ze niet meer wakker wou worden, nou ik ben zowat boven op dr gesprongen!! toen de dokters haar goed wouden leggen schrok ze wakker en ze praatte alleen nog maar wartaal. zaterdagnacht om 1 uur werd ik weer gebeld dat ik naar het ziekenhuis moest komen, het ging helemaal niet goed met ons mam. ik ben bij dr op bed gaan liggen en hield dr hand vast. toen is ze rustig ingeslapen om 03.30.
Ik mis dr verschrikkelijk, dit alles is in 2 maanden tijd gebeurd en ze was voor die tijd gewoon gezond :( het voelt nu alsof ik uit mijn eigen leven ben bestapt, en het is allemaal zo onwerkelijk! je denkt dat het vanzelfsprekend is dat je moeder altijd bij je zal zijn.nou zo zie je maar. ik wil iedereen aanraden om te genieten van de tijd die je samen hebt want je weet het nooit. voor je het weet...is het voorbij.
ik ben nu 23 en weet niet of ik het ooit een plek zal kunnen geven ik hoop het natuurlijk wel :cry:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 20 Mar 2008 13:32

Van harte gecondoleerd.
Gelukkig heb je tijd gekregen om goed afscheid te nemen.
Ik wens je heel veel sterkte om het allemaal een plaats te geven.

marijn
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Di 25 Mar 2008 12:25
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor marijn » Di 25 Mar 2008 13:18

Wauw... wat een verhaal. Ik zit hier met tranen in mijn ogen...

Ik ben erg bang dat dit ook voor mij werkelijheid zal kunnen worden. Mijn vader is donderdag 20 maart gebeld door het ziekenhuis (na veel tests omdat hij last had van zijn nieren) dat hij een beenmergtumor bleek te hebben... Ik weet nog helemaal niks... Wat er gaat gebeuren, of er uitzaaiing is, noem maar op, ik zit de hele dag te huilen met een groot vraagteken boven mijn hoofd.

Veel sterkte in deze moeilijke tijd... :(

Jan1977
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: Do 19 Mei 2005 21:11
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Berichtdoor Jan1977 » Di 02 Sep 2008 20:04

Hoi allemaal,

Jullie reacties zijn alweer een tijdje terug geplaatst maar toen ik het las moest ik gewoon even reageren. Zelf ben ik mijn moeder kwijt geraakt aan longkanker met uitzaaiingen en ik heb er nog altijd heel erg veel moeite mee. Laten jullie horen hoe het met jullie is? Groeten, Jan.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten