mijn man heeft kanker aan de alvleesklier

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
marionneke
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 23 Apr 2006 18:37
Locatie: venlo

mijn man heeft kanker aan de alvleesklier

Berichtdoor marionneke » Zo 23 Apr 2006 19:13

Hallo allemaal,
Bij mijn man (hij is 42 jaar) is in oktober 2005 kanker geconstateerd in de alvleesklier met uitzaaiingen naar de lever. Dit is inoperabel. Hij heeft nog deelgenomen aan een experimentele behandeling maar deze is vorige week gestopt vanwege zijn slechte conditie. Het is schrikbarend hoe snel hij achteruit gaat en hoeveel complicaties er al zijn opgetreden. Gelukkig is de pijn nu redelijk onder controle door 2 zenuwblokkades. Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen met vrouwen/mannen waarvan de partner dezelfde ziekte heeft
Marion

Gebruikersavatar
Justagirl1970
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 15 Feb 2006 18:31
Locatie: Tilburg
Contact:

Zelf

Berichtdoor Justagirl1970 » Di 25 Apr 2006 15:57

Ik heb zelf dezelfde ziekte. Weet niet of je persé met partners wilt praten, anders zet ik mijn vrouw er achter...

Wat voor experimentele medicijnen heeft hij gehad?
Ikzelf heb afgelopen februari de diagnose te horen gekregen. Ik krijg alleen Gemzar...

Groet,
Thea

marionneke
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 23 Apr 2006 18:37
Locatie: venlo

Re: Zelf

Berichtdoor marionneke » Di 25 Apr 2006 18:31

Hoi Thea,
Bedankt voor je reactie.
Maakt mij niets uit, ik wil graag met patienten en hun partners praten. Bij mijn man is in oktober 2005 de diagnose gesteld. Hij had toen heel erg veel pijn (al vanaf juni), stond soms wel tot 4 uur aan 1 stuk onder de douche omdat dit verlichting bracht. Hij stond toen onder behandeling van een internist. Toen deze in oktobber dus niet meer wist waar hij nog moest zoeken stelde hij nog een scan voor en heeft hem doorverwezen naar de MDL arts. Deze vertelde een week later dat het dus flink mis was. De MDL arts heeft ons doorverwezen naar Utrecht (dr. Witteveen en dr. Walekamp). Hij is toen gestart met een studie naar het middel topotecan. Dit is een vorm van chemo die al langer bestaat maar dan wordt ie toegediend middels een infuus. Het nieuwe middel waren capsules die hij per kuur 5 dagen moest slikken. In de tijd dat hij dit middel gebruikte zijn de tumoren in de alvleesklier en de lever stabiel gebleven. De ellende is echter dat hij voor hij begon met de chemo allerlei complicaties heeft gehad waardoor hij in totaal 6 weken in het ziekenhuis moest blijven en al heel erg verzwakt was. Zodoende is de chemo gestaakt.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het middel bij jou ook aanslaat. (is gemzar ook een chemokuur?)
groetjes,
Marion

Gebruikersavatar
Justagirl1970
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: Wo 15 Feb 2006 18:31
Locatie: Tilburg
Contact:

Berichtdoor Justagirl1970 » Wo 26 Apr 2006 07:49

Gemzar is idd een chemokuur, maar alleen voor kwaliteit van leven, niet voor verlenging daar van... Mijn prognose was in februari 6-12 maanden.

Groet en sterkte,
Thea

Gast

Re: mijn man heeft kanker aan de alvleesklier

Berichtdoor Gast » Ma 05 Jun 2006 23:07

[quote="marionneke"]Hallo allemaal,
Bij mijn man (hij is 42 jaar) is in oktober 2005 kanker geconstateerd in de alvleesklier met uitzaaiingen naar de lever. Dit is inoperabel. Hij heeft nog deelgenomen aan een experimentele behandeling maar deze is vorige week gestopt vanwege zijn slechte conditie. Het is schrikbarend hoe snel hij achteruit gaat en hoeveel complicaties er al zijn opgetreden. Gelukkig is de pijn nu redelijk onder controle door 2 zenuwblokkades. Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen met vrouwen/mannen waarvan de partner dezelfde ziekte heeft
Marion[/quote]

hallo marion,

bij mij heeft mijn vader alvleesklier kanker en bijna exact hetzelfde verhaal als bij jou man, in de eerste instantie wisten ze bij hem ook niet wat er aan de hand was en waardoor hij zoveel pijn had. Bij mijn vader dachten ze in eerste instantie aan nier stenen en na een periode van zeker vier maanden pijn kwam men tot de diagnose van alvleesklierkanker. Dit was voor ons allemaal natuurlijk ook een klap in ons gezicht, we zijn toen gaan informeren waar en welk ziekenhuis hem de beste zorg kon bieden en dat was in zijn geval Aken (dld). De doktoren zijn daar eigenlijk meteen begonnen met chemo kuur en alles zag er de eerste maanden na uit dat het eigenlijk de goede kant op ging. Hij was zelfs 8 kg bij gekomen en na een ct scan bleek dat de tumor en de uitzaaiingen na de lever niet groter waren geworden. Maar helaas de laatste 6 weken gaat het slechter met hem, hij heeft nu al 3 weken geen chemo meer gekregen omdat zijn lichaam daar te zwak voor is. ik wens jou en je man heel veel sterkte toe.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten