Papa kanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Anouwkjj
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 15 Nov 2006 16:42
Locatie: Haaksbergen
Contact:

Papa kanker

Berichtdoor Anouwkjj » Wo 15 Nov 2006 16:47

Hallo,,

Ik ben Anouk,, ben 15 jaar.. en heb gisteren te horen gekregen
dat mijn papa kanker heeft :cry: Hij heeft kanker in de lever..
en ik weet niet wat ik moet.. ben er so kapot van! :(
K heb genoeg vrienden enso met wie ik kan praten maar
het helpt niks.. mijn vriend probeert me soveel mogelyk
te steunen maar het verdriet en de pijn en de angst
word er niet minder om.. heeft iemand tips voor mij?!

Liefs,, AnOuwkjj;;

NataschaDess
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 17:11

Berichtdoor NataschaDess » Do 16 Nov 2006 12:24

Lieve meid,

Ik heb helaas geen tips voor je. Mijn moeder is ook pas sinds 9 maanden overleden en mijn vader heeft slokdarmkanker waar niks meer aan te doen is. Het enige wat ik je kan zeggen is dat het logisch is dat je bang bent en angst hebt, maar probeer er gewoon zo veel mogelijk over te praten ga desnoods gewoon mee naar het ziekenhuis zodat je weet wat er allemaal gaat gebeuren en wat je kan verwachten. Het zal een hele moeilijke tijd worden maar je moet er doorheen hoe moeilijk dat ook is en ik kan alleen maar zeggen praten praten en nog eens praten en gewoon nog een heleboel leuke dingen met je pa doen in hoeverre dat kan natuurlijk

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Do 16 Nov 2006 12:26

he anouk
misschien wil je emailen met lotgenoten? er is een mailgroep voor kinderen met een ouder met kanker, dus meiden (toevallig geen jongens op dit moment) van jou leeftijd die het zelfde meemaken of meegemaakt hebben..
sterkte in elk geval!

jodyi

ps; de mailgroepen vind je via www.diagnose-kanker.nl onderaan zie je staan mailgroepen
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Miriam
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Di 28 Nov 2006 18:08
Locatie: Zottegem
Contact:

Berichtdoor Miriam » Di 28 Nov 2006 18:36

Ik weet dat je verdrietig bent en bang bent voor de toekomst. Zoiets horen is altijd een harde slag in het gezicht, ik maak het ook mee, maar je mag de hoop niet verliezen. Praat er zoveel mogelijk over, met je ouders, vrienden, familie, ... Krop het zeker niet op!

Sterkte nog.

Miriam x

carotj
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 01 Mei 2007 21:02

papa kanker

Berichtdoor carotj » Di 01 Mei 2007 21:06

hey,

ik weet perfect hoe je je voelt. Ik heb zelf 2 weken geleden mn vader verloren aan huidkanker. toen ik het te horen kreeg vond ik het onfair. Zelf begreep ik er niets van, hij zou wel beter worden. Ik was toen 12. Mijn papa is 3 dagen gestorven voor onze verjaardag.
Iemand in de familie met kanker is nooit leuk en ook heel moeilijk.
Ik hoop dat je probeert te genieten van alles wat je met je papa doet. Dat heb ik ook gedaan en da is het enige dat je echt kunt doen, denk ik.

xxx

mirellake
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Za 14 Jul 2007 10:26
Locatie: rucphen
Contact:

Berichtdoor mirellake » Za 14 Jul 2007 17:25

Hey meid

ik was zelf 18 toen ik te horen kreeg dat me vader kanker had in het begin liep ik er voor weg maar heb heel veel met papa gepraat over me gevoelens en hoe ik het beleef en hij vertelde me ook hoe hij zich voelde maar ik heb nog wel leuke dingen met hem gedaan in zoverre dat het kon.
mijn advies aan jou is geniet ervan dat hij er nog is elke minuut,uur,dag,week en maand is mooi meegenomen geniet daarvan dan heb je straks een hele mooie herinnering aan je vader.zeg ook je gevoelens tegen hem ik heb dat ook gedaan en doet goed om te zeggen tegen je vader papa ik hou heel veel jou ben je overal dankbaar voor je was er altijd voor me als ik je nodig had bedankt lieve papa je hebt me goed opgevoed dat was ff raar om te zeggen maar ben blij dat ik het heb gezegt.Als je wilt praten mail me maar ik zal je proberen te helpen en ik zal altijd luisteren ik weet zelf hoe belangrijk dat is

liefs mirella


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten