Betekenen uitzaaiingen dat het niet te genezen is?

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
platvoet
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 06 Okt 2007 21:00
Locatie: Delft

Betekenen uitzaaiingen dat het niet te genezen is?

Berichtdoor platvoet » Za 06 Okt 2007 21:06

Gisteren hebben we te horen gekregen dat mijn vader blaaskanker heeft en dat dit in uitgezaaid in zijn botten. Dat verklaard de rugpijn waar hij al enige tijd mee liep.
Nu lees ik op een paar sites dat kanker niet te genezen is als er uitzaaiingen zijn.
Weet iemand of dit inderdaad waar is?
Hij wordt dinsdag opgenomen in het ziekenhuis en dan volgen er meer onderzoeken en daarna het behandelplan. Dus wellicht krijg ik dan antwoord op mn vraag. Maar hoe eerder hoe beter, dus vandaar mijn vraag hier

D
(29jr)

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Za 06 Okt 2007 21:40

Hallo,
uitzaaiingen betekenen niet per definitie dat het niet te genezen is. Het maakt het wel moeilijker, dat is een ding wat zeker is. Maar het hangt ook altijd heel erg af van de soort kanker, en aan de plaats van de uitzaaiingen. Jij schrijft over de botten, tja, ik weet wat dat betreft alleen, maar dat is ook van horen, dat het erg pijnlijk is vaak, als het in de botten zit. Maar dat wil nog niet zeggen dat het niet te genezen is.
Ik ben bang dat je gewoon zult wachten tot alle uitslagen en onderzoeken gedaan zijn en binnen zijn. Want waarschijnlijk kan zelfs de behandelend arts je nu nog niets zeggen, omdat het gewoon nog niet bekend is. Maarja, dat wachten is zo moeilijk he... , ik zou ook niet te veel lezen, om de 1 of andere reden valt je oog toch ook vaak op de nare verhalen :( en dat maakt je alleen maar angstig en verdrietig, terwijl het je niets helpt...

dus voor nu, heel veel sterkte met wachten!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten