moeder heeft longkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
kruimm

moeder heeft longkanker

Berichtdoor kruimm » Do 22 Jun 2006 20:58

hoi,

wij zijn er sinds een paar weken achter dat mijn moeder longkanker heeft. Ze zit al in stadium 4. Het is al flink uitgezaait. Wat zit je leven op zijn kop.

Aan ene kant blij voor alles wat je al samen hebt meegemaakt. Aan andere kant super verdrietig door dat je weet wat je allemaal gaat missen.
Het maakt het allemaal zo dubbel. Ik ben nu 20 weken zwanger van onze 2de kleine. Genieten proberen we wel, maar toch wordt het over schaduwt. Mijn moeder gaat er gelukkig vrij nuchter mee om. Waardoor wij dat ook meer kunnen. Gelukkig wordt er over alles gepraat..chemo..euthanasie.. Onze eerste kleine wordt volgende maand 1 jaar. Wat zal ik blij zijn als ze er dan is. En nog blijer als ze die andere kleine geboren ziet worden.

De reden dat ik het hier schrijf omdat ik niet zo goed raad weet met mijn verdriet en hoop dat hier een beter plekje te kunnen geven.

grr kruimm

mamavandrie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 31 Dec 2006 18:35

Berichtdoor mamavandrie » Zo 31 Dec 2006 18:41

hoi kruimm

mijn moeder heeft 5 jaar geleden voor het eerst de diagnose longkanker gekregen, ik was toen ook zwanger van mijn tweede kindje...
gelukkig had mijn moeder geen uitzaaiingen en was alleen een operatie nodig, dit was wel een zware operatie hoor waarbij tweederde van haar ene long afgehaald is.
het herstellen was een langdurige en zware tijd maar ze is er volledig van hersteld.
ik weet wat het is om dit te moeten doorstaan terwijl je zwanger bent, heel erg dubbel.................
afgelopen donderdag hebben we te horen gekregen dat mijn moeder weer longkanker heeft...............
gelukkig ben ik nu niet zwanger maar de wereld staat wederom stil!!!!!!!!!!!!!
heel veel sterkte en als je je ei kwijt wilt dan lucht hier je hart maar!
knuffel van mij voor jou en je moeder!

yffie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 23 Aug 2007 21:02

Berichtdoor yffie » Do 23 Aug 2007 21:10

mijn moeder heeft borstvlieskanker (borstvlies zit om longen heen)een zeldzame vorm die weinig voorkomt.. ze gaven er op maar gelukkig zijn we bezig met nieuwe therapieen die blijken aan te slaan. Het zet heel je leven op je kop... ik ben dan een stuk jonger maar toch je weet soms echt niet meer wat je moet doen. je wilt graag verder leven en denken aan alles om je heen en aan iedereen maar soms gaat het niet.
veel sterkte!

mamavandrie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 31 Dec 2006 18:35

Berichtdoor mamavandrie » Do 23 Aug 2007 22:18

hoi yffie

heel veel sterkte!
wanneer hebben jullie het te horen gekregen?
en hoe jong ben je dan als ik het vragen mag?
het is op elke leeftijd behoorlijk heavy maar als je nog heel jong bent lijkt het me helemaal verschrikkelijk.....
kunnen je moeder en jij er een beetje over praten samen?

mamavandrie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 31 Dec 2006 18:35

Berichtdoor mamavandrie » Vr 24 Aug 2007 20:27

mag ik je vragen wat voor dieet je moeder volgt?
en wat voor therapie, misschien is het ook iets voor mijn moeder...

yffie
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 23 Aug 2007 21:02

Berichtdoor yffie » Za 01 Sep 2007 14:46

ik ben 17 jaar en net ga nu studeren. ik kan het goed vinden met me moeder maar geen speciale band. we kregen op 4 juni te horen dat me moeder kanker had. echt een dag om niet te vergeten!
mijn moeder gaat nu naar keulen. Daar volgt ze hyperthermie (lichttherapie) dat is 2 keer per week. en 1 keer per maand warmtetherapie en dendritische cellen. Die cellen zijn een onderdeel van je afweersysteem en maken de kankercellen dood, door eerst de warmtetherapie te volgen (3 uur lang in een 'bak' liggen deze is 3 graden boven je lichaamstemp.) worden de kankercellen lam gelegd zo kunnen die cellen al veel kankercellen doodmaken! ze volgt het houtsmuller dieet en daarnaast nog supplementen. allemaal op natuurbasis. dat wordt geregeld bij de heelhoeve. als je wil mag je adres hoor.
Vreselijk dat je moeder kanker heeft. is echt heel erg op welke leefdtijd dan ook!! hoe gaat het nu met haar?
sterkte!
Never give up hope!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Za 01 Sep 2007 16:07

Het Houtsmuller dieet en de behandelingen op de Heelhoeve kun een positieve werking hebben.
Alleen al het feit dat je via die methode het gevoel hebt echt zelf aan het werk te zijn om de kanker te verslaan, heeft een positieve werking op je houding.
Echter je zult je heel goed moeten realiseren dat deze behandelingen niet de reguliere behandelingen kunnen vervangen.
Er wordt momenteel in Nederland onderzoek gedaan naar de werking van dendritische cellen en hoe er gebruik van te maken.
Aangezien yffie Keulen noemt, ben ik benieuwd welk centrum zij bedoeld.

Kort gezegd: ik heb niets tegen alternatieve geneeswijzen, echter altijd naast reguliere behandelingen.

Liddy


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten