gewoon een rotdag

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
J
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 23 Jul 2006 17:38

gewoon een rotdag

Berichtdoor J » Zo 23 Jul 2006 17:47

Hoi,
Ik moet gewoon even mijn verhaal van me afschrijven en ben blij dat ik daar hier de kans voor krijg... Mijn moeder heeft borstkanker (voor de tweede keer) en op het moment zitten we in een heel onzekere periode. Ze is bestraald en alles, maar het is niet te zien of het resultaat gehad heeft, iedereen die dit ooit meegemaakt heeft zal begrijpen dat die onzekerheid slopend is. Meestal ben ik en de rest van het gezin wel sterk en proberen we er voor ons mam te zijn, maar vandaag lukt het me gewoon niet. Ik zie alles zo ontzettend somber in en ben zo bang dat we haar gaan verliezen. Bovendien heb ik vandaag allerlei andere kleine akkefietjes gehad die er eigenlijk niet toe doen, maar dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Er zijn zoveel mensen die om je heen staan en zeggen je te begrijpen, maar ondertussen worden ze wel boos, omdat ze het gevoel krijgen dat ze verwaarloost worden door mij... heeft er dan niemand door dat ik soms ook andere dingen aan mijn hoofd heb? Dus heb ik me maar weer eens afgesloten van de buitenwereld en ben wat gaan surfen op internet in de hoop weer wat meer te weten te komen over deze vreselijke rotziekte!! :roll: Natuurlijk kom ik weer allerlei verhalen tegen waar je ook niet vrolijker van wordt, maar ja morgen misschien een betere dag...

Renee
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: Za 11 Mar 2006 11:34

Berichtdoor Renee » Zo 23 Jul 2006 18:43

Hee, dit soort dagen moeten er ook zijn! Ook zonder kanker in je naaste omgeving heb je toch wel eens een rotdag? Mensen in je omgeving moeten er wel begrip voor hebben, dat je soms eens wat afweziger bent of even wat tijd voor jezelf nodig hebt.
Zeker de onzekerheid is gewoon erg rot, maar zie het zo: er zijn nog kansen! Mijn moeder is ook "begonnen" met borstkanker en die is uiteindelijk 28 jaar later 'pas' overleden aan kanker. Het is in totaal vijf keer teruggekomen. Tuurlijk, liever helemaal niet maar nu de situatie er is, dan hopen op het beste.

Enne... ellende-verhalen over kanker verschijnen sneller op internet dan succesverhalen! Hou dat in gedachten! Ik denk omdat mensen het graag snel weer vergeten dat het er geweest is. Terwijl als je er middenin zit, je juist heel erg op zoek bent naar informatie.

Misschien nog wel een leuk idee voor een nieuw forum of in elk geval een nieuwe categorie: alleen maar overwinningsberichten!

Ik hoop dat het surfen je toch ook beetje vrolijk kan maken en anders dat je in de gelegenheid bent om even 't huis uit te gaan en lekker ergens heen te gaan (om te wandelen of te zitten en te staren of wat dan ook)

Sterkte!

ellen2
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: Di 04 Apr 2006 16:31
Locatie: Hattem

Berichtdoor ellen2 » Do 27 Jul 2006 16:35

Hoi J,

Ik denk dat iedereen hier je gevoelens wel herkend. Ik zeker!
Ik denk dat je er ook gewoon even aantoe moet geven, dan kun je er morgen weer tegenaan!
Veel sterkte,
groetjes, Ellen


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten