Mijn moeder heeft waarschijnlijk weer uitzaaiingen!!!!!

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
beyonce
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 10 Aug 2006 13:04
Locatie: De Achterhoek

Mijn moeder heeft waarschijnlijk weer uitzaaiingen!!!!!

Berichtdoor beyonce » Di 22 Aug 2006 10:30

Tis niet leuk meer! :(
8jr gelede kreeg mijn moeder borstkanker. Mijn moeder is 48 jaar oud. Ze werd hier aan geholpen door chemo's, bestralingen en een borstamputatie. Na 5jr was ze genezen verklaard, maar dit was niet zo. Een jaar dat ze genezen verklaard werd begon de elende weer. Ze kreeg pijn in haar rug, ze kon niks meer en lag alleen nog maar op bed. De doktoren kwamen er gauw achter dat ze in de ruggenwervels en in de lever uitzaaiingen heeft zitten. Ze wordt weer behandeld met chemo's en bestralingen. Dit slaat gelukkig aan, maar naar een paar maand krijgt ze weer meer pijn en komen ze er achter dat ze weer uitzaaiingen in de ruggenwerfels heeft. Ze willen haar niet behandelen omdat het te dichtbij het ruggenmerg zit en als ze gaan bestralen kan ze eventueel invalide raken. De doktoren zeiden 'wij hopen voor u dat de kankercellen nog rustig blijven en dat ze niet gaan uitzaaiien'!. Maar nu sinds 4wke begint het weer. Ze krijgt steeds breukjes in de ribben waar ook uitzaaiingen zitten, ze krijgt last van haar nek, liezen, rug. Nu moet ze deze week allerlei onderzoeken ondergaan en krijgen wij binnenkort te horen hoe het er voor staat. Ik ben bang dat het wel weer uitzaaiingen zijn, mijn moeder denkt het ook en de arts durfde niet goed wat van te zeggen.

Maar ik vind het zo moeilijk om hier mee om te gaan. Ik werk gewoon, help mijn moeder met van alles en nog wat, doe gewoon de leuke dingen. Maar diep in mijn hart ben ik zo ontzettend bang voor weer meer uitzaaiingen en denk ik aan allerlei dingen waar ik eigenlijk niet aan moet denken. Ik praat met veel vriendinne er over om het allemaal een beetje te verwerken.
Met mijn moeder kan ik er niet over praten omdat zij heeft aangegeven dat zij ons verdriet niet wil zien en dat wij gewoon door moeten gaan met ons eigen leven. Maar dit is zo moeilijk :!:
Ik ben regelmatig emotioneel en dan ga ik maar weer naar een vriendin en lucht ik daar mijn hart. En ik hoop dat ik hier ook tips of wat dan ook krijg zodat ik het allemaal een beetje kan verwerken en hoe ik het er het beste mee om kan gaan.

Groetjes liefs Beyonce
:)

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Di 22 Aug 2006 12:50

Hai
Dat klinkt inderdaad slecht; wat moet het moeilijk zijn om je moeder zo te zien lijden. Er is geen manier om dit allemaal heel makkelijk te maken maar ik vind het al heel goed van je dat je wel met vriendinnen praat.
Je schrijft dat je moeder jullie verdriet niet wil zien en dat jullie door moeten gaan met je eigen leven. Ze bereikt echter op die manier het tegenovergestelde!! Mijn moeder wilde ook nooit praten over haar kanker en ik weet uiteindelijk niet eens wat ze allemaal had toen ze eraan overleed. Dat heeft me ontzettend veel pijn gedaan.
Juist door er over te praten, maak je het allemaal wat dragelijker. Leg je moeder uit dat het verdriet er toch wel is, en dat je het beter een plekje kunt geven als ze er wél met jullie over praat. Ze hoeft jullie heus niet te 'sparen' en nogmaals: ze maakt het zo alleen maar moeilijker voor jullie.
Bovendien: zij is onderdeel van jouw leven, dus door wat er nu allemaal gebeurt mee te nemen ga je juist door met je eigen leven. En dat is exact wat zij zei :wink:
Kanker is geen taboe, het is niets om je voor te schamen, je hebt er geen schuld aan en... ook de naasten hebben "kanker" ookal hebben zij niet de fysieke pijn. Maar de machteloosheid die jullie voelen is ook heel erg.

Heel veel sterkte!


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten