Mijn vader heeft non- hodgkin Lymfklierkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Mireille78
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 25 Apr 2007 22:21

Mijn vader heeft non- hodgkin Lymfklierkanker

Berichtdoor Mireille78 » Wo 25 Apr 2007 22:37

Hi,
Bij mijn vader is op 29 januari de diagnose kanker geconstateerd ... een week later bleek het om NH Lymfklierkanker te gaan stadium 4.

Ze zijn meteen een week later begonnen met een chem reeks van 8 kuren die na de eerste kuur is aangepast naar een zwaardere kuur van 6 reeksen en dan om de 2 weken.

Na 3 kuren is er nu een scan gemaakt waaruit helaas is gebleken dat de chemo de tumoren slechts 35 % hebben verminderd ipv de benodigde min van 50 % om de chemo als effectief te zien.

Nu heeft hij morgen een afspraak in het DDH in Rotterdam voor een intake voor een stamceltherapie.
Ik lees daar zulke tegenstrijdige dingen over op het internet ... hebben jullie meer informatie voor mij ?

Mijn vader is 61 jaar en gaat op 3 aug met de vut .... hoe anders kan het leven ineeens lopen he ... ik ben over 2 maanden uitgerekend van mijn 2e kindje en ik maak me ernstig zorgen of mijn vader mijn kindjes gaat zien opgroeien. En weet je ik kan hem ook nog lang niet missen !

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de stamceltherapie.

Groetjes
Mireille

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Do 26 Apr 2007 18:30

Beste Mireille,

Helaas voor jou heb ik geen ervaring met stamceltherapie.
Wel weet ik dat het een goed teken is, dat ze nog iets willen proberen.
Met het DDH heb ik goede ervaringen.
Ze vertellen eerlijk hoe het er voor staat, mits je dat zelf wilt weten.
Veel sterkte,

Liddy

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Vr 27 Apr 2007 03:36

Als de eerste chemo niet aanslaat is het een alternatief, Het is heel zwaar geschut, maar als het een therapie met eigen stamcellen betreft is de prognose beter.

Het is dat je weinig keuze hebt he. Die stamceltherapie kan aanslaan en dan is het allemaal de moeite waard geweest, hoe zwaar het ook is. Als je niks meer doet weet je zeker hoe het eindigt. Ik zou het zelf in ieder geval doen, het wordt niet voorgesteld als het niks meer kan uithalen, daar is de therapie veel te zwaar voor. Want dat is wel zo, het is de zwaarste behandeling die er ongeveer is en er zitten ook risico' s aan verbonden omdat de eigen afweer op 0 komt te staan en een eenvoudig griepje fataal kan zijn.

Veel sterkte met je vader en de keuze waar hij voor staat.



Anne

Mireille78
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 25 Apr 2007 22:21

Berichtdoor Mireille78 » Vr 01 Jun 2007 11:13

dankje voor jullie reacties !
Mijn vader ligt momenteel in het erasmus ziekenhuis aan zijn eerste van 4 reeksen zware chemo.
Na 2 kuren wordt middels een scan gekeken of de chemo aanslaat anders passen ze de kuur aan. Na de 4 kuren wordt gestart met de stamceltherapie (eigen cellen)

Een heftige periode dus .... hopelijk slaat de chemo in combi met straks de stamcel aan en gaan we in 2008 een nieuwe start maken !

starfleet
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 12:31

Berichtdoor starfleet » Za 09 Jun 2007 05:48

Mireille78 schreef:
Een heftige periode dus .... hopelijk slaat de chemo in combi met straks de stamcel aan en gaan we in 2008 een nieuwe start maken !


Dat hoop ik met jullie, er wordt in ieder geval alles gedaan wat mogelijk is. Gaat het nog een beetje met je vader momenteel of valt hem het kuren erg zwaar?

Anne


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten